Gewoon niet eerlijk

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gizzmo

Gewoon niet eerlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 22:07

Gebeurd dat bij jullie ook wel eens op de manege. Dat de paarden, waarvan de eigenaren, ze niet goed verzorgen en dat die paarden nooit iets mankeerd en kerngezond blijven. En dat de paarden, die helemaal vertroeteld worden door hun baasjes, en de baasjes er altijd zijn, dat die paarden altijd iets mankeert???? De mensen hebben gewoon altijd pech
Het paard van mijn baas heeft ook altijd iets, hij is al 2 keer geopereerd aan een tumor in zijn hoofd, en elke keer als het weer goed gaat met het rijden of ze wil gaan starten, dan is er wel weer iets dat hij voor een week is uitgeschakeld, zoals een winkelhaak in zijn lip, n paar hechtingen, een hoefsweer, en ze komt er elke dag altijd na het werk.

En neem mij nou, ik rij al 12 jaar en heb al weet ik veel hoeveel verzorgpaarden op de manege gehad, zal ze eens opnoemen

Smirnoff, een arabiertje, werd ineens verkocht
Gjeltsje een Friese merrie, ging naar huis om daar een veulentje te krijgen en daar gebleven
Marten een Friese ruin, heb ik 2 jaar verzorgd, en moest ook plotseling verhuizen omdat zijn baasjes dat ook deden, en nu 2 weken geleden is hij ook nog overleden
Tanja, zou niet weten wat voor ras het is, maar daar kon je ook nix meer mee beginnen, echt zo'n manege paardje geworden hobbelt alleen nog maar achter de kont van zijn voorganger aan
Fantasy, WPNr, mocht ik ook niet meer op rijden omdat hij zonodig verleasd moest worden
Ja en toen Micheal, een Appaloosa hengst, dat was de laatste, maar die gaat nu onder het mes, omdat hij te veel hengsten kuren heeft, zoals laatst, ik stap op, tenminste dat probeer ik, voordat ik zit, begint hij al te bokken, dus lig er af
de keer er op, probeer weer op te stappen nadat ik heb gelongeerd heb, dacht dat ik zat, doet hij een stap achteruit en laat hem zo op zijn zij vallen, en ik lig er natuurlijk onder.
Sindsdien heb ik nog niet weer op hem gereden, omdat ik niet overmorgen in het ziekenhuis wil liggen.
Maar als het goed is kan ik in april weer met hem verder.

Maar dit bedoel ik nou, zoiets is toch niet eerlijk
Dat vroeg ik me nou eens af, of dit ook op andere manege's gebeurd

joli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 23:25

bij ons ook wel ja, er staat er een die alleen uit z'n stal komt om te rijden, errug zielig vind ik, mensen hebben het paard al bijna 4 jaar, en hij mankeert nooit wat!!! ik heb nu een half jaar een schimmel merrie, en ze heeft al plekjes bij de singel gehad en een keer koliek!! met die van mij wordt echt meer gtedaan als met die andere hoor!! die van mij komt er tenminste nog es uit.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 07:48

Ik weet niet of dat echt iets met elkaar te maken heeft. Volgens mij heb je een "kwakkelpaard" of niet. Of je hem een VIP behandeling geeft of niet, dat verandert daar niet zoveel aan...

* To Belg, or not to Belg *

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 10:35

Ik heb mijn paard nu een jaartje en ik denk dat ik in het afgelopen jaar zo'n 1000 euro alleen aan dierenarts kosten kwijt was Tong uitsteken

Dit was geeneen keer omdat hij daadwerkelijk ziek was, maar gewoon omdat hij nogal een brokkenpiloot is Tong uitsteken

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 18:26

ik kan me daar ook altijd zo over verbazen.
De penionpaarden bij ons op stal hebben het naar mijn mening beter als de eigen paarden van de staleigenaren.
Hun paarden staan vaak lange tijd op stal en de pensionpaarden komen er zeker iedere dag uit.
Toch hebben hun paarden nooit wat en hebben de pensionpaarden altijd wat.
Snap er ook niets van.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie