Stel je verkoopt je paard, wat voor koop je dan?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25541
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 10:46

Een goed springpaard met een fijn karakter, maar wat ook mooi gebouwd is en goed kan bewegen *LOL*
Stokmaat rond de 1.70. Een donkere schimmel zou leuk zijn, maar een andere kleur is ook prima Haha!

Ineke2

Berichten: 33131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 10:49

Voor een paard erbij is ook wel erg moeilijk, het liefste Bassie maarja of dat ooit gaat gebeuren...en verder een Ijslander lijkt mij helemaal te gek Cool

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 10:50

Ten eerste wordt Bill niet verkocht.
Maar als ik ooit aan een ander paard toe zou zijn, zou het weer een tuiger worden, en liefst iets makkelijker dan Bill.

manic

Berichten: 6989
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 11:51

Ik begin best wel interesse in gekleurde paarden te krijgen en ook de fokkerij daarvan... maarja, meer dan een paard zit er voorlopig echt niet in Knipoog

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 11:54

In ieder geval geen schimmel meer Haha!
Wel groter dan hij nu is, maar wel dezelfde karakter.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 12:11

Ik zou een bruin paard kopen met zwarte voeten en zwarte manen en staart, een ster op z`n hoofdje. Paard met veel uitstraling, lief karakter en super gangen! Pling

Ineke2

Berichten: 33131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 12:45

muckypup schreef:
Ik begin best wel interesse in gekleurde paarden te krijgen en ook de fokkerij daarvan... maarja, meer dan een paard zit er voorlopig echt niet in Knipoog


Eh een paard is toch altijd gekleurd??? Ken geen paarden zonder kleur hoor, zou erg bijzonder zijn Tong uitsteken

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 12:51

Geen denk ik, ik zou op mijn verzorgponys vaker gaan rijde,maar ben ik verplicht om een ander eigen paardje te nemen. Een shetmerrie van een jaartje of 5, beetje stevig en in de grote maat, goed betuigd en bereden. En ik moet zeggen dat ik sterke voorkeur heb bij de kleuren zwart, palomino of valk, maar die laatste 2 komt geloof ik practisch niet voor bij grote shetten, Zou wel graag een papiertje erbij hebben.

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 12:52

IK heb nu sinds een maand een andalusier en deze gaat voorlopig echt nog niet weg. Heb hiervoor een paard gehad maar ik koop denk ik nooit meer een paard. ALs ik iets anders zou kopen blijf ik in de e-maat zoeken. Dat vind ik de fijnste om op te rijden maar DOmingootje gaat voorlopig nergens heen.

Lolaa

Berichten: 65
Geregistreerd: 10-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 13:07

Ik heb mijn paarden eigenlijk om te verkopen.. klinkt raar maar ik 'koop' ze als ze het nodig hebben (verwaarloosd enz.) probeer ze op te knappen en dan weer door te verkopen (lukt niet altijd helaas..).. maar ik heb wel '3 'eigen' paarden.. hen zal ik niet zo gauw verkopen!! maar als ik echt een paard erbij zou kunnen kopen.. een mooie Andalusische merrie! schimmel met zwarte manen.. zucht.. Lachen

Ethelate

Berichten: 21122
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 13:23

Ik heb mijn Tos te koop en misschien koop ik dan een ander paard, dat zie ik dan wel weer
Mijn voorkeur is een ruin/merrie van rond de 165, liefst donker en weinig wit, goed in de spieren, dressuurmatig al wat gepresteerd en vooral een lief braaf werkwillig karakter...

Ik zoek rustig verder Knipoog

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 13:49

Mijn E-pony, word dit jaar verkocht. Word bijna 18 jaar, dus dit is sowieso mijn laatste jaar in de ponysport Knipoog.
In principe ga ik opzoek naar een paard, maar moet nog wel even kijken hoe ik uitkom met studie enzo Tong uitsteken.
Het paard wat Gomir beschrijft lijkt mij ook helemaal wat Haha!. Heb een beetje een zwak gekregen voor (donkere) schimmels.....Verder moet ik een redelijk groot paard hebben, omdat ik zelf aardig lang ben, liefst iets van 1.70 ofzo Schijnheilig (iig groter als 1.65 Tong uitsteken). Beetje breder KWPN typ, maar geen karrepaard-achtig iets Haha!. En moet natuurlijk wel beetje beweging, en uitstraling hebben, hoeft overigens geen wedstrijdervaring te hebben.
Best veeleisend lijstje vrees ik Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:37

Als ik Kawa zou verkopen (wat niet bebeurt Lachen )
dan zou ik een echt dressuurpaard willen, en geen springer meer.
Hij zou ook min. 1.70 moeten zijn.
Kleur maakt me niet uit, liefst een merrie, maar dat is geen must.

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:38

Den gaat niet weg. Maar om deze vraag toch te beantwoorden probeer ik me voor te stellen waar ik naar opzoek zou gaan. Ik ben bang dat ik erg snel uitgezocht ben, het zal Floortje dan worden. Dat is echt Dennis in merrie uitvoering(niet zo gek ook, Den is Floor d'r papa). Dus ik heb dan als nog een stukje van Dennis. Of een brede donkere schimmel van 1.45, beetje om te zien een shetland type maar dan wat groter.

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:05

zoals de meesten hier zeggen zou ik Mi ook nooit verkopen (ook al gaat het ff bagger samen Boos! ). ik zou er later wel eentje bij hebben maar kan eigelijk niet zo goed kiezen wat voor eentje ik erbij zou willen hebben.. iig eentje die NIET overal van schrikt Clown : mag wel pit inzitten maar niet dat kippen gedoe. mijn droompaard(JES Haha! ): een zwarte shire met heel veel wit (of een schimmel Lovers ), een Andalusier en dan een witte met zwarte manen Vingers aflikken *LOL* , of een fjord en een shetje erbij zou ook super zijn.. ik denk dat ik maar miljonair wordt met een heeeeeeeeeele grote boerderij voor al mijn droompeerdjes Haha!

Belker

Berichten: 15319
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:44

Iets in de D/E maat, 3 jaar, met NF papier wat ik daarna weer kan verkopen. Kleur maakt niet uit. Afhankelijk wat er staat, maat, prijs.
Voorkeur is iets met meelsnuit of valkkleurigig.

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:04

Das niet moeilijk dan komt er een ijslander(s)

Maar ik verkoop ze niet Haha!

Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 18:37

ten eerste verkoop ik ze niet
en anders zou ik een gitzwarte volbloed arabierenhengst willen met een superkarakter

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 19:12

eeehhhmmmm...een welsh A of B, inderdaad
Of een welsh Cob

en een fjord
en een shetlander
en ik wil ook wel een fries en een groninger

Scheve mond Scheve mond Scheve mond

Ben er nog niet helemaal uit dus, ik vind zoveel leuk!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 20:11

Als ik me pony's zou verkopen zal ik van dat geld een goede E-pony kopen met mooie gangen, bouw en ouders en het moet een hengst zijn Knipoog Gewoon een uitdaging. Hij hoeft geen wedstrijdervaring te hebben maar moet wel gewoon braaf zijn (kan dat bij een hengst? Jawel toch :p). Dat lijkt me pas een uitdaging, een hengst op wedstrijd uit te brengen.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:50

XoNo schreef:
Een jonge Quarter merrie met goede papieren...een goede reiningprospect.


Wa's dat nou voor een actie..........geen Paint meer???!!??? Ik zou juist het liefst mijn stal volzetten met Paints......veeeeeeeeeel bont, met donkere hoofden, geen witte koppen met zwiene- oogies erin, jakkie, medicine- heads oid!!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 22:01

Ik heb geen paard dus hoef er niet eerst 1 te verkopen Haha! Ik zou voor n eigen paard gaan voor een ruin (of hengst, maar iig geen merrie), niet al te jong (jaar of 6 denk ik). Rond de 1.70m en het liefst een mooi kleurtje. Bont, koffievos, zoiets.
Trakehners spreken mij over t algemeen erg aan, maar er zijn ook ontzettend leuke KWPN'ers. Of een koudbloed (shire of Clydesdale). Maar aangezien ik wel wedstrijden wil gaan rijden (dressuur) zal ik als eerste aan een wat chiquer gebouwd paardje denken

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 22:05

me een grote vos hengts met 4 witte sokken en een grote bles en lichte manen en dan rond een jaar of 3 net ingereden en verder niks, weer lekker van voor af aan beginnen en als ik die voshengst nou nie kan vinden dan een andere jonge.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:04

XoNo schreef:
Een jonge Quarter merrie met goede papieren...een goede reiningprospect.

Same here.
Eigenlijk zou ik gewoon weer net zo'n paard als Sher kopen Haha! . Nou ja mischien een paintje, die vind ik ook leuk

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30645
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 09:08

Ik verkoop Taran niet. Maar zodra ik er een pony bij mag komt er een jaarling. En dan natuurlijk een WelshCob. De WelshCob vind ik een fantastisch ras, en wil daar gewoon mee doorgaan. Er komt dan misschien wel een merrie, kan ik nog eens een veulentje fokken.