Waarom heet je paard/pony zoals hij/zij heet:

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 12:39

Boogiegirl schreef:
Sturm's Passion, de passie van Sturm Lovers Haha!

en z'n naam moet zowiezo met St beginnen als ik er ooit papieren bij krijg.


even vergeten, hij heette eerst Bob, maar dat vind ik geen leuke naam voor een pony, en Passion werd toch nooit geroepen dus hij was er niet eens aan gewend geraakt Haha!

Lolaa

Berichten: 65
Geregistreerd: 10-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 12:55

Ok, zal ook ff deze vraag beantwoorden! ben net nieuw dus niemand kent mij nog maar toch..

Frost: die naam hebben mijn ouders verzonnen, omdat ik eigenlijk een paard wilde met de kleur Frost..
Nico: die naam had hij al..
Smoke: afgeleid van Smokey
Zora: vond ik gewoon super bij haar passen!
Ginger: de naam moest met een G beginnen en Ginger was het eerste waar ik aan dacht
Sammy: heette Sam, ik heb er Sammy van gemaakt Lachen
Patchouli: komt van een blaadje met verschillende wierrook geuren!
Vanilla: komt van hetzelfde blaadje als Patchouli!
Nomi: ben grote fan van Idols en toen ik hoorde dat Dewi haar dochtertje Nomi heette en mijn pony'tje nog een naam nodig had..
Lolympia (Lola): mengsel van Olympia en Lola Lachen Maar noem haar meestal wel gewoon Lola Lachen

[/i][/b]

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 13:48

Sipke heet zo omdat toen ik hem kocht als veulen hij zo zielig keek. Hij heet op papier Ate ( fries) bléh!

Off-spring heet zo omdat rich zo hardrock type is en we hadden toen al Nirvana als veulen leuke combinatie. ( daarna kwam ook nog Kane)

Cayuse hebben de fokkers verzonnen en Lala ( shet van me dochter )
heeft ze zelf verzonnen omdat ze gek is van de teletubbies WAHAHAHAHAH

greez nadine

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:55

De naam Marco, voluit Marco van Kreyel, heb ik zelf niet gegeven, maar de vorige eigenaren en zo staat hij ook in het stamboek. Het zal wel net zo zijn als bij Woestein, de eerst twee letters moesten MA zijn (vader is Martijn uit de Polder). Van Kreyel kreeg hij als "achternaam". dat was namelijk de straat waar de vorige eigenaar woonde.

gigelo

Berichten: 281
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Son en Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 00:07

mijn pony noemen we Gigi (djidjie) en heet officieel Gigelo Russia Beauty en mijn paard heet Radonja en we zeggen Donna Of gewoon Radonja en zo heetten ze allebei al op papier toen ik ze kocht!

Lolaa

Berichten: 65
Geregistreerd: 10-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 12:11

Ik wilde mijn veulentje eerst ook Gigi noemen! Maar 't is uiteindelijk toch Ginger geworden.. maar Gigi vind ik een erg leuke naam Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:14

Pablo heet Pablo omdat ik een hele gewone paardennaam wilde hebben voor hem. Gewoon lekker simpel maar wel pittig. Ik vond het wel meoilijk maar Pablo past gewoon echt bij hem gelukkig.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:14

Jamy heet Jamy omdat,
1 ze heette Jezabel (spreek uit Djessebel) maar dat vond ik niks dus moest het anders en Jamy vond ik erg leuk
2 het komt van J'aime (ik hou van in het Frans zoeits) maar als je het een beetje veranderd komt dit ervan....
(Meestal laat je de i en e erin dus is het Jaimey ofzo maar dat vond ik niet mooi geschreven Schijnheilig )

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:57

Luna heet Luna omdat ze in de nacht is geboren(maan)
Cocktail heet Cocktail omdat het een 'mixie'is tussen fjord/KWPN.
We wilden der eerst Kliko noemen(jah,zon rolemmer....Haha!:D )

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 22:23

Toen ik Ivanka kocht, heette ze Gentle Jolly, vond ik niet leuk omdat;
a) Gentle vind ik meer voor een ruin als voor een merrie, dus dat zou ik zowiezo al weglaten
b) Jolly is ook een café hier, dus ik vond het niet leuk om haar ook zo te noemen.
c) Jolly vond ik zo *piep* om uit te spreken, elke keer kwam het er gewoon fout uit Haha!
Toen...
was ik bij mijn instructrice op kraambezoek en ik vertelde haar dus dat ik naar een paard was gaan kijken en dat ik die had gekocht (geen naam gezegd, omdat ik gewoon zeker wist dat ze keihard zou gaan lachen *LOL*) Maar op een gegeven moment vroeg ze hoe ze heette... Tja... Gentle Jolly. En naar verwachting; ze begon keihard te lachen Haha!
Omdat ze nog 'net' (een paar weken ervoor) bevallen was, lag het kastje nog bezaaid met naamboekjes. Ik ging er een uitzoeken, toen ging het nog tussen 2 namen die ik mooi vond. (Weet niet eens meer welke naam dat was) en die andere was dus Ivanka.
Toen zat ik te bedenken welke het beste bij mn paard zou passen; dat was Ivanka vond ik. En dat is het ook geworden en ik vind het nog steeds een hele mooie naam Lachen

Rietje_oud

Berichten: 76
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Meppel, in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 22:34

Mijn vorige paardje heette Maweral, vond ik ronduit verschrikkelijk, dus heb ik gelijk omgedoopt tot Jordy, vond ik wel een leuke naam.

Nu mijn paardje heet Melfluga maar heb ik ingekort tot Fluga, maar vaak is het Flugel, fluugje of gewoon truttekop Haha!

Gr

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 22:46

Melano is niet van mij dus kan ik niet der naam veranderen Knipoog Ik vind het niet echt een mooie naam voor een merrie maar stel als ze van mij was zal ik der nog wel gewoon Melano laten heten.

Furie heet zo omdat die ook zo op de papieren heet en ik hem kreeg ook. Ik vind het niet echt een lelijke naam, eigenlijk wel een leuke dus tja, waarom zou ik hem dan veranderen?

Early heet voluit Kastanjehoeve Early Marco maar ze roepnaam is Early. Eerst wou ik ze naam veranderen maar toen ging ik er goed over na denken en Early vond ik toch wel een leuke naam. Het betekend vroeg omdat die vroeg in het jaar is geboren (26 januari).

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 14:09

Als we ooit een paard zouden kopen met een O dan moest het Omar (meneer) worden (jeugdsentiment). Nou er kwam een 2 jarige met de naam Okki, dus omdopen naar Omar zou je zeggen maar ja het was een merrie (hadden altijd alleen maar ruinen gehad). Toch wilden we graag de naam Omar gebruiken, hebben nog gedacht aan Omar's Okki maar dat klonk niet echt, na lang nadenken tada OMARA. Toen bleek ook nog dat we het op papier konden laten aanpassen nou dat hebben we dus meteen gedaan. Overigens hebben we hier wel de vorige eigenaar en fokker van op de hoogte gebracht, zij waren steeds zo belangstellend dus leek ons dat wel zo netjes.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 14:13

Kiara is een Ierse naam, en ze is een een tinker. Ze had nog geen naam toen ik r kocht. Kiara betekent "klein en donker" en dat is ze ook!

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 22:46

Mijn haflinger hengst Nibbit heet eigelijk Amnebel Imladris de eerts letter komt van zijn vader Altjo en aangezien Nibbit een haflinger is en dit kleine maar stoere ras afkomstig is uit oostenrijk. Zo kreeg hij de naam alpen nevel of te wel almnebel. Imladris komt van de stal waar hij geboren is.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 22:52

Gently heet zo omdat het op stal een ontzettend lief zachtaardig paard is... volgens het papier heet ze eigenlijk gunilda(errug) Toen ik haar zadelmak ging maken had ik wel een beetje spijt van dat Gently, had in eerste instantie beter Gladiool kunnen zijn... wat een mafkees... Gelukkig is ze nu met rijden ook wel aardig Gently al komt die Gladiool zo af en toe nog wel eens om de hoek kijken maar dat vind ik juist leuk.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 22:58

ik heb Mazzel zelf zo genoemd omdat ik zijn huidige naam (of tenminste; hoe de vorige eigenaar hem noemde) niet zo geweldig vond; namelijk Sjefke Haha!
Zelf ben ik niet zo origineel, en m'n lievelingspony op de manege heette ook Mazzel, dus vandaar.

Shakyra heb ik ook zelf verzonnen, met dank aan de zangeres (ik ben dus écht niet origineel ) maar de 'i' heb ik maar in de 'y' verandert, dan is het iets minder de naam van die zangeres!