Waarom heet je paard/pony zoals hij/zij heet:

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 10:32


Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 10:36

Pirouette heette al zo, maar haar oma is Zenette dus misschien is het daar een beetje van afgeleid.

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 14:12

Bijna alle hengstjes van Dennis z'n fokker worden Dennis genoemd. Dennis dus ook. De L voor zijn naam komt door het jaar waarin hij geboren is. Van stal Pronkhof komt weer van z'n fokker. Hij heet officieel L-Dennis van stal Pronkhof.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 14:39

B'elanna heeft zo omdat ik fan van Starttrek ben, en omdat ze groot, slim, donkerbruin en driftig is, en een dame natuurlijk heb ik haar naar een karakter genoemd waar ze op leek.

Naast haar stal staat overigens de pony van mijn vriendin, die luistert naar de naam Seven of Nine (jawel, van dezelfde serie).

Ethelate

Berichten: 21122
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 16:32

Toscar heette Tosca toen ik hem kocht
Heb er een R achter gezet, geeft meer klank, en Tosca is zo vrouwelijk voor een ruin die beweert dat hij hengst is.... Knipoog

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:16

Sjaak heet officieel Judor (hoe ze bij die naam gekomen zijn weet ik niet )
Degene waar ik hem van gekocht heb vond sjaak veel te dik en laat haar favo tvserie nou Jake and the fatman zijn. Zo komtie aan zijn naam Jake.

Ach en de naam Sjaak....Het is ook gewoon een echte Sjaak Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:45

Pinky is op 2e PINKsterdag geboren.
Ze noemde hem eerst Gijsje, maar dat waren ze al snel zat. Toen werd het ineens PinkY. Ach, er valt mee te leven Knipoog

Mysty heb ik bedacht. Ik vond misty te afgezaagd dus besloot dat het 2 Y'en moesten zijn. Verder heeft het geen betekenis...

Rossy is afgeleid van Ros nogwa (auto coureur oid?). Achja, beter dan geen naam....

Rubbo is vernoemd naar zijn vader, (boreas) Ubbo.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 19:01

Marko's vader heet Marok, voor zijn naam hebben ze de laatste letters omgedraaid.

Ineke2

Berichten: 33131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 19:05

Levi heette al zo toen ik hem kocht. Heeft verder geen betekenis. Eerst vond ik de naam niet zo leuk, maarja nu ben ik eraan gewend Lachen

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:00

VTV Loolaantje Marilyn Monroe heet ze voluit...VTV Loolaantje omdat ze daar staat en Marilyn Monroe omdat de fokker de paardjes altijd een naam gaf van een bekende zanger, acteur. Waarom dan precies Marilyn Monroe?? Ik zou het niet weten

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:08

Laiser moest volgens het stamboek een naam hebben met de L.
De fokker heeft hem die naam gegeven.
Toen ik Laiser kocht heb ik nog nagedacht of ik hem een andere naam zou geven, maar ik kon geen naam bedenken die beter bij hem past dan Laiser. En daarbij vind ik Laiser ook wel apart en kom je het niet zo veel tegen. Tenminste ik ben het nog niet met dezelfde schrijfwijze tegen gekomen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48443
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:15

Banjer heet officieel geloof ik Joria... (haar moeder heet Gloria)..... maar de eerste eigenaresse schijnt die naam niet leuk gevonden te hebben...

Omdat alle veulens van de fokker/manege-eigenaar van dat jaar met een B begonnen, is ze denk ik op Banjer gekomen.... ook niet mijn favoriete naam... maar hij past wel bij haar... ze laat veel rare dingen met zich doen... Haha!

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:21

Trefeas van de fokker en bunny geen idee, ze lijkt in ieder geval niet op een bunny *LOL*
Elise heete ze al niet echt een leuke naam maar liesje wel zo noem ik haar, ik vind black bokkie Knipoog leuker maargoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:26

Tesz omdat me moeder dat verzonnen heeft En ik het wel stoer vond, en Angel omdat ze al zo heette toen ik haar kocht.

Charaz

Berichten: 24306
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:35

Valentijn, omdat zijn vader Robijn is en de fokker al zijn paardjes op -ijn liet eindigen.
Azra, geen idee, ik zou er niet opkomen

summer

Berichten: 464
Geregistreerd: 03-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 22:10

Summer heet eigenlijk Karina B. Maar omdat ik Summer heb gekocht op de eerste dag van de zomer(21 juni) heet ze Summer.
Gizmo omdat ik dat een leuke naam vond. Ze heette eigenlijk Saffie.
En Gipsy omdat mijn schoonmoeder dat leuk vond. Tinker--> zigeuner -> gipsy. (Erg orgineel is het niet maar hij luisterd naar zijn naam.)

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 22:39

Sturm's Passion, de passie van Sturm Lovers Haha!

en z'n naam moet zowiezo met St beginnen als ik er ooit papieren bij krijg.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 22:59

Mijn vriendin die DC aan mij verkochte vertelde mij het verhaal waarom ze DC soupy noemde.
DC haar moeder had geen enkele verschijnsels vertoond dat aangaf dat ze DC zou hebben. Dus mijn vriendin besloot te douchen en naar de stad te gaan. Deck's Love, DC haar moeder was buiten en net toen mijn vriendin uit de douche kwam zag ze een veulen in de modder liggen. Vandaar de naam Soupy.
Diamond Checkers heb ik zelf gekozen. Haar vader's naam is Sully DiamondDust en vandaar haar geregistreerde naam.

haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliënberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 23:11

De vader van mijn haflinger heet Stefan van het Hout Haha! .
Dus ook mijn haffi begint met een S.
Oorspronkelijk heette hij Santé. Maar dat vond ik net klinken als een satéstokje. Haha!
Dus heb ik er Sander van gemaakt.

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 23:21

Misty heet officieel Varushoeve Martine maar dat vond de eigenaar niet leuk en heeft haar Misty genoemd...Waarom?? Geen idee Haha!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 23:29

Misty heette al zo toen ik hem kreeg. Wilde het nog veranderen omdat ik misty nogal afgezaagt vind. Officieel heet ie Roozenlaan's misty, roozenlaan's is omdat de straat waar hij geboren is de Roozenlaan is:) Schijnt gebruikelijk te zijn bij welshjes!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 08:59

Mijn paarden hadden geen van allen een naam toen ik ze kocht.
Yorghos heet zo omdat ik eigenlijk Joris erg leuk vond. Maar daar kende ik al eentje van. Toen heb ik er Yorghos van gemaakt, de griekse variant.
Kaylo wilde ik Kai noemen, maar mijn zusje vond twee lettergrepen makkelijker roepen, dus werd het Kaylo. Zijn roepnaam is toch Kai geworden.
Renzo vond ik een leuke naam een Lucas ook, daar zit geen speciale redenatie achter, ofzo.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 10:59

Expensive.. je raad het al;duur

Niet zelf bedacht maar voor dat ie van mij was was hij van mijn vriendin en haar zus. eerst van haar zus daarna van haar zeg maar.
Hun leasde hem eerst, en toen wouden ze hem kopen en hij was een stuk duurder dan ze gedacht hadden Haha! Vandaar Expensive Haha!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 12:20

Odin zou eerst Olivia heten, maar het stamboek zei dat die naam veel te vaak voorkwam dus moesten we een andere naam bedenken en toen dacht de vrouw van de eigenaar van Odin (snappie?? *LOL*) dat het wel leuk zou zijn om een godennaam te doen en toen werd het Odin.

Vickey heet zo omdat het een mooie naam vonden. Het moest met de V beginnen, en eerst zou het Venus worden maar Vickey vonden ze toch wat leuker (mits op de luxe manier geschreven)

Miepie heet eigenlijk Niranda, maar zo hadden haar fokkers haar genoemd. Dat is zeg maar traditie...haar moeder heet Jiranda, oma heet viranda, overgrootoma heet Miranda etc. Ze moesten toen met de N beginnen en toen werd het Niranda. Maar toen de eigenaar van Odin haar kocht vernoemde hij Niranda naar z`n vrouw en die noemt hij altijd Miep, dus het werd al snel Miepie.

Gerda heet gewoon gerda...geen idee waarom Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 12:29

Onze dieren worden vernoemd naar liedjes.

Zo hebben we dus:
Honey-Pie (beatles)
Rocky Raccoon (beatles)
Penny Lane (beatles)

We hadden:
Dizzy Miss Lizzy, cavia (beatles)

Jamaica was de eerste uitzondering op de regel, maar ach *don't like Jamaica, owh no, I love her.... Haha!* dus dat gaat als nog op Haha!

Honey heet officieel Iris van de zuidweg, Jamaica heette Lotte.
Voor het veulen van hon liggen de namen ook al vast. Zowel voor een merrie als voor een hengst.
Het enige wat ik er over wil zeggen is dat het Queen nummers zijn Haha!
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 11-03-03 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt