Been opbinden: goede of slechte methode??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 11:29

Sjuimpje schreef:
Het worden nooit de makste,
maar vaak wel de beste.



Haha! Haha! Haha! dat is helaas ook wel weer waar Haha! De grootste etterbakken zijn de paarden die het het verst schoppen. Waarschijnlijk omdat er een hoop karakter nodig is om topsport te bedrijven en karakterpaarden. Als er in een advertentie staat. " het is een paard met een hoop karakter" dan weet je al dat het een draak is. Je kan ook lezen " het huis heeft aan hoop autenthieke details maw. Neem je poenlap maar mee want je zal een hoop moeten verbouwen.

Toen ik bij Nadine Capellmann werkte 8 jaar geleden was haar topper Mylord. Die had ik alle 4 zijn benen er wel af willen hakken, WAT een KL@TE BOK!!!!!! Beest spoorde absoluut niet, maaruuh kon wel het granprix niveau op zn klompjes aan.... bedoel maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:29

Sjuimpje schreef:
Het worden nooit de makste,
maar vaak wel de beste.


Niet altijd mee eens.
Ik kende er 1
die van ellende na alle anderen dingen ook opgebonden was.
Die gooide zich de eerste keren gewoon express opzij omdat bokken niet meer ging.
uiteindelijk is hij, zal net vertellen hoe, toch zadelmak gemaakt.
Maar het bleef een etterbal 1e klas.

Maar het was een groot gezond paard en Tjeerd Veldstra had wel intresse in hem.
Voor de 4 span.
Paard werd goed gekeurd en werd verkocht.
Maar nadrukkelijk erbij gezegt dat er geen proeftijd op zat omdat het zo'n k*t bok was en dat hij niet terug kon als het niet ging.
Nou Veldstra eigenwijs want die was wel wat gewend zei die.
Maar helaas hij heeft er nooit niets mee gekund en heeft gevraagd of die echt niet terug kon omdat hij niet verwacht had dat het zo'n pokke beest was.
En we hebben sinds nooit meer van dat paard iets vernomen.

En zo nog een paar idem verhaal, maar dan voor springpaarden.
Maar die zijn toch ook in de frikandellen gekomen.
Want die lieten zich gewoon door de hindernissen heen vallen, achterover vallen enz. express.
Medisch 100% inorde.
Alleen die bovenkamer niet.

Dus om een verhaal kort te maken
Er zit een enorm verschil tussen karakter en karakter.
Dat waren goede paarden met genoeg vermogen, maar die bovenkamer zat echt in de knoop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 20:59

Het wordt vaak gezegd de lastigste zijn vaak de beste...................denk dat dat gezegd wordt, omdat paarden met veel kwaliteit heeft iedereen wel interesse in, dus er word veel meer moeite ingestopt. Vaak komen die bij profs terecht die aangezien het paard kwalitatief gezien zo interessant is, net zo lang doorgaan tot ze hem mak hebben. Later presteert zo'n paard fantastisch en dan word er gezegt: tja een hufter maar goed de lastigste zijn vaak de beste.................

Maar degene die geen kwaliteit hebben maar wel heel lastig zijn, daar hoor je nooit meer wat van, niemand heeft interesse in zo'n dier. Dus de stelling dat een paard die lastig is, en meer karakter heeft ook vaak beter is, denk ik niet. Maar de lastige minder kwaliteithebbende paarden hoor je nooit meer wat van.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:03

Mischien hebben die paarden gewoon liefde en een weiland nodig? Of dnek ik nu veel te makkelijk?
Sportpaarden missen toch wel liefde van mensen over het algemeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:09

Avanti schreef:
Mischien hebben die paarden gewoon liefde en een weiland nodig? Of dnek ik nu veel te makkelijk?
Sportpaarden missen toch wel liefde van mensen over het algemeen.


Denk dat je hier ietwat romantisch denkt. Veel problemen met paarden komen juist van de mensen die er te lief en zachtzinnig mee om gaan. Daardoor krijgen paarden geen respect voor de mens, en daar komen die echte hufters vandaan die uiteindelijk zadelmak gemaakt moeten worden door het been op te tillen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:13

Sportpaarden krijgen juist een helehoop aandacht. drie keer per dag eruit enz enz......... Ik denk dat in het verhaal van Pipo idd een hele hoop waarheid zit........Enuh Runningkawa.... zo een paard had chardon ook daar is het uiteindelijk wel mee goedgekomen(dressuur alleen maar staken en er zelfs bij gaan liggen, maar voor de kar gaat dat lastiger en zeker als er nog een ander paard bijloopt die gewoon doorloopt dus voor de kar gaat het goed) maar idd sommige paarden zijn gewoon krank in den kop en beter geschikt voor de molen.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:18

Aandacht is anders dat liefde. Ik bedoel gewoon dat ze leker geknuffeld worden enzo, maar goed pipo je zal wel gelijk hebben. Lachen
Ik vind het zo gek die paarden, volgens mij komt dat bij pony's toch wel een stuk minder voor. Ik heb ook weleens een paar paarden meegemaakt die echt gemeen zijn.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:29

als je van die opleiding afkomt, ga je proffesioneel de paarden in dus ben je een prof. En als ik t hier goed lees 'mag' een prof een been wel opbinden.
of ik het ermee eens ben? nee, maar in sommige gevallen heb je het gewoon nodig. Zelf zou ik nooit op een paard gaan zitten dat op 3 benen loopt. Je tast zijn evenwicht aan en hij hoeft maar een keer een rare sprong te maken en de kans dat je dan omverklapt is groot. En hoefbekappen oefenen op een levend paard mij ook niet gezien, wij gaan eerst eindeloos oefenen op ingevroren beenderen voordat we ook maar in de buurt mogen komen van echte hoefjes en dat vind ik niet onterecht, je kan zoveel schade anarichting aan d epezen als je het paard verkeerd op zn hoeven zet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:33

Marjolein schreef:
als je van die opleiding afkomt, ga je proffesioneel de paarden in dus ben je een prof. En als ik t hier goed lees 'mag' een prof een been wel opbinden.


Zullen we het iemand met veel ervaring noemen dan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:08

Avanti schreef:
Aandacht is anders dat liefde. Ik bedoel gewoon dat ze leker geknuffeld worden enzo, maar goed pipo je zal wel gelijk hebben. Lachen
Ik vind het zo gek die paarden, volgens mij komt dat bij pony's toch wel een stuk minder voor. Ik heb ook weleens een paar paarden meegemaakt die echt gemeen zijn.

1 paard daar heb ik erg veel mee gedaan.
Maar van dag 1 af dat ik hem kende heb ik al gezegd dat ik die nooit zadelmak zou maken.
En ik was in die tijd toch niet erg bang uitgevallen.
De eigenaar van dat paard heeft daarin ook nooit tegen gesprutteld omdat die ook wel wist wat voor beest het was.

Ik was in die tijd verder de enigste die er wat mee kon.
Hij kreeg van mij genoeg aandacht en knuffels omdat ik hem stiekum toch wel makkelijk wou krijgen.
Ik had ook toen al veel ervaring in jonge paarden makkelijk krijgen, maar die spoorde echt niet.

Die liet zomaar ineens het wit van de ogen zien en deed in korte tijd de gekste dingen, meestal kaarsrecht omhoog staan.
Als zijj dat gehad had, liep zij weer als een mak lammetje mee.
Net of zij ff kortsluiting van boven kreeg wat dat zomaar ineens op kwam en een minuut later, zomaar weer verdween.
En ik kende die al vanaf jaarling en toen deed hij dat al.
Paard heeft verder gewoon bij andere paarden gestaan en juist die kreeg veel aandacht omdat we dat bij haar wel nodig vonden.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:52

Tja, die heb je echt.....als het mensen waren geweest hadden ze in het pieter baan gezeten