Ik wil met Tommie gaan lopen in de bak, want hij heeft een blessure. Er rijden 2 mensen in de bak. 1 aardig stalgebootje en 1 zeikerd.
Tommie is op het moment echt een bommetje en toen er een paard in de paddock aan de rodeo ging brak hij los. Hij was mij te vlug af, deed heel raar en ik kon hem echt niet meer houden.
Ik zeg nog sorry en ga hem vangen.
Heb ik hem te pakken, wil ik naar de uitgang lopen om dan toch maar niet te gaan lopen komt hij omhoog en trapt (per ongeluk) tegen mijn arm. Omdat ik daar van schrok heb ik hem weer losgelaten. Heel vervelend, maar had dit toch niet verwacht.
Ik vraag of iemand mij even wil helpen en denk dat het zo geregeld is.
Komt die zeikerd later naar mij toe. Je mag wel proberen dit te voorkomen. Door jou moest ik nu een buitenrit maken.
Ten eerste ging het om nog geen 5 minuten, ten tweede probeerde ik Tommie zo snel mogelijk uit de bak te krijgen en ten derde vond ik het zelf ook niet bepaald leuk dat het mis ging. Tommie mag namelijk niet eens rennen.
Natuurlijk wil ik dit voorkomen, maar het was mij gewoon niet gelukt. Doe ik ook niet expres.
Zij heeft een heel mak paard. Die deed niets. Verder moest ze helemaal geen buitenrit maken. En het was heerlijk weer, dus of het nou zo erg was? Ik zou willen dat ik een lekkere buitenrit kon maken.
En zij weet gewoon niet hoe vervelend het is als zoiets gebeurd. Haar paard is echt het type "half dood".
Ik wilde eigelijk vragen of zij misschien morgen aan mij wil laten zien hoe het wel moet
Je mag best tips geven, maar dat gezeur...
Er was iemand die ook een tip gaf. Zij heeft het ook zelf geprobeerd. Was niet helemaal gelukt, maar dat komt vele malen beter over dan dit.
bestempelen maar het had ook anders kunnen zijn. Als je paard een bommetje energie is kan je volgende keer misschien even een rustig moment opzoeken dat de bak vrij is of ergens anders gaan lopen op het erf o.i.d... Heb zelf ook dergelijke zaken meerdere malen meegemaakt en niet iedereen heeft een ''half dood'' paard en dat was in de meeste gevallen ook niet goed afgelopen. Kunnen risicovolle situaties uit voortkomen..
) en je stalgenoot zal niet voor niks gekozen hebben voor een 'half dooie'
Ik weet niet hoe je je paard nu beweging geeft, maar ik heb zelf standaard het hoofdstel aan en de longe eraan, zodat ik hem zeker niet hoef te lossen
en de longeerzweep bij omdat hij op een gegeven moment ook richting mij wat te brutaal ging worden