" Er bestaan geen slechte paarden, alleen slechte ruiters" " Waar de ijzerwinkel begint, daar stop de rijkunst" " Voor je kwaad wordt op je paard, word je eerst best kwaad op jezelf" " Het paradijs bevindt zich op de rug van een paard"
Deze en andere spreuken (waar ik nu even niet opkom) hangen bij ons in de kantine van de manege
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts
ik vind deze echt heel goed, het is ook echt zo
Sodeletuut
Geplaatst: 12-02-09 16:30
En weer een lekkere cliché zin: Een paard gallopeerd met zijn longen, houd vol met zijn hart, maar wint het met z'n karakter. Dat was 'm toch?
abeltje_xx
Geplaatst: 12-02-09 21:22
"A horse, a horse, my kingdom for a horse"
kon het niet laten
vier dingen zijn groter dan al het andere: macht, oorlog, vrouwen en paarden
er is geen geheim zo diep als dat tussen een ruiter en zijn paard
en dan nog 2 gedichten die ik bijzonder mooi vindt:
golvende staarten en vliegende manen, brede neusgaten en ontspannen draven, elke dag, in hun monden geen bit of teugel, en onder hun voeten geen ijzerbeslag, flanken zonder littekens van sporen of roede, duizend paarden - wild en vrij. als golven die rollen over de oceaan, en in overvloed tekeer kunnen gaan
rondhoevig, kortgekoot, de vetlok lang, 't been fijn, huid teer, oor kort, hoofd klein en droog, nek krom, borst breed, sterk kruis, een vlugge gang, staart dik, maan dun, wijd neusgat, vurig oog, zie, niets ontbrak aan 't edel ros, dan dat, op 't fiere dier een fiere ruiter zat.
A horse! A horse! My kingdom for a horse! ~ William Shakespeare
Jenniferlevy
Geplaatst: 26-05-10 20:06
''Mijn wonderland begint pas als ik bij jou ben!'' ''Mijn wereld is bij jou'' ''Wat zijn wolken zonder lucht? Wat is een manege zonder paarden? Wat ben ik zonder jou?''
Levy, ik zie je 1x in de week. Die ene keer dat ik je zie is ook niet al te lang. Levy je bent echt super veel me. Je bent mijn schatje. Levy, het grote lieve paard is mijn #1.