Pintaloosa

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Pintaloosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-03 08:29

Een jaar lang verondersteld dat Indian Summer een Appaloosa was, blijkt het dus een Pintaloosa te zijn. Een kruising tussen Appaloosa x Platenbont. Hoe zit dit nu met stamboekopname van het NAS, ze wordt nu zeker niet geaccepteerd. Wie heeft hier nog meer een zogenaamde Pintaloosa?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 09:28

mika heeft een pintaloosa, maar da's een kleintje

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 13:24

Appaloosas mag je niet kruisen met paints (regels stamboek ApHC) en een kruising Appaloosa met platenbond zul je waarschijnlijk ook niet bij het NAS opgenomen krijgen.

Zelfs als je een minderheid van 1 bent, de waarheid blijft de waarheid. (Gandhi)
He who lights the match, will catch the fire one day.

Je zult maar een ééndagsvliegje zijn en je dag niet hebben.

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 13:35

Waarschijnlijk kan ze nergens worden ingeschreven, omdat er naar mijn weten (nog) geen enkel stamboek (behalve het NMPRS) deze kleur erkend. Het NMPRS is alleen voor minipaardjes.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 18:40

Je kan haar wel in het NAS krijgen, alleen komt ze dan in een apart 'pintaloosa' hulpboek. Ze willen idd geen pintaloosa's.
Maar heeft ze dan pintaloosa tekening of is gewoon 1 van haar ouders een platenbonte zonder dat de kleur is doorgegeven?

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 12:15

Voor zover ik weet kun je met je pintaloosa wel naar het nas, maar dan wordt je sowieso in een van de hulpstamboeken geplaatst, mocht je naar de keuring willen gaan wordt je paard ingedeelt bij de eenkleurigen en niet bij de stippels in de ring.

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-03 17:56

Tja de ouders van beide zijn onbekend. Dus je weet nooit zeker wat voor kruising het is. Ze heeft vanaf de helft van haar hoofd tot aan de helft van haar hals, donkere huid. In dat 'vlak' zit een mengeling van roan en stippels. Op haar rug is ze weer helemaal wit, en op haar kont weer allemaal stippen. Dat zou dan een zogenaamd wit vlak zijn. Ze heeft ook bruine vlekken op haar voorbenen en haar oren zijn helemaal bruin.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Lanoca en 7 bezoekers