Lammetjes, zadelmak maken en en Speedy-Bok

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Lammetjes, zadelmak maken en en Speedy-Bok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-03 09:07

Gister met een ander meisje naar stal geweest (staat daar ook), horen we gelijk al gemekker. Dus wij achter de strostapel kijken, en ja hoor, weer 2 lammetjes erbij. Waarvan eentje lekker buiten het hek ligt Verward Waarschijnlijk via het konijnenhok eruit gesprongen. Haha! De lammetjes lekker springend door het hok heen, echt lief zijn ze. Er zit ook een pikzwarte bij, dat is echt al een grote joekel.
Daarna ging ik voor de 2e keer op een 3-jarige Friese hengst, kon hem al zo het hoofdstel omdoen in de stal, echt een lieverd is dat. Lovers Zadel opgedaan in de stal, hij gaf er nu helemaal niks op. Eerst even lekker gelongeerd in de longeerbak, alleen wat jolig gegaloppeerd, geen bok kwam eraf. Na een tijdje begon hij al heel erg goed te luisteren naar de commando's stap en draf, echt super! Cap gepakt, en even wat gehangen, stapte er ook zo op. Eigenaar hield hem natuurlijk wel vast, wij zeggen 'stappen' en hij stapt ook voorbeeldig weg, geen rare sprongen zoals de vorige keer. Kon hem al een klein beetje sturen, en zelfs in draf ging hij mooi de volte rond. Hij heeft zich dus echt voorbeeldig gedragen. Voor degenen die het willen weten, het is een Folkert.
Daarna vriendin(netje) Knipoog van mij op de Haflinger Speedy die nog niet zo lang bij ons op stal is. Een lieve maar zeer ondeugende pony. Eerst mooi in de longeerbak gereden op hem, daarna ging ze naar de kleine buitenbak. Wat een dondersteen is dat zeg! Komt ze bij de uitgang, geeft ie even 3 flinke bokken, gelukkig bleef ze zitten, want anders was ze in een struik hulst gevlogen denk ik.. De pony is verder wel heel braaf met rijden, maar ze moet er dus echt wat voor doen. Het meisje zit zelf 1 keer in de week op les, en heeft zelf een 1,5 jarige Appaloosa. Dus dit was een goede oefening voor haar. Komen we even later de stal in, loopt er een hengst los, hengst gepakt weer in z'n stal. Wil ik even wat pakken, hup daar gaat hij weer! Hij maakte er echt een spelletje van die donder.
In de andere stal waren drie lammetjes geboren, de moeder heeft jammergenoeg slepende melkziekte. Lammetjes moesten dus met de fles drinken. Was wel een heel schattig gezicht. Hopelijk gaat de moeder weer gauw zelf eten en drinken, anders komt ze er niet bovenop. Verdrietig
Mijn eigen paardjes heb ik maar lekker laten staan, stonden toch lekker in het weiland. Die zijn vandaag weer aan de beurt.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 10:10

Wat leuk die lammetjes!!!
ah jammer van die andere 3 lammetjes dat die moeder een slepende melkziekte heeft