verkopen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:42

Nou, gelukkig maak ik nog altijd zelf uit of ik een paard verkoop of niet.
Trouwens, stel je voor dat niemand zijn paard zou verkopen Verward

Ik verkoop en maak zo andere mensen blij, toevallig gister nog even de eigenaar van het paard wat ik 2 jaar geleden, na 4 jaar gehad te hebben, verkocht aan de lijn gehad. Hij is er nog steeds dolgelukkig mee.

lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:42

Ik heb alle recht om ergens over te oordelen en iedereen heeft zijn mening zo jij ook. Ik vind dat je dat gewoon niet kan maken om je paard te verkopen omdat je anders andere luxe dingen anders niet kunt betalen. Je weet nooit zeker of je paard bij het goede baasje terecht komt ookal ken je deze persoon nog zo goed. Nogmaals je kiest ervoor om ervoor te zorgen maar als het wat moeilijker wordt of je kunt niet alles omdat je portemonaie het niet toelaat maar je kunt wel gewoon voor jezelf zorgen en je paard, waarom dan verkopen?? Ik vind het gewoon walgelijk!!!!!!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:43

Ik heb geen eigen paard dus kan er niet echt iets over zeggen....
Maar mijn vorige verzorgpaard zag ik echt als een maatje en als hij van mij zou zijn geweest zou ik hem NOOIT verkopen, ook niet voor een miljoen. Helaas ben ik hem toch kwijtgeraakt, want hij is overleden. En bij mij verging de wereld toen WEL. Het was een van de grootste verliezen die ik heb meegemaakt.

Het ligt er gewoon aan oe goed het klikt tussen jou en je paard. Als je hem echt als je maatje ziet verkoop je je paard niet ze snel denk ik. Maar als het niet echt klikt, of je hebt niet echt een goede band met je paard ligt het weer heel anders.

lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:46

Tuurlijk MarianneR, daar ben ik het ook mee eens maar dat vind ik dan ook de enige reden en dan dat je eventueel echt niet meer voor je paard kunt zorgen omdat je het nog maar net red om voor jezelf te zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:48

Ik verkoop niet, ik vind dat als je ergens de verandwoording voor genomen hebt je deze moet houden....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:48

lollilli schreef:
Ik heb alle recht om ergens over te oordelen en iedereen heeft zijn mening zo jij ook. Ik vind dat je dat gewoon niet kan maken om je paard te verkopen omdat je anders andere luxe dingen anders niet kunt betalen. Je weet nooit zeker of je paard bij het goede baasje terecht komt ookal ken je deze persoon nog zo goed. Nogmaals je kiest ervoor om ervoor te zorgen maar als het wat moeilijker wordt of je kunt niet alles omdat je portemonaie het niet toelaat maar je kunt wel gewoon voor jezelf zorgen en je paard, waarom dan verkopen?? Ik vind het gewoon walgelijk!!!!!!


Het zal me een worst wezen waar het paard terecht komt, Voor onze paarden moet een redelijk bedrag betaald worden en mensen geven niet zoveel geld aan een paard uit om hem te verwaardelozen. Heeeeeel soms denk ik wel eens "zonde dat zoveel talent naar zo een talentloze ruiter gaat, maar ach zo gaat het nou eenmaal. Je kan niet fokken en handelen als je het lot van elk paard gaat aantrekken

lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:51

Ja Gijsenkim, mensen als jij heb je natuurlijk ook.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:53

lollilli schreef:
Ja Gijsenkim, mensen als jij heb je natuurlijk ook.


Ja door mensen zoals mij kunnen mensen zoals jij een goed aangereden braaf paard kopen met potenties............... Haha!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:54

Ik denk dat als je in de paarden werkt, dat je wel moet handelen om alles te kunnen financieren e.d.

lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:55

Ik zal nooit van mijn levensdagen een paard bij jouw kopen.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:56

Lolllili, denk je nou echt dat jij de enige bent die goed voor je paard kan zorgen.
Wat een onzin, misschien is jouw paard ergens anders nog wel veel beter af.
Dit valt weer onder de categorie "pennypraat"

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:57

Dan zal jij nooit een paard kunnen kopen lollili,
want mensen welke paarden verkopen zouden volgens jou niet deugen...

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:58

lollilli schreef:
Ik heb alle recht om ergens over te oordelen en iedereen heeft zijn mening zo jij ook. Ik vind dat je dat gewoon niet kan maken om je paard te verkopen omdat je anders andere luxe dingen anders niet kunt betalen. Je weet nooit zeker of je paard bij het goede baasje terecht komt ookal ken je deze persoon nog zo goed. Nogmaals je kiest ervoor om ervoor te zorgen maar als het wat moeilijker wordt of je kunt niet alles omdat je portemonaie het niet toelaat maar je kunt wel gewoon voor jezelf zorgen en je paard, waarom dan verkopen?? Ik vind het gewoon walgelijk!!!!!!


Ik ben blij dat de vorige eigenaren van mijn paarden zo niet dachten want anders had ik ze nu namelijk niet gehad.

Soms is verkopen ook voor het paard beter anders had mijn zeer werkwillige ruin hier nu werkeloos in de wei gestaan. In plaats daarvan heeft hij nu een baas die gek op hem is en waar hij zeer gelukkig is. Gelukkig heeft de vorige eigenaar Gwenn verkocht want bij hem hield ze het werk niet meer vol en dan was ze er nu waarschijnlijk niet meer geweest. Hier is ze de geliefde pony van mijn dochter.

Het is naief om te denken dat je een paard voor eeuwig kan houden.
Wat ik nu heb gaat in principe niet weg maar als mijn omstandigheden veranderen zal ik misschien ook ooit voor de keuze staan. Helaas zijn er geen garantie's in dit leven.

lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 14:02

Hoi Percy,

Ik zeg ook niet dat er nooit een situatie komt dat je helaas afstand moet doen van je paard maar ik zeg alleen maar dat er veel mensen zijn die om luxe dingen (omdat ze het niet beiden kunnen betalen) hun paard weg doen. Mensen lees en vooral begrijp eerst alles voordat je een oordeel geeft over mijn mening.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 14:03

Nou, ik koop lekker veel luxe dingen, maar nog lang niet zoveel luxe troep als mijn ouders.
Die zijn redelijk vermogend en verkopen ook wel eens een paard.
Zijn wij nu dus dubbel zo slecht?
Laatst bijgewerkt door ibikus op 07-03-03 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 14:03

Dat gaat lekker hiero. Mijn pony is ook te koop als ik weet dat waar ze heen gaat een goed plekkie is. Verkoop wil niet zeggen dat je niet goed voor je paarden bent. Ik ben harstikke gek met die van mij. Een aantal mensen wilden haar ook kopen maar heb ik afgewezen. Maar mocht de tijd rijp zijn om wat voor reden dan ook dan zal ik wel gaan uitkijken en bepaalde mensen gaan benaderen. Maar dat wil echt niet zeggen dat ik niet goed voor d'r zal zijn. Zorgen voor een geode nieuwe baas is toch ook een onderdeel van het goed zorgen voor je paard.
En als er geen handel in paarden mag zijn...dan had niemand een paard. Nou daar wordt je vrolijk van.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 14:04

lollilli, dit soort pennypraat neem ik verder niet serieus. Ik zag dat je administratief medewerker bent en dus iig al werkt. dan had ik iets meer realiteitszin verwacht. Maar goed joh, ieder zijn feestje. Maar zoals sjuimpje al zegt, niet zelf een paard kopen nu Haha! want de mensen die hem verkopen deugen dus niet.

Dus je kunt beter een paard houden terwijl je er geen plezier meer in hebt en de moeite niet neemt om er na toe te gaan. Grow up!


En ik zal dit maar bij een moddie gaan melden, het gaat hier helemaal de verkerde kant op *LOL*

lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 14:10

Dit slaat echt nergens op hoor, iedereen heeft zijn mening en ik scheld toch niemand uit ofzo. Dan ga je het maar tegen een moddie zeggen ben je wel heel kinderachtig bezig moet ik zeggen. Als iedereen nou eens goed leest wat mijn mening is en daarna gaat oordelen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 14:12

Flair zal niet weggaan, dat heeft meerdere redenen. Onder andere omstandigheden had ik haar denk ik wel verkocht hoe gek ik ook op haar ben, ze is niet wat ik altijd gewild heb.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 14:16

oh, dat het de verkeerde kant op gaat ligt aan ons allemaal, en mij zeker niet in het minst. Als je nu even hier leest, weet je meteen waarom ik dit al bij een moddie heb gemeld en waarom dit bepaald niet als klikken wordt gezien.
[EU] Discussie: Minder ruzies, betere sfeer?

Overigens begin jij de discussie als volgt:

Citaat:
Ik vind het soms echt schandalig hoe mensen met hun dieren omgaan. Als je besluit een dier te houden dan doe je dat toch voor het leven en dan verkoop je 'm toch niet.


Later nuanceer je dat wel, maar hiermee begin je. Wie zegt overigens dat ik een paard zou verkopen omdat ik er dan luxe voor kan krijgen? Ik heb gezegd dat ze voor een goed bod te koop zijn, niets meer en niets minder. (oh ja, Trammelant heb ik uitgezonderd). Dus zelf ook even goed lezen graag Haha!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 14:18

Momenteel heb ik geen eigen paard, alleen een shetlander. Maar mijn eigen paard zou absoluut verkocht worden als er een goed bod op komt. Ik hecht me op de een of andere manier steeds minder aan mijn paarden, ik word er makkelijk in. Het 3 paarden weg moeten doen, waarvan 1 verkocht, 1 ingeslapen en 1 afgekeurd. Op deze manier word je er vanzelf makkelijker in. Dus bij mij zou alles voor een goed bod te koop zijn.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 14:18

Ik vind dat als je je paard moet verkopen, maakt niet uit waarom....je daar zelf in mag beslissen!
Ik heb dit jaar ook 2 paarden moeten verkopen, door persoonlijke omstandigheden, maar spijt heb ik er niet van...daarnaast zie ik ze gewoon elke dag en blijf ze waarschijnlijk ook hun leven zien Knipoog
Mijn jongste word nooit verkocht, ik heb al een aantal keer een goed bod gehad voor verkoop...maar door de grote emotionele waarde die ik bij dit paard heb..kan ik het gewoon niet! Ookal moet ik dan veel dingen gaan laten, omdat ik mijn paard moet onderhouden......gaat ze gewoon van mij blijven! Met de andere paarden heb ik het niet zo moeilijk om te beslissen ze te verkopen..goed bod en goed huis is = verkocht!

lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 14:20

Dus dan moet je altijd maar je mening voor je houden, beetje raar toch?
IK mag dus mijn mening niet geven omdat andere mensen er misschien anders over denken. Dan heeft dit hele forum denk ik ook geen zin meer.
Als het je niet bevalt wat ik denk dan reageer je toch niet

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 14:22

tuurlijk mag dat, maar wat respect voor andermans opvattingen kan ook geen kwaad. Zoals jij het nu brengt ben je een materialistische egoist als je je paard verkooppt zolang je nog niet op water en brood leeft. Dat vind ik een beetje kort door de bocht en ik probeer aan te geven dat er IMO heel wat valide redenen zijn om je paard te verkopen. En dat respect mis ik dus bij jou.

quote="lollilli"]
Als het je niet bevalt wat ik denk dan reageer je toch niet[/quote]

en wederzijds Haha!

lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 14:25

Ik respecteer wel andermans mening!!!!!