verkopen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 12:13

ik heb tot voor kort om het hardst geroepen "Mirage gaat nooit weg, tenzij het horizontaal is" Maar er kunnen zich situaties voordoen in een mensenleven waarbij het echt wel "gerechtvaardigd" is om je paardje te verkopen. Niet dat ze te koop staat, maar ik zeg niet meer "ze gaat nooit meer weg"

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 14:15

Mirage: je hebt zo ontzettend gelijk! Had ik al aan moeten denken.

Het is gewoon zo dat een dier kostte wat kost houden uiteindelijk ook heel egoistisch kan zijn, en niet het beste voor het dier. Hoeveel dieren heeft de dierenbescherming al niet moeten redden van eigenaren die hun dier niet meer kunnen onderhouden, maar ze ook niet kunnen verkopen?

Die beslissing wens ik helemaal niemand toe. Ik heb zelf die beslissing wel ooit moeten maken, aangezien ik mijn pony moeilijk op een flatje van 60 vierkante meter kon houden.. De pony was veel beter af bij iemand anders, en dat heb ik dus gedaan.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 14:39

lollilli schreef:
Ik zeg ook niet dat er nooit een situatie komt dat je helaas afstand moet doen van je paard maar ik zeg alleen maar dat er veel mensen zijn die om luxe dingen (omdat ze het niet beiden kunnen betalen) hun paard weg doen.


Dit snap ik niet helemaal...
Is het een luxe-probleem als je je paard niet meer kunt onderhouden?
Wat ik al zei, het ligt eraan hoe zo'n band je hebt met je paard. Als je een hele goede band hebt met je paard, en er verder geen reden is om hem te verkopen, behalve het enorme bedrag wat je ervoor zou kunnen krijgen, zou ik het niet kunnen denk ik.

Maar wat nou als je plotseling ontslagen word (om wat voor reden dan ook), je ernstig ziek bent en voorlopig een tijdje bent uitgeschakeld, of een nieuwe baan hebt gekregen waardoor je paard en eigenlijk een beetje bij in schiet?? Dan is het toch alleen maar eerlijk tegenover het paard om hem een nieuw baasje te gunnen die hem wel kan geven wat hij nodig heeft?

En mensen die handelen...dat is hun werk. Die hebben de paarden om ze weer door te kunnen verkopen, ik zie niet wat daar mis mee is. Als er niet zulke mensen bestonden zouden er erg weinig mensen zijn die paarden hebben.

Ik vind inderdaad dat je een beetje kinderachtig reageert, Lollili (schrijf ik het goed??). Soms kom je onverwachts in vervelende omstandigheden waardoor je niet anders kunt dan je paard verkopen, en sommige mensen hebben het nou eenmaal als hobby/beroep om paarden aan te kopen, goed in te rijden en weer door te verkopen. Ik snap niet wat er walgelijk aan is als je je paard verkoopt, en ik vind je respect een beetje ver te zoeken hier in dit topic. Je hebt je eigen mening en komt daar voor uit, en dat is natuurlijk heel goed, maar laat mensen die een andere mening hebben wel in hun waarde, want hoe jij er ook over denkt: wie zegt dat dat per definitie goed is???

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 16:25

Vroeg je dit een jaar geleden aan mij? Dan verklaarde ik je voor gek, mijn tos, nee, die gaat nooit weg, was me antwoord toen...
Terwijl het een jaar geleden een moordbeest was Haha!
Nu een jaar verder, wegens allerlei omstandigheden, staat hij toch te koop.
Scheve mond grote kans dat hij snel weg is...

Ik zal hem echt niet vrolijk uitzwaaien en er nog flink om janken, maar als je weet dat dit het beste is...

Mijn meningis dat je eerlijk moet zijn tegen over het paard, en als ik Tos een beter te huis kan geven dan dat hij nu heeft *niet dat hij hier mishandeld wordt Knipoog * dan is hij te koop ja...

En nee penny meisjes, ik ben geen boeman!
ik ben iemand die houdt van me pony en daarom deze keuze heb gemaakt Verdrietig

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:53

Bij de haflingerfokker waar ik nu al 10 jaar verzorg, worden ook constant paarden verkocht.
Ik vindt het niet leuk, maar gelukkig zijn de pony's die verkocht waren nooit echt mijn vaste verzorgpony geweest; of ik verzorgde ze niet, of we wisselde van pony omdat we dat wilde, in de vervaagd die 'band'.
Met Margot is dit precies integendeel, met haar het ik een band en zij wordt nu verkocht aan mij. Geluk bij een ongeluk, want alle pony's moeten weg i.v.m woningbouw en ik heb nu juist de tijd en het geld om een pony te houden.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 11:01

Ik heb twee paarden. Kiri heb ik al vanaf de geboorte, nu dus 10 jaar. Jumper heb ik vorig jaar mei gekocht. Kiri is op dit moment te koop omdat ik met haar gewoon niet zo'n band heb ondanks dat ze al 10 jaar bij ons is. Ze is lief hoor, daar niet van, maar toch, met Jump is het anders. Die is voor alle geld in de wereld nog niet te koop.
Kiri is niet geschikt voor het doel waarvoor ik een paard wil hebben (wedstrijden, met name SGW) en ik denk dat ze beter een andere baas kan hebben die lekker met haar buiten gaat rijden, dan dat we ons hier alleen maar aan elkaar ergeren. Ze gaat wel alleen weg naar een goed tehuis, daar voel ik me tegenover haar toe verplicht. (maar helaas, ze is al een jaar te koop, niemand wil d'r hebben, terwijl ze toch best mooi is Scheve mond )
Met Jumper heb ik zoveel meegemaakt afgelopen jaar, daar heb ik in minder als een jaar tijd een tien keer hechtere band mee opgebouwd als met Kiri in 10 jaar. Niet dat iemand hem zou willen hebben met zijn problemen ( jaap van een litteken onder zijn buik van de operatie, gekanteld hoefbeen linksvoor, luchtzuiger en ga zo nog maar even door... ). Gelukkig loopt ie momenteel weer als een zonnetje Pling en kunnen we dadelijk in april weer lekker ertegenaan. (Begin weer in Overloon 6 april, wie nog meer?)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 11:07

Iones is mijn eerste paard en die heb ik bewust gekocht om te houden. En dat zal ook gebeuren, hoewel ik later van gedachten veranderde en hij voor veel geld er uit zou gaan. Niet dus: er is eens veel geboden en toen werd ik ter plekke misselijk. En toen wist ik dat ik het niet zou kunnen. Ik heb andere paarden gehad en van veel paarden gehouden. En die werden allemaal verkocht. Heb ook zelf paarden gehad voor de handel (is leuk als je uit je dure hobby nog wat geld uit weet te halen) en ik was er aan gewend om een dier waarvan ik hield toch te kunnen verkopen. Maar ja, de paarden na Iones waren dan ook bewust gekocht voor de handel. En dat scheelt misschien wel. en het scheelt ook als je gereden hebt voor een handelaar, want die paarden gaan toch, of je wilt of niet. En het went.

Lolaa

Berichten: 65
Geregistreerd: 10-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 13:32

Ik heb 10 paarden en pony's.. dus inderdaad zal ik er binnen nu en een half jaar weer minstens 4 of 5 weg moeten doen.. Boos!