Simba overweldigend, Triumph naar 'strafkamp'

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Simba overweldigend, Triumph naar 'strafkamp'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 08:46

Omdat het verloren ijzer van Ozep pas gisteravond er weer ondergeslagen kon worden heb ik gister Simbaatje eens meegenomen naar les.
Kon ik mooi mijn ijsblauwe setje eens gebruiken, die staat niet zo 'scherp' op vossen of gewone bruinen.
Ik had hem thuis vast opgezadeld en gebandageerd, ik ga namelijk altijd alleen op pad en hij is nog zo weinig gewend dat hij op vreemd terrein nog eerst een beetje onrustig is. Toen ik uit de spuitplaats naar buiten liep om hem in te laden zag ik de ogen van mijn vader zo groot als schoteltjes worden.
Hij was ook zo knap Lovers
Ik kon hem alleen inladen en onderweg was hij ook hardstikke zoet.
Eenmaal daar aangekomen was hij zoals voorspeld de 1e 5 minuten erg onrustig, hij hinnikte wat maar stond wel braaf stil. Eenmaal in de grote buitenbak keek hij zijn grote bruine kijkers uit! Zo'n grote 20x60 bak...
Toen hij na een paar seconden was bekomen schrok hij zich te pletter! Hij heeft schijnbaar nog nooit een stapmolen gezien, vervolgens keek hij de andere kant en weer nam hij een reuze sprong, er liepen oliebol... Die zijn niet te vertrouwens natuurlijk, vervolgens zag hij een rare bloempot, een brandweerslang, een juryhokje etz. Haha!
Ik had hem nog steeds aan de hand maar in een halve minuut tijd had hij al een paar heel vreemde sprongen aan de hand, je had mijn instructrice moeten zien kijken *LOL*
Ik ken Sim nu echter wel een beetje en ik weet gewoon dat als je er op gaat zitten hij veel mee vertrouwen krijgt, ik ben er dus snel opgekropen en id. hier en daar deed hij nog een paar pasjes opzij maar hij kwam geen 1 keer met alle voetjes van de vloer...
Tijdens les was hij zo braaf, we hebben veel tempowisselingen gereden. Iedere keer net iets onder zijn tempo laten draven om vervolgens een paar passen te verruimen. Hij heeft normaal gesproken snel de neiging om zijn passen niet af te maken of om ruimte te verliezen, maar hij kwam er nu achter goed bij en begon steeds aparter te draven.
Hij hield het tot aan het eind echt super vol, bleef mooi aan het been echt toppie.
Daarna heb ik hem lekker rond de binnenbak rondgestapt en toen kwamen de reacties: "Wat een PLAATJE" "Beeldschoon" "Bloedmooi"
Kijk, dar ga je wel van groeien, want niemand heeft gezien dat het hetzelfde scharminkeltje was wat ik een half jaartje terug ook een keer had meegenomen Haha! Zelfs mijn instructrice niet, die dacht in eerste instantie ook dat het een hengstje was *LOL* Die vond mij ook helemaal gestoord dat ik er zo op ging zitten toen hij zo raar aan het rondspringen was maar stond daarna versteld dat hij zo braaf was.
Kortom, een paar ogen uitgestoken en heerlijk gereden! Cool Knipoog

Daarna heb ik nog even met mijn instructrice overlegd wat ik nu het beste met mijn hengst kan doen, mijn vader heeft nu deze maand nog maar 2 keer tijdgehad dus ik heb er nog maar 2 keer opgezeten. Dit schiet zo echt niet op want het diertje is best een beetje bangig en zou dus eigenlijk even een korte periode wat fanatieker doorgereden moeten worden. Verder is mijn vader ook niet zo heel handig, hij laat nooit los, maar van longeren heeft hij echt geen kaas gegeten. Hij gaat zo onhandig staan dat het paard de ruimte heeft om om te draaien, of hij laat de lijn veels te lang waardoor het paard of hijzelf erin kan stappen. Ik zit dus continue met een knoop in mijn maag op zo'n jong dier, niet omdat ik bang ben wat het dier zou kunnen uitspoken, nee, ik ben bang wat mijn vaders acties voor gevolgen zouden kunnen hebben.
Toevallig heeft mijn instructrice een stal vrij, met hengstenrek, en nu zet ik hem daar een maand neer. Ik blijf gewoon alles zelf doen maar betaal iets extra voor 'training/begeleiding' zodat ik ze ten alle tijden kan inschakelen voor vasthouden/longeren. Zeker de eerste week zal ik dat nog wel nodig hebben, maar hopelijk kan ik de week erna alles zo goed als zelf.
In eerste instantie gaan we nog even uit voor een maand, maar als hij na 2 weken goed genoeg gaat neem ik hem weer mee.
Ik heb er echt zin in!
Morgen breng ik hem ernaar toe, kan hij het weekend aclimatiseren en dan longeer ik hem gewoon nog en dan hopenlijk maandag er weer op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 08:53

Klinkt geweldig! Is wel een toppertje dus dat scharminkel Haha!
Veel succes met je jonge ding! Ik hoop dat het hem wel een beetje bevalt en dat je hem snel weer mee naar huis kan nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 09:56

Ik vind die Simba van je een super-de-luxe-ding hoor!
Ga je hem starten? Of zag ik hem laatst op een paardensite te koop staan? Hoe groot is ie eigenlijk?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 10:00

Ik ga Simba niet starten, die ga ik verkopen aan een knap blond meisje, met blauwe ogen van rond de 1.70
Dan komt hij pas echt tot zijn recht, ik ben er eigenlijk te lomp voor.
Simba is 1.65/1.66

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:07

Sjuimpje schreef:
Ik ga Simba niet starten, die ga ik verkopen aan een knap blond meisje, met blauwe ogen van rond de 1.70
Dan komt hij pas echt tot zijn recht, ik ben er eigenlijk te lomp voor.
Simba is 1.65/1.66


Goh dan val ik dus al weer af; niet knap, niet blond en géén blauwe ogen Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:17

Sjuimpje schreef:
Ik ga Simba niet starten, die ga ik verkopen aan een knap blond meisje, met blauwe ogen van rond de 1.70
Dan komt hij pas echt tot zijn recht, ik ben er eigenlijk te lomp voor.
Simba is 1.65/1.66


Ben nog steeds aan het sparen hoor!!

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:21

na een blik in je profiel ben ik toch wel tot de conclusie gekomen dat simba wel een Kwijl paard is

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:37

Super hoor, misschien wordt het tijd voor een cursusje longeren voor je vader?
werk je profiel eens bij wat betreft simba dan, zie alleen nog oude foto's van hem (en dat in jou profiel )

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:38

Hmm, ik heb zo'n vermoeden dat ik weet aan wie je Simba gaat verkopen. Was dat niet degene waar we aan familie zaterdag moesten bevestigen dat Simba zo geweldig mooi en braaf was? Tong uitsteken

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:38

Jij bent slim, iedereen wordt nu zo nieuwsgierig dat ze toch wel in je profiel gaan kijken Knipoog

He maar wat goed dat Simbaatje zo lekker gaat!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 10:45

Ik heb even een paar nieuwe fotootjes van Simba in mijn profiel gezet Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:48

*Beheerst zich* Tong uitsteken Knipoog

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:13

hahaha ben bijna 1.70, blond en blauwe ogen..helaas heb ik niet genoeg centjes voor jouw bloedmooie Simba
super sjuimpje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:20

Nah, ik vind ook niet echt dat je "misstaat" op dat paard hoor.
Ik had trouwens wel verwacht dat ie iets groter zou zijn, hij oogt best groot. Maar ja, op een foto geeft het altijd een iets vertekend beeld denk ik.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-03-03 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:40

ben blond, blauwe ogen en 1.65, knap laat ik aan anderen over Haha! Maar 4 paarden vind ik eigenlijk wel zat *LOL* Maar dat klinkt wel lekker voor beiden Party!!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:58

Sjuimpje schreef:
Ik heb even een paar nieuwe fotootjes van Simba in mijn profiel gezet Haha!

braaf Ach gut
Hij ziet er idd super uit. ben wel benieuwd wie het blondje is die hem wil kopen. zolang ik nog niet verhuis ben ben ik ook nog niet opzoek naar een sportpaard.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:02

ben ook reuze benieuwd wie het is..

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:11

Hihi, denk ook dat ik wel weet wie er geinteresseerd is haha, heb haar gister nog gezien *LOL*. Ben benieuwd naar je verhalen met de hengst.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 12:12

Dat is Obsession,
maar die is al een half jaar bij haar vader bezig om hem te overtuigen, maar tot nog toe vangt ze bot *LOL*

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:27

Obsession is geen 1.70 dus die valt al af Haha!

Joleen was geinteresseerd maar die is kleiner toch?

hmm, ik heb echt geen idee.

Maar ik ben wel 1.70 (ongeveer) en blond en eeeh superknap natuurlijk en met kleurlenzen in heb ik ook blauwe ogen

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:58

leuk dat het publiek zo op simba reageerde!
en fijn dat je weer aan de slag kunt met je wilde hengst (hopelijk hebben ze daar geen bloemenperkjes die hij kan verpletten Schijnheilig )
veel succes ermee

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:09

Sjuimpje schreef:
Ik ga Simba niet starten, die ga ik verkopen aan een knap blond meisje, met blauwe ogen van rond de 1.70
Dan komt hij pas echt tot zijn recht, ik ben er eigenlijk te lomp voor.
Simba is 1.65/1.66


Wow wat een schoonheid is dat zeg. Ik wil hem wel hebben hoor Haha!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:39

Ik duim voor het blonde meisje uit A dat het eindelijk eens gaat lukken haar paps over te halen.

Het longeer probleem ken ik daar had ik ook altijd last van en wonder boven wonder ging het ook altijd goed.
Nu helpt Jos en dat scheelt een boel angstzweet

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:45

Tsja, als ik het geld had voor een paard zou ik het wel weten Haha! Maar het blijft nu alleen maar bij dromen vrees ik Huilen Wel erg gaaf paard trouwens Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:05

Sjuimpje schreef:
Ik ga Simba niet starten, die ga ik verkopen aan een knap blond meisje, met blauwe ogen van rond de 1.70


Maar hij mocht van jou toch niet binnen 10 mtr. van tuig en koetsen komen Haha!
Ik hoop dat Jessica haar vader kan overhalen, ik denk dat het een erg mooie combinatie is.