Oude eigenaar sonja gebeld

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Oude eigenaar sonja gebeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-03 22:59

Nou ik wou graag weten hoe sonja was toen ze een veulen had, omdat ik van plan ben haar zelf ook te laten dekken, en omdat ik op pension sta, is het lastig als ze dan erg vals wordt.

Maar goed ik de info uit de papieren gehaald en gebeld. Eerst had ik haar broertje aan de lijn hele verhaal verteld, ja wist ik veel Zegt hij dan moet je me zus hebben.
Dus zus aan de lijn en gevraagd over van alles en nog wat. Het viel me op dat ze of niet blij was, of heel erg verlegen en ik vermoed eigenlijk een beetje het laatste.
Maar zo kregen we het dus ook over vroeger en eht bleek dat ze heel slecht behandeld is bij de fokker, zo slecht dat die mensen haar eerder hebben gekocht dan de bedoeling was, want het was de bedoeling dat ze bij de fokker haar veulen zou krijgen. Maar ze was zo slecht dat dat waarschijnlijk alleen maar slecht kon aflopen.

Nou ze heeft haar veulen gehad. Een merrie van Haron v./d Milt. Heel mooi en op 1jarige leeftijd verkocht naar friesland. Ze heette daisy.

Maar ook over het rijden gevraagd uiteraard en daar schrok ik wel een beetje van. Ze had er gewoon een keer een zadel opgelegd en was gaan rijden en na een jaar kwam ze er achter dat het zo toch neitkon en is ze les gaan nemen En de instructirce had gezegd dat ze gelijk de teugels los moest gooien de sonja de ruimte geven. Ze is toen wedstrijden met haar gestart en heeft met haar tot de L1 gelopen en heeft haar toen verkocht. Ik heb haar ook gevraagd waarom ze zo bang is voor de longeerzweep en ze zij dat ze sonja nooit longeerde, maar dan ook echt nooit. Het bleek gewoon dat ze het eigenlijk helemaal niet kon en dat geld ook wel een beetje voor het rijden. Erg jammer

Maar ben wel blij dat ik er wat meer over weet en weet nou ook dat ik in sommige situatie net even anders moet handelen, domweg omdat ze hte dus niet snapt.

Ik krijg ook foto;s en die krijgen jullie tegende tijd adt ik ze heb wel te zien

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 23:09

Het is toch altijd prettig als je meer over het verleden van je paard te weten kan komen he! Voor hetzelfde geld had je haar flink aangepakt omdat ze niet doet wat jij vraagt, blijkt ze het nooit te hebben geleerd!

Fijn dat je er op tijd achter bent gekomen!!

Jola