Flinke teleurstelling wat betreft Fleur...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 19:58

sommige mensen hebben geeneens een paard en dan druk maken om iemand anders paard..

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 20:07

RoCKyLoVE schreef:
sommige mensen hebben geeneens een paard en dan druk maken om iemand anders paard..


Zit wat in, maar als er zaken afgesproken zijn moet je dat ook nakomen, daar heeft Iloon gelijk in!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 20:07

RoCKyLoVE schreef:
sommige mensen hebben geeneens een paard en dan druk maken om iemand anders paard..


Ik denk dat het daar niets mee te maken heeft. Het is eerder een principe kwestie en een gevoels kwestie.

Ik snap haar onvrede wel, het is gewoon niet leuk als je een fijn paard onder je kont hebt en de andere dag is het eigenlijk voorbij.

Iloon, ik zou rusitg afwachten, waarom bel je Marjan niet gewoon even? Gewoon het hoe en wat?
Ik vraag me ook af als Fleur zo'n moeilijk paard is, wie zegt dat dat meisje erop blijft zitten? Misschien is ze het wel gauw zat.
Alleen volgend probleem: Het paard is nu van haar, ze kan hem dus verkopen.

Ik blijf het vaag vinden dat die Marjan dit zomaar heeft gedaan, ik kan het me bijna niet voorstellen dat ze het paard op dat meisjes naam heeft laten zetten. Is dat niet een beetje groot spraak van dat meisje?

Kop op en kijk het gewoon even aan, maar ik begrijp je gevoel wel degelijk.....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 22:31

Tigger, het paard is wel degelijk van die meid nu, ik kan er niets anders van maken. Heb haar vandaag niet op stal gezien, dus heb niet met haar gepraat. Vraag me af of ze wel geweest is, niemand heeft haar gezien.
Fleur is niet direct een moeilijk paard hoor, ze is juist heel mak. Ze is het er alleen niet zo mee eens dat ze nu ineens aan het werk moet en ze heeft het moeilijk met het werk dat van haar gevraagd wordt, logisch, er is al lang niets mee gedaan. Ik weet echter de problemen die ik met haar tegenkom prima op te lossen.

Rockylove, het gaat hier idd niet over het feit dat ik niet besef hoeveel geluk ik heb met mijn eigen paarden! Ik ben verre van ondankbaar!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 00:28

Hmmm, jammer. Ik hoop dat het allemaal opgelost wordt, want dit is gewoon vervelend voor je.

En juist omdat je weet hoe het paard is en zelf goed weet op te lossen, lijkt me het nog moeilijker.....

Zucht.... ik vind het rot voor je.....

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 01:53

Hey Ilona,

Ik vind het echt heel erg rot voor je! Ik begrijp ook helemaal dat die kleine dingetjes (zoals: "Je hebt het bit niet goed schoongemaakt") erg vervelend zijn Boos! Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt met mijn verzorgpony... Ik wens je veel sterkte en nou maar hopen dat het allemaal weer goed komt!! Knipoog

Jessie

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 09:38

Hoihoi,

Het is idd een rotiets dat zoiets achter je rug om gedaan wordt.
Maar ik zou het nog eff afwachten.
Zelfde geldt valt die meid wel mee, het paard krijgt dan zowieso meer aandacht van haar dan dat ze van Marjan kreeg.

En als ze niet meevalt en Fleur zo zat is kan je maar beter in de buurt zijn en zo ver bekend met Fleur zijn dat er ook eens aan jou gedacht wordt als het paard verkocht wordt of terug naar Marjan gaat toch? Haha!

Als je het rijden op Fleur nu opgeeft en dat meisje is haar na een paar maanden zat, is je kans ook weg.
En als je in de buurt blijft, al is het maar 2 dagen per week kan je het in ieder geval in de gaten houden.

Kop op, als ik goed gelezen heb heb je nog 2 paarden staan en 1 in aankomst....wie weet wat je daar allemaal mee kan doen.

Greetsz Sily

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-03 12:06

Hoi allemaal. Even een update: ik heb nog steeds dat meidje niet gesproken. Donderdag (de tweede dag) is ze helemaal niet geweest, en vrijdag was ze er ff en ook zo weer weg. Ze heeft alletwee deze dagen de stal niet gedaan dus die is erg vies. Vandaag is het mijn dag dus doe ik de stal wel. Ik heb het de dagen ervoor express niet gedaan anders denkt ze dat ik het altijd doe. Vrijdag had ze volgens mijn moeder heel raar gedaan tegen haar. Ze had Fleur zomaar zonder deken neergezet al een paar dagen terwijl het nog niet kan, waar een stalgenote van mij ook al een opmerking over heeft neergezet op het mededelingenbord. (heeft ze nog niet gezien) Verder had ze gezeikt over de deken die kapot was bij de bilriem (was al, maar volgens haar niet) en ijzers die er lagen van een ander paard, ze vloog er meteen op dat ze iets met Fleur gedaan hadden. Mijn moeder was niet al te positief, en dat zegt best veel.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 13:16

Hmm, nou mijn type meid zou het niet zijn denk ik zo. Mijn paard komt iedere dag z'n stal uit en iedere dag worden de natte plekken en drollen geschept (zo goed als mogelijk). Ik zou er ook slecht tegen kunnen als iemand zo met een paard om gaat, laat staan als het een paard is die een plekje in m'n hart heeft.

Ilo, ik hoop van ganser harte dat het allemaal opklaart en dat er duidelijkheid komt in het hoe en wat.

Knuf!

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 13:33

Weet ze wel dat ze zelf de stal moet schoon maken? Misschien een idee om haar stalregels te geven op papier.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-03 15:46

Ja, dat weet ze, want ze schijnt hier ook een paar keer de stal te hebben schoongemaakt voor Marjan.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 18:07

hmmm, nou ik zou toch echt dringend met marjan gaan bellen. Want je kunt nu wel gaan wachten totdat dat meisje een keertje tijd maakt, maar als je belt weet je het gelijk. Sterkte in ieder geval ermee

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-03 19:33

Ik ga vandaag of morgen ook wel naar Marjan bellen. Ik ging vandaag Fleur rijden en ik kon geeneens aandraven, ze mepte alle kanten op. Nu weet ik niet of dat komt doordat ze hengstig is, of omdat ze last heeft van haar rug. Ik vermoedt nl al vanaf het begin dat ze last heeft van haar rug, ze is er soms gevoelig op. Ik moest haar met opzadelen vastzetten, want ik kon een mep krijgen. Verder eet ze net alsof ze haken op de kiezen heeft. Ik wil toch even aan Marjan vragen of die er meer vanaf weet, medische keuring ed. Kan ik meteen doorvragen daarover.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-03 16:18

UPDATE:

Ik heb vandaag Marjan opgebeld, wegens gister, dat Fleur niet te rijden was. Ik heb haar gevraagd of ze Fleur medisch had laten keuren, maar dat was al gebeurd bij de vorige eigenaar ofzo. Haar was er nog nooit iets opgevallen aan de rug, terwijl dat bij mij al vanaf het begin zo is, maar ja, ze heeft haar alleen af en toe gepoetst, nooit bereden of gelongeerd. Ik heb meteen gemeld dat ik denk dat er eens een paardentandarts langs moet komen voor haar gebit.

Marjan zei ook dat Fleur niet meer haar 'pakkie aan' is, maar dat ze nu voor Marion is. Maar goed, ik heb wel goed duidelijk gemaakt dat ik het vreemd vind dat ze nu ineens zo deed. Ze had bij Marion ook al geklierd pas, maar die avond had ik ook nog gereden en toen ging het wel. Marjan zou het idd met Marion bespreken en we gaan het nog ff aankijken voor we een da erbij halen. (ik leg me daarbij neer, het is niet mijn paard verder.)

Vandaag was Marjan er dus met Marion, ze had denk ik wel door dat ik het meende.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 21:28

Ik hoop voor je dat het een beetje gaat werken, ik ken zulke types wel, en kan je daar ook hele verhalen over vertellen..jammer genoeg..
Ook mij is dit overkomen, dat ik een hele tijd voor het paard had zorgt en het werd onder mijn neus weggehaald en ergens anders neergezet en ik kon het bekijken...
Ik voelde me net zo als jij nu, maar heb bij mezelf een knopje omgezet, het heeft geen zin om je zo druk te maken (al zo ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben)..het is niet jou paard, en al is het zielig voor het paard, probeer om je er niet al te veel druk over te maken..
Als ze advies nodig hebben, komen ze vanzelf wel naar je toe..
Tenminse dat is mijn ervaring!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-03 21:52

ja youngster, zo denk ik er nu ook over. Ze zoeken het maar uit, ik ben altijd bereid te helpen, maar dat moeten ze zelf aangeven. Ben wel blij dat ik Marjan even heb gebeld iig.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 23:32

Ja ze waren inderdaad even op stal vandaag, zag marjan aan komen rijden in haar autootje en marion op de scooter. Weet niet wat ze allemaal gedaan hebben naast de stal uitmesten maar ik heb het vermoeden dat het marjan eigenlijk erg weinig nog boeit allemaal... tja ik hoop voor Fleur dat Marion toch wat meer interesse gaat tonen..

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 16:28

Inderdaad, ze moeten het zelf maar uitzoeken, hoe moeilijk het ook is, ik wil namelijk ook altijd iedereen helpen en zorgen dat alle paarden er zo goed mogelijk bijstaan.. Ik kan het ook niet uitstaan als iemand de stal niet uitgemest heeft en in d'r schone kleertjes komen met vriendlief (die totaal geen intresse heeft in het paard), en in de auto blijft zitten met de moter aan, wachtend totdat zijn vriendinnetje klaar is.. ik vrees dat dit ook zo'n meisje is.. Jak..
Ik hoop voor het paard dat ze bijdraait..