weleens op een dameszadel gereden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 00:37

annegti schreef:
Zat lekker stevig en je glijdt er tenminste niet zo snel af.... Als je werkelijk een onafhankelijke zit hebt rijd je er zo mee weg.


Als het zadel goed past (en dan bedoel ik voor de ruiter) , en je een paard hebt met vlakke gangen, ja. Voor de rest kreeg ik na een half uur toch echt vreselijke last in mijn rug van het zitten in die kromme houding. Ik was toen niet de lenigste, en ook niet meer de jongste. Het lijkt me geen pretje om zo een dagtocht van een paar uur te maken hoor...

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 12:11

Ik heb het vroeger wel gedan. Helemaal in de outfit complet met rok. Moet zeggen dat ik er niet zoveel moeite mee had maar ja was toen nog jong. Haha!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 13:53

annegeti ik heb denk ik wel een onafhankelijke zit draaf/ galoppeer ookwel met mijn armen opzij en zonder zadel of zonder beugels.
De oefeningen die jij beschrijft moesten wij ook allemaal doen op de manege vroeger maar dat mocht allemaal in stap.
Ik vond dit wel heel erg wiebelen Haha!

Angus kom je dinsdag langs dan beloof alleen niet of ik nog een poging waag Haha!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 14:00

Ga ik overleggen met chauffeur , moet tot half acht rijden, daarna een vriendin droppen en dan gauw naar huis om chauffeur op te halen en dan kan ik rond acht uur kwart over acht bij je zijn.

Kan ik eindelijk je paardje en je geitje in het eggie zien

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 16:36

Afbeelding

zij rijd toch met twee beugels? Verward

mij lijkt het wel leuk om eens te proberen, mijn moeder wil het heel graag omdat ze niet meer kan rijden door haar bekken en met dames zadel zou dat wel kunnen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 17:24

Het hoort met een beugel hoor. Misschien heeft de persoon op de foto er een tweede beugel bij geplaatst omdat ze dat lekkerder vond zitten?

talouch
Berichten: 187
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Hesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 23:26

De vereniging van het dameszadel geeft lessen op maneges , je kan ze dan ook uitnodigen zij hebben verschillende maten dameszadels bij zich voor de paarden en dragen er zorg voor dat ieder paard een goed zadel opheeft. Ik las in een stukje dat men een dikke stok had om het paard aan te sporen aan de kant waar je je been mist (omdat beide benen aan dezelfde kant zitten). Echter bij de voorstellingen en lessen welke ik heb gezien werd er gewoon een zweepje gebruikt als hulp.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 23:51

Deze vereniging is bij ons op stal geweest, en heeft les gegeven, en ja, er wordt gekeken of het zadel op het paard past. Voor de rest werd er naar de ruiter niet echt omgekeken.
En de stok om aanwijzingen te geven hadden ze mee. Dat heet een Cane...

talouch
Berichten: 187
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Hesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 00:52

Bij ons waren er diverse ruiters welke tegelijkertijd reden, degene die de les gaven keken wel naar de ruiters maar meer individueel, dus als de aandacht bij de ene ruiter was dan liep de andere ruiter vrij en probeerde een stapje en een drafje uit op het paard. Ik moet zeggen dat ik de benaming van een CAne beter vindt klinken dan een stok. Bij ons gebruikte ze echter een zweepje maar misschien omdat het zo druk was met deelnemers.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 10:43

Hmm, het lijkt me ontzettend moeilijk en trekt me ook niet echt . Wat je zegt Kim, volgens mij is het superonwennig in het begin.. en ik heb al niet zo'n geweldig evenwicht Haha!

Laat mij maar lekker aanrommelen op gewooone zadels Knipoog

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 19:16

het zou echt niks voor sya zijn die krijgt al een rolling als ik met die cane aankom Haha!