Orbaldo at work

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Orbaldo at work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-03 08:29

Jawel Dit weekend mocht Orbaldo aan de bak.
Vrijdag werd hij al voor een heel groot deel onthaard Extreme duivel en gewassen,de zaterdagmiddag werd hij nogmaals zolang gerost totdat er geen haartje meer afkwam.
Ook werd zijn witte voet gewassen en kreeg hij mooie roosjes in zijn manen met naald en draad natuurlijk.
Na eerst een beetje ruzie ( het water was te nat oid) Stond ie braaf stil in het zonnetje en liet hij het maar allemaal over zich heen komen.
Nadat Assie vanuit het verre zuiden was aangekomen gingen we maar laden .
Uiterlijk half 5 wegrijden was de bedoeling.
Nadat hij op de hengstenkeuring vlak voor ik 'm kocht er 1.5 uur over deed om in de trailer te komen leek het mij geen overbodige luxe om zo tegen kwart over 3 te laden.
Nouja 3 keer raden hij liep er in 1 keer op.
Frusty Dat is opzich wel fijn maarja dan heb je ineens meer dan een uur tijd over.
Om half 4 vertrokken en tegen 5 uur waren we op de hengstenshow die pas om half 7 begon.
Orbaldo moest tegen 20.00 de ring in.
Nadat wij gegeten hadden en Jos nog het 1 en ander had geregeld kwamen de eerste bokkers al binnen.
Ik ben een naambordje voor Orbaldo en een schapenkaasje rijker(die is voor mij he!)
Met dank aan Kitty en Jantina.

Zo tegen kwart voor 7 begon Orbaldo onrustig te worden.Ja hij stond er al zolang op.
Pony van de trailer gehaald en maar gaan stappen op de parkeerplaats af en toe werd ik afgewisseld door Jos als die niet met een ander paard leip of door Assie.,

Tegen 8 uur mocht hij de ring in.
Na eerst flink te galloperen liet hij zich daarna wel heel mooi zien in draf.
Helaas zat er niet de muziek onder die ik had uitgekozen maar niet alles kan goed gaan.

Ik kreeg heel veel leuke reactie's maar ook wat minder leuke.
Orbaldo kwam uit emmen en het was al heel snel van dat was die zwarte die zo sloeg (hij slaat helemaal niet meer!!!!! Scheve mond )

Buiten liep hij eerst 3 keer langs de trailer en toen ook braaf erin.
Tegen half 11 was Jos ook klaar en konden we weer richting Apeldoorn waar Orabdlo zo tegen 0.30 in zijn stalletje stond.


Gisteravond heeft hij zijn eerste merrie gedekt en daarmee zijn stalling verdiend Haha!
Vanmiddag gaan we rustig beginnen met Longeren.
Lodewijk is nog steeds niet rad dus nou moet hij er maar aan geloven

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 08:48

Leuk joh!
Veel succes met hem, ik hoop dat hij het net zo voorspoedig oppakt als mijn hengstje.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 09:07

He kim, echt leuk om te horen dat het zo goed ging. Veel succes verder met hem!!! En is Lodewijk nog steeds helemaal beter???

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 09:19

De praatjes zijn eerder de wereld in dan de wereld uit...en een reputatie van een paard is sneller verknald dan jij en ik met onze ogen kunnen knipperen.
Maar jij weet toch hoe hij in elkaar steekt? En ik denk dat, als iemand echt interesse heeft in een dekking van hem, dat hij vaker komt kijken, hem vaker in de omgang mee gaat maken, en dan zien ze dat er niets van waar is. Gaaf dat hij zijn eerste merrie al gedekt heeft. En nu maar hopen dat het is gelukt, dat alles goedgaat en er volgend jaar een kopietje van hem rondloopt....

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 09:19

Nimber schreef:
Pony van de trailer gehaald ....

Haha! *LOL* Echte Kim-uitspraak

Lekker dat hij zo braaf aan het worden is, maar een nuchter baasje helpt daar al heel veel bij denk ik!

Fijn dat hij zijn draf mooi heeft laten zien!

oliebol zeg van Lot! Heb je de VA er al bijgehad?
Succes!
Hoop dat het zadelmak maken net zo goed gaat als bij Sjuim met Triumph

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 09:58

Nou, er waren hengsten op de show die constant met de voorbenen aan het slaan waren naar de voorbrengers. Ik vond Orbaldo superbraaf.
Jammer dat hij zoveel galoppeerde want van wat ik van zijn draf gezien heb, ziet dat er super uit!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 18:45

Ik vond het er super uitzien hoor (met mijn nul-komma-nul verstand van het mooi lopen van paarden Knipoog )!
En hij was ook heel lief en braaf, zelfs bij mij Haha!
Echt een hele gave dag was het! Met veel mooie hengsten

Ik denk dat binnenkort de aanvragen voor het dekken gaan binnenstromen hoor, alleen in emmen kennen de mensen hem in beetje, in Bathmen niet. Zeker weten dat ze allemaal naar jou en Orbaldo toe komen om hun merrie te laten dekken

Heel veel succes met longeren en zadelmak maken en erop kruipen en inrijden enzo Knipoog !

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 19:32

Gaaf zeg Kim dat het zo goed met hem gaat!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:01

Obraldo (hahaha, sorrie, iedere keer als ik zijn naam schrijf maak ik deze tiepfout Haha! )
Orbaldo heeft een goede indruk op ons gemaakt hoor! Iig op mij, want ik vond hem erg braaf zo hoor! In tegelstelling tot dees en gene andere hengst!
Ik weet hoe snel de praatjes de wereld inkomen en dat je ze er ook moeilijk uit krijgt.

Ik ben benieuwd wat ie straks gaat doen, en wel op 2 punten:
1. hoe ie onder het zadel is
2. wat voor veulies ie gaat krijgen Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 22:51

Oh maak je niet druk Kim, binnen no time help jij hem van zijn slechte naam af! Gaaf dat hij zijn eerste merrie heeft gedekt!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 09:27

*Zucht* *Zwijmel*... Kwijl
Mag ik ook een copietje van Orbje? *LOL*

Heb alleen geen stallingsgeld voor NOG een paard.
Vinden jullie ook niet dat Peter zijn salaris verhoogd mag worden met duizend eurootjes? Extreme duivel

Kim echt geweldig dat Orbaldo het zo goed doet.
En die reputatie, wist je dat jouw reputatie echt supergoed is, en dat daardoor de zijne ook weer snel veranderen zal?
Sommige andere groningerliefhebbers helpen je wel daarbij... Knipoog

Oh en wat Lodewijk betreft: ik zal heel erg voor hem duimen.
Veel succes met beiden en ik pb nog! Lachen

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:43

Gaaf hoor.
Das wel leuk, als er binnenkort een kopietje rondloopt.
Ik wil ook een veulentje Kwijl