Paard op de A15, en ik was erbij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-03 11:24

Natasha schreef:
Hoe bang en paniekig een paard ook is, hoe vervelend dat hij ook lijkt, het zijn geen rotbokken, en hebben benen ipv poten!!!! Boos!


Dat van die poten ben ik met je eens maar als jij dit meemaak dan weet ik niet of je dan ok nog over benen spreek. Hihi.
En of het een rotbok is ja of nee, ik kan je vertellen dat dit er echt een is.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 15:34

Ienemienie"]
[quote="Natasha schreef:
Hoe bang en paniekig een paard ook is, hoe vervelend dat hij ook lijkt, het zijn geen rotbokken, en hebben benen ipv poten!!!! Boos!


Dat van die poten ben ik met je eens maar als jij dit meemaak dan weet ik niet of je dan ok nog over benen spreek. Hihi.
En of het een rotbok is ja of nee, ik kan je vertellen dat dit er echt een is.
[/quote]

ik denk ook dat je op zo'n moment liefst de gekste dingen zegt over het paard. niet normaal meer. denk je in wat er allemaal had kunnen gebeuren, zo makkelijk. gek dier. en dat heb je natuurlijk niet zomaar onder controle van op de bok. had hij oogkleppen aan? mss een idee van ze aan of juist af te doen. maar miss het beste van hem nooit meer alleen voor de kar te zetten ook ja...

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 00:59

Gatver, wat een nachtmerrie zeg! Ik heb dus ook zo iets meegemaakt met mijn shet... hij stond pas voor de 3e keer voor de sulky en ging er vandoor... Ik liep ernaast, maar op een of andere manier wist ie toch weg te komen. De sulky bleef toen achter een paaltje hangen, daardoor raakte mijn pony zo erg in paniek dat hij als een gek over de weg (50 km/h weg) begon te scheuren (met de sulky achter zich aan)! Dus ik er als een speer achteraan, ik heb nog nooit zó hard gerend. In de verte zag ik mijn pony keihard vallen, hij stond meteen op en galopeerde nóg paniekeriger weg. Ondertussen had ik een lift gekregen van een vrouw die het allemaal had zien gebeuren, dus wij achter die pony aan met de auto... Uiteindelijk hebben wij hem klemgereden, zodat hij geen kant meer op kon en ik hem kon vangen... Ik ben echt nog nooit zo bang geweest!!
Ik heb hem daarna nog een keer geprobeerd in te spannen, maar toen werd ie weer zo paniekerig, dus ik begin er niet meer aan... Hij heeft echt een traumatische ervaring aan die sulky overgehouden. Scheve mond

Koetjespaard

Berichten: 108
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 09:27

Hai,

Ik denk ook dat als je paard zo reageerd wel het een en ander achter de rug zal hebben. Misschien is hij idd medische gezien niet helemaal in orde of heefd hij ergens anders al een trauma opgelopen. Misschien helpen freestyle technieken om hem weer rustig te krijgen. Het zal iig helpen bij je rangorde vaststellen, want zo te horen heeft hij niet zo veel respect voor mensen. Zoek dus eerst even verder voordat je het paard gaat beschuldigen, hij zal ook wel heel erg geschokken zijn. Scheve mond
Het is ook wel een heel avontuur dus ik begrijp best dat je geschokken bent. Ben zelf ook een keer bij een verkeersongeluk betrokken geweest met mijn paard. Toen kwam mijn vriendin onder een trekker en had ze haar boven been op twee plekken gebroken. Dat wil bij mij dus niet zeggen dat we nooit meer langs een trekker rijden, juist wel die van mij heeft nog die zelfde week trekker training gekregen.

Veel succes met het paard en verkoop hem niet te snel, niet opgeven het kan vast een heel leuk paard worden. *LOL*
groetjes koetjespaard

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:24

Jeetje wat erg zeg!

Ik denk dat die 'rotbok' dat gedrag niet zomaar vertoont, er is vast iets aan de hand met hem.
Of hij heeft pijn, of hij heeft nare ervaringen gehad.

Als je hem weer gaat inrijden zou je dat heel zorgvuldig moeten doen, anders wordt het alleen maar erger.

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 11:50

Het paard vertoonde al vaker trekjes die peter niet zo leuk vond en nu gebeurt zoiets. Hij had oogkleppen op maar zonder is hij denk ik niet te rijden. In het vier en twee-span wil hij er ook altijd tussenuit knijpen. Ik was alleen een bijrijder dus ik heb voor de rest niks te zeggen over het paard maar ik denk dat hij weggaat omdat het niks voor Peter is.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 09:21

Zo'n paard kan vaak ook beter weg. 2 weken terug hebben wij twee pony's met kar aan de kletter gehad. Dat liep wat betreft buitenstaanders goed af. Ondanks dat er honderden mensen liepen. Alleen de menners kwamen er minder goed vanaf.
Je gaat nooit meer met hetzelfde vertrouwen achter zo'n beest zitten, dan is verkopen beter.
Maar ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent, dat was ik die zondag ook. En pas ook toen er eentje aan de kletter ging op een 80-km weg. Maar die waren we aan het beleren en had dus geen kar achter zich.