oef...gevallen van de hengst...

Moderators: A_nouk, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Apollo

oef...gevallen van de hengst...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-03 01:08

Zoals ik al eens hier heb vertelt ben ik bezig met het inrijden van de welsh-B hengst: Breeton Ny. (voor foto's zie profiel). Het gaat vrij goed. Behalve met het opstappen wil hij wel eens steigeren enzo. Op het begin is hij wat nerveus maar na een tijdje gestapt te hebben is hij ontspannen.
De welshjes staan achter het mafcentrum (een uitgaanscentrum) en aangezien het hier carnaval is, hoor je dara de muziek erg goed. Dus toen ik gister gng rijden was Ny erg nerveus!! veel erger dan normaal. eerst gelongeerd en toen opgestapt. ook nu was hij weer erg onrustig en wilde steigeren. Hij was op het begin telkens bag voor e muziek van het mafcentrum. Maar op ene gegevn moment was hij ontspannen en kon Jos(eigenaar) het halstertouw los maken. Ik leip ene hele tijd heerlijk otnspannen rond..en daardoor sukkelde ik zeg maar met mijn gedachten weg..ik telkens denken; ik moet er bij blijv...het is ene hengst..en hij is overal bang voor. En toen schrok hij!!! bam...heel veel bokken en kei harde galop door de wei heen. Ik kwam achter in het zadel terecht en kon niets meer. echt zoooo.... Boos! en toen een flinke bok....en in een reuze flikflak (salto) vloog ik er voorover af!!! Ik had me met niets de grond of Ny geraakt!!! Alleen met mijn rechter achterbovenbeen warame ik op de grond kwam. Zo'n grote salto maakte ik. Op het begin trok de pijn van dat rechter achterbovenbeen door tot mijn rug. maar toen ik savonds carnval ana et vieren was en ana het dansen was werd dat heel minder. Ik kan er nu niet op slapen. maar heb het overleefd..w.e zijn toen meteen gestopt...en gana pas na de carnaval verder omdat hij er gewoon té nerveus van wordt! En er mag niets met hem gebeuren want hij wordt als dekhengst gebruikt als hij in duitsland goedgekeurd wordt. Ik hoop dat ik er de volgende keer niet langs val.

Indies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 11:43

auw...pijnlijk...Maar ik had die foto's gezien in je profiel en het is wel een heel mooi hengstje hoor!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie