2x krampkoliek in 1 week... ff schrikken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

2x krampkoliek in 1 week... ff schrikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-03 13:35

Wij, die nooit koliek hebben, hebben de jackpot.
Vorige week stond Voltrack opeens tussen de middag helemaal zielig. Hij wou alleen maar liggen of in de plashouding staan. Dokter gebeld en hij kreeg een spuitje. 24 uur niet eten en daarna was hij echt helemaal de oude (na 3 uur al, maar goed, je neemt geen risico). De dag erop stond Patent een beetje zielig te kijken, en toen dachten we gelijk: nee he. Hij ging liggen, keek nog heel normaal, stond weer op en begon te eten. Zat iets dwars ofzo.
Gister ging hij weer liggen, stond weer op en bleef dat maar herhalen. Ondertussen wilde hij niet meer eten (eerst nog wel), niet lopen, keek zielig, begon te zweten en dat was de grens. Weer de DA erbij. Opgevoeld (hengstemanne bleef gewoon staan, keek alleen wat geschokt), prikjes, nog een keer opgevoeld (hij had een verstopping gevoeld en na het prikje voelde hij niets meer). We zien ze de laatste tijd wel met klimop (hedera) rondstoeien, maar meestal eten ze er niet van. Of iig, Joop niet. Die anderen dus kennelijk wel. De DA bevestigde ook dat ze daar krampkoliek van kunnen krijgen, en aangezien Patent na zijn prik zowat gelijk weer de oude was (gelijk happen, bijten, etc) leek dat ook het waarschijnlijkst.
Gisteravond hebben we dus gelijk het grootste gedeelte van de hedera weggehaald. En Patent liep ondertussen rond, heel raar te kijken, want zoveel spoken had hij nog nooit achter het hek gezien... mallerd. Vanochtend was hij nog steeds heel vrolijk, dus mocht hij weer eten. Nu maar hopen dat het hierbij blijft, want dit is echt niet grappig!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 13:41

Jee! dat is inderdaad ff schrikken!Ik hoop dat het zich niet herhaald, veel succes ermee!:))

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:47

Goed dat je gelijk de klimop heb weggehaald. Ik was vorige week bijna mijn paard kwijt geraakt aan een, vermoedelijk taxus, vergiftiging. Bij ons staan ze 's winters op houtsnippers. In een nieuwe lading houtsnippers zaten dus giftige planten. Oberon had 40 graden koorta, koliek, kon niet plassen, heeft bijna een week niet gegeten. Met spoed naar de kliniek gebracht maar daar konden ze ook niet meer doen dan 'm in de gaten houden. Paarden die niet dag en nacht op 't land staan weten gewoon niet meer wat ze wel en niet kunnen eten !!!

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:19

Volgens mij zijn de meeste van onze paarden veel te gedomesticeerd om nog onderscheid te kunnen maken tussen wel en niet giftig.

Maar dat is wel even schrikken zeg, gelukkig is het weer helemaal goed gekomen.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 18:56

jeetje flink schrikken.
Hopelijk blijft het hier bij.
Koliek is nooit leuk maar meteen zoveel bleeh

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 22:39

Gelukkig is alles goedgekomen, zo naar je paarden pijn te zien hebben.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:26

Getver, koliek is altijd eng. Gelukkig weten jullie waar de oorzaak waarschijnlijk ligt en kun je er wat aan doen.

Hopen dat het hier dus bij blijft!

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 19:38

Ik stond met Patent toen ie stond te zweten, ik schrok me echt kapot. Gelukig was het al minder toen de dierenarts er was. Ik wil het noooooit meer meemaken, stel je voor dat het een keertje echt erg is...

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 23:35

Jeetje...koliek is nooit leuk!! gelukig liep het goed af!! en ik hoop ook voor je dat je het niet meer hoeft mee te maken!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, DDDara, josien_m_, Salinah en 114 bezoekers