Pagony van divoza beter dan Global van de Hypo?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25995
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-03 21:36

Eh, de pagony dekens zijn wat anders dan de hoofdstellen. Over de pasvorm van de dekens ben ik niet te spreken.

Trouwens, hoe verzorgen jullie die goedkope hoofdstellen?
Ik kreeg de tip van een instructeur een tijd terug om ze eerst even in de olie te dompelen voor gebruik. En ze worden er een stuk soepeler van. Niet laten verdrinken, maar even wat olie er op.
Vroeger moest dit volgens hem ook met elk hoofdstel.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 00:51

Ik heb voor het Ladybeest een pagony regendeken (zo'n dunne) die prima bevalt. Ze staan met z'n tienen of meer in het land en dat ding is nog steeds heel. Past ook mooi, van de stuk duurdere BR-deken krijgt ze schuurplekken.....
Het enige minpunt vind ik dat ze niet goed over de sluitingen van de kruissingels nagedacht hebben, die gaan best nog wel eens los.
Bedenk me dat ik voor Miga ook een katoenen zomerdekentje van Pagony heb, de Valencia, bevalt ook goed en gaat al jaren mee. Maar hetzelfde probleem met die sluitingen.
Qua dekens koop ik trouwens liever wat duurders, gaat langer mee, dat ben ik met jullie eens.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 00:57

Rieja schreef:
Verder blijven ze beide gewoon met hun rommeltje rondlopen, en ik hoor ze er nooit over hoor Sjuim! Mi boeit dat een paard echt niet.

Het gaat mij niet om een rommelig zooitje (nou ja, ik persoonlijk zou zo NOOIT niet de ring ingaan Haha!) het ging mij om die keiharde kartonachtige aansnoer Global neusriemen.
Met van die harde raffelige bakstukken, echt afschuwelijk! Die krijg je van zijn levensdagen niet fijn soepel. Het is niet voor niets dat dat ding een jaaraanbieding is anders komen ze er van hun levensdagen niet vanaf

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 01:08

Ik rij Fleur zelfs met een 2e hands Pagony.. Knipoog Helemaal heel, geen harde naden in de neusriem en redelijk leer. De frontriem heb ik wel vervangen omdat hij net iets te smal was, maar kan natuurlijk ook dat Fleur een megadik hoofd heeft Lachen
Een stalgenootje heeft haar Kieffer Silverline na 3 maanden kunnen weggooien omdat hij op meerdere plekken stuk is.

Volgens mij moet je het gewoon treffen met een hoofdstel, al is een goed merk uiteraard mooier afgewerkt..

manic

Berichten: 6989
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 01:09

Wat betreft deken sluiting, als je een beetje handig bent kun je met een (sterk) elastiekje een sluiting behoorlijk vast zetten. Elastiekje door het gaatje, en dan om het T-stukje heen... Beetje moeilijk uit te leggen, maar het zit wel echt muurvast.

Van Rambo krijg je de elastiekjes gratis Haha!

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 14:31

germie schreef:
Eh, de pagony dekens zijn wat anders dan de hoofdstellen.


whoops sorry stom stom! Afbeelding

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 14:36

hmm het ging (eerst in ieder geval!) wel over hoofdstellen! Dus ik was er toch wel n beetje bij! Tong uitsteken