eindelijk gaan we dan weg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

eindelijk gaan we dan weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-03 10:54

gisteren is alles afgrond. ik kan eindelijk weg bij Steenwijk. symmie gaat volgend weekend al, dus dat word wel ff hart verscheurend als ze bij mammie weg gaat.
ze komt daar met een 6 maanden oud veulen te staan in een grote stal. overdag gaan ze de paddock in, dus lekker maf doen de hele dag *LOL*
zij zorgen dan twee maanden voor haar, want in mei gaan exel en sidje pas over.
aan de ene kant wel lekker ff twee maandjes wat rust en daarna het weide seisoen dus nog meer rust om uit te zieken. aan de andere kant ga ik mijn monstertje wel missen natuurlijk.
exel krijgt een eiwit arme overschakeling naar de wei daar, omdat ze nu via het bix en het kuil te veel eiwitten binnen krijgt en ik bang ben voor hoefbevangenheid.
heb er erg veel zin in. ben benieuwd hoe steenwijk reageerd als ik het hem vandaag ga vertellen.
voor sym huur ik geen stal en heb ook geen contract voor haar, dus moet geen probleem zijn.
ben zo blij echt waar. Bloos Haha! Knipoog Clown Tong uitsteken Vingers aflikken Koe Dromen Pling Cool Lachen Lovers Party!! *LOL*

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 13:27

Spannend! Waar ga je heen? Het klinkt in ieder geval veel beter voor een veulen. Lekker elke dag naar buiten en samen met een leeftijdsgenootje. Ze zal het wel naar haar zin krijgen!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 23:24

Blij voor je dat je daar nu weg kunt! Zal een hele geruststelling voor je zijn en je een hoop rust brengen zonder die problemen met de staleigenaar. Sym gaat het vast wel redden. Veel succes!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 16:18

bedankt.
het is zeker een opluchting. ik had dan ook geen moeite het hem te vertellen. hij vind het wel raar of jammer dat ik weg ga. hij snapte niet dat ik exel en sidje ook mee nam.
ik ga naar stal baroque heel verrassend fokken ze daar baroque paarden. friesen en andalusieres
het is echt mooi en rustig daar.
het is midde in de polder. ze hebben een mega paddock voor de merries met een groote stal er aan. waar de merries zich in de winter vermaken. zomers hebben ze een enorm stuk weiland waar de paarden dag en nacht buiten staan.
ben alleen bang voor de trailerreis met sym. het is maar 10 min rijden, maar ze is nog niet gespeend en dat gaat ook niet bij steenwijk (er is geen ruimte). Ik zat te denken hun te vragen een rustig paard bij sym op de trailer te zetten. Wat dachten jullie daar van? goed idee of slecht?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 16:20

Misschien de moeder erbij op de trailer, dan alleen het veulen eruit en de moeder weer mee terug?
Succes!
Fijn dat je een oplossing gevonden hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 16:21

He wat leuk, bij Tom en Mieke!!! Doe ze de groeten maar van me, en Lies en Maaike natuurlijk ook!!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-03-03 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 16:25

doe ik sonja.
ik denk niet dat ze graag twee x rijden da's een beetje het probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 16:30

Hoeft ook niet, alleen het veulen erin kan best. Tom en Mieke hebben ervaring genoeg, dat komt echt wel goed.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 18:11

ik ben zo bang dat ze in paniek raakt.
ben altijd al bang met vervoeren. als ik niets hoor krijg ik meteen van die enge beelden in mijn hoofd. beetje maf geef ik toe maar toch vind het gewoon eng.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 21:46

Het schijnt nog moeilijker voor de paarden te zijn om de moeder weer mee terug te nemen.
Overigens snap ik niet waarom je Sym niet naar een opfok in een kudde brengt? Daar krijg je later een veel fijner paardje van.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 11:56

Hier heb ik nu al een fijn paardje van en later een paardje waar ik echt alles mee kan.