voordelen leren rijlaarzen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kendra

Berichten: 8737
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 23:51

Wat je ook nog kunt doen als je ze echt te krap hebt gekocht is ze op laten rekken door de schoenmaker. Omdat mijn benen in de loop van de jaren toch wel iets dikker zijn geworden heeft onze schoenmaker uiteindlijk bovenin een 'knipje' gemaakt van ongeveer 5 cm en daar een stukje elastische stof tussen gezet. Nu kan ik ze weer makkelijker aan krijgen.
Nog een tip trouwens voor mensen die ooit aan leren laarzen willen beginnen: pas ze 's avonds, dan weet je zeker dat je ze 's ochtends ook aan kunt.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 01:42

Ik heb sinds kort ook leren laarzen. Ik heb ze eigenlijk niet in hoeven te lopen. Ik had ze gekocht en de dag erop wedstrijd. Ze zaten heerlijk. o.k met lopen nog niet helemaal en ik voel ze een beetje in mijn knieholtes. maar helemaal niet pijnlijk ofzo.

Ze zijn ook best soepel. Misschien doe ik er dan korter mee meer het zij zo.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 13:15

Ik begin chaps enorm zat te worden, je moet ze enorm vaak kopen omdat ze binnen no-time naar de kl*te zijn. Ik vraag me eigenlijk af of je met leren laarzen wel snel op je paard kunt komen? Vind ik eigenlijk toch wel een vereiste met jonge paarden.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 13:21

Als ze ingelopen zijn kun je wel snel op je paard komen, maar ik heb mn laarzen nu een poosje (maand of drie) en nu pas lukt t opstappen weer 'normaal' dus dat heeft wel tijd nodig!

Marjolein

Berichten: 11637
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-03 19:15

op ailin kan ik makklijk komen, die is niet zo hoog en die blijft vrij relaxed, maar op een jong paar dzou ik sowieso niet met nieuwe leren laarzen gaan zitten, had de eerste keer totaal geen gevoel meer in mn benen en volgens mij was ik heel ongecoordineerd aan t aansporen, was echt heel erg wennen.

wil niet iemand mijn laarzen inlopen?