Idool en Young Rider van Aalderen starten Z2?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 10:09

Kennelijk mag het dus (kon ook haast niet anders), merkwaardig vind ik het wel.

En profs bij de basis, ja daar heb ik een duidelijke mening over, en met mij de KNHS, in ieder geval bij het springen. Lees de P&S van zaterdag maar eens.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 10:16

Lielle schreef:
Kennelijk mag het dus (kon ook haast niet anders), merkwaardig vind ik het wel.


Nee, het mag niet, het MOET zelfs. Daar is dus niets merkwaardigs aan.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 10:20

Soit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 01:46

Oud topic, maar nog even:
Veel junioren starten, zeker als ze een beetje succesvol zijn, vrijwel alleen nog maar in het juniorencircuit en niet meer in de "gewone" basis/ZZGP wedstrijden. Je rijd dan dus geen punten bij elkaar. Danielle was dus waarschijnlijk zelf niet hoger dan Z2 geklasseerd, en dan mag ze dus ook niet hoger starten, al komt ze met Bonfire in de baan.

Gun een ander ook eens wat zeg!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 10:59

Nou zeg, dat is ook wel wat kort door de bocht! Beetje rare opmerking, Zep!

Ik was er uitermate verbaasd over, en kennelijk was ik niet de enige.
Dat heeft niets met gunnen te maken, bovendien raakt het mij persoonlijk al helemaal niet met mijn huidige L2 klassering *LOL*

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 14:15

Volgens mij is ze afgelopen weekend in de Prix St George gestart, ze was vijfde met 58,53%. Dus de Z2 is ze dan al door.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 14:41

Afgelopen weekend waren de ZZGP kampioenschappen en daar deed ze niet aan mee.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 14:47

Het was 8 maart, ZZ-Licht in Liempde. Percentage en plaats klopt.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:24

Ja klopt ging niet zo goed daar..

Ik heb gehoor dat ze in het Z2 als 4 de stond en dat ze naar de jury ging en zei:

`Weet je wel wie je voor je hebt en welk paard??!!`

Hahahaha, hoe verzin je t?? Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:28

Misselijk
is over het paard getild dan een goede uitspraak ?
yuk, van die air hou ik dus echt niet.
ipv dat ze gewoon trots en blij zijn zulk paard te mogen rijden en in hun jeugd de kans hebben gekregen om goede les te mogen halen.

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 21:46

wees gerust hoor mensen danielle is inmiddels zz-licht gestart.Danielle mocht met idool niet hoger starten omdat danielle nooit hoger is geweest dan Z2.dus mensen wees ff voorzichtig met jullie kritiek en commentaar als je niet weet hoe het zit. gr linda!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-03 22:14

Nou Joop, ik maakte me er ook niet echt zorgen over hoor. Ik vond het raar dat het mocht (moest, bleek dus), en kennelijk meer mensen. Dat is nu verklaard, en verder commentaar en kritiek zou zihc nu op de reglementen moeten richten en bij de KNHS thuis horen. Maar dat is een andere discussie.

Waarom voelen sommige mensen hier dit als zo'n aanval?

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:21

zie het niet als een aanval maar er komen steeds zulke onderwerpen naar voren normaal reageer ik er niet op maar danielle ken ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:27

Natuurlijk komen er zulke berichten naar boven.
Ik vind dat niet raar.

Wij amateurs met 1 paard tot onze beschikking, die naast het gewone dagelijkse werk nog ff gaan paardrijden, moeten het opboksen tegen profs die met een hele vrachtwagen paarden aan komen zetten.

Misschien ging het in dit topic niet om een prof, maar ik kan je vertellen dat ik meerdere malen tegen echte profs heb gereden. Internationaal nivo.
En om eerlijk te zijn, vind ik dat geen eerlijke concurentie.
Profs moeten ze maar samen in 1 groep plaatsen.
Word er daar onderling ook nog echt geknokt.
Wij amateurs hebben tegen elkaar al genoeg te knokken Lachen

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:44

dat snap ik, toen ik net begon moest ik ook tegen profs rijden maar ik stoorde me er nooit aan.ik moet nu ook regelmatig tegen mensen rijden die veel hoger rijden en meer ervaring hebben. maar het maakt me niet uit. en prifs die landelijk rijden hebben vaak paarden mee die gewoon nog niet klaar zijn voor het nationale werk wat moeten ze dan die paarden maar niet mee nemen op wedstrijd??die paarden moeten toch ook ervaring opdoen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 10:24

Joop, in het springen gaat de KNHS het nu toch anders aanpakken. Daarover heeft vorig jaar een stuk in de P&S gestaan; in het kort komt her op neer dat concoursen en ruiters in drie categorieën worden ingedeeld en dat deze in principe niet tegen elkaar starten. Zoiets zou in de dressuur ook een prima idee zijn.

Wat ik vreemd vind van de KNHS dat er wel enorm veel regels zijn dat je als je ooit Z ruiter was geen B kampioenschappen meer mag starten, 2 * Z is geen B meer starten etc maar dat tegen zaken als GP ruiters in het M op de kampioenschappen ed geen maatregelen worden genomen. Ik herken het gevoel van kawa heel goed. Maar wat die ervaring betreft, aangezien iedereen (en ook ik beweert) dat de Z 'maar' de basis is, lijkt het mij niet raar als ruiters met een ZZGP licentie voor bv 2 paarden alleen nog maar Z1 of Z2 mogen starten. Toch de kans om ervaring op te doen terwijl het voor hobbyisten ooknog leuk blijft.

Ik begrijp best dat jij dit als een aanval op Danielle ervoer, zo is het niet bedoeld.