afzeiken langs de kant

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 21:47

Desiree schreef:
EFfe een hele stoute en gewaagde stelling van mij:
De mensen die niet reageren in deze topic maar het wel lezen: zijn die soms van hun kwaad bewust en houden ze wijselijk hun mond?


Ik geef heel eerlijk toe dat ik schuldig ben.
Maar niet terwijl iemand aan 't trainen is en dan langs de kant zitten smiespelen "Moet je die zien, belachelijk zeg, die moet het anders doen namelijk..."

Wel ben ik schuldig aan 't feit dat als ik in discussie ben met een paardenvriendin, ik soms erg 'betweterig' kan overkomen. Soms zelfs bot en lomp, en kwetsend. Boos!

Echt ik bedoel het dan niet zo, maar omdat ik niet 'goed gebekt ben', niet kort maar krachtig kan formuleren, ben ik meer bezig in gedachten met "hoe kan ik zinnen in elkaar bouwen en duidelijk maken wat IK bedoel", dan dat ik bezig ben met luisteren naar die ander.

Mijn hersenen zijn wat trager, en dat meen ik serieus, ik kan echt in het dagelijks leven niet goed mijn mening formuleren, en kwets zo soms iemand terwijl ik het helemaal niet in de gaten heb.
Het gebeurde dan ook in het verleden vaak dat mensen niet mijn langdradige uitleg wilden aanhoren en me in de rede vielen.

Ik heb daarbij ook dat ik ongeduldig ben en nog wel eens iemand in de rede wil vallen (dan denk ik: "ja dat heb je nu al 7x op 7 verschillende manieren gezegd, ik ben zelf al weer vergeten hoe IK het wilde uitleggen..."). Bam gooi ik er woorden tussen. Dus dan maak ik me al helemáál niet meer geliefd... Verdrietig

Ik kom dus met mijn ongeduld en mijn "Ja maar ik vind dat... " heel erg betweterig over.
Ik vind dit verschrikkelijk, wil net zo tactisch overkomen als hier op Bokt (althans meestal lukt het }> ).
Dit lukt echter in een gesprek waarbij ik mijn ideeën moet uitleggen/verdedigen echt heel lastig. Ik wil mensen geen pijn doen maar af en toe...

Af en toe ben ik met een paardenvriendin in discussie of je nou wel of niet ... met je paard moet doen, wat verstandig is en waarom wel/niet.
En hoe Dorine dan haar mening uitkraamt...
Naderhand denk ik dan: had even aan haar gevraagd of je het 's avonds via e-mail kon bespreken.
Had je een hoop ellende bespaard. Boos!

Maar goed, op naar de volgende discussie.
Oefening baart kunst zullen we maar hopen? Schijnheilig

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 22:57

Jahoor vind ik wel leuk om iedereen die rijd te beoordelen haha maar eerst was ik zo dom om het natuurlijk te zeggen met de moeder er naast dat heb ik nou altijd *LOL*
Maargoed meestal niet te erg hoor maar gewoon, wat hun beter zouden kunnen doen enzo en soms een beetje lachen Schijnheilig Tis gewoon wel leuk een beetje roddelen.
Verder zeggen ze dat niet over mij, het niveau ligtr bij ons op de zaterdag erg laag en ik ben die dag dan 1 van de betere ruiters wat eigenlijk nog helemaal niets voorstelt kun je nagaan. Scheve mond
Maar weer ik een hekel aan het s dat ze echt gemeen roddelen meer uit jalousie ofzo, dat zal vooral op pensonstallen gewbeuren waar het niveua een stuk hoger ligt, nou als ik daar zou rijden zouden ze wel genoeg te roddelen hebben Haha!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 23:05

Percy schreef:
De beste stuurlui staan aan wal zei mijn instructeur altijd en inderdaad, de mensen met de grootste mond aan de kant zijn vaak degenen die zelf beroerd rijden.


Hier op de mini-pensionstal zijn er wel 2 waarbij dit geldt. De 1 weet niet eens dat ie zelf 9 v/d 10 keer in de verkeerde galop zit Haha! De ander valt wel mee (bedoelt 't op zich goed), maar daarbij komt 't er ook zo lekker uit, op zo'n manier van: Alsjeblieft, ik help je wel ff-> Je zult luisteren Extreme duivel Haha!

*Heeft zich hierbij voorgenomen hard te studeren, hard te werken, veel te sparen en een privé-stal aan huis te (laten) bouwen* Haha! Dromen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 23:10

Waar ik het meest hekel aan heb is dat als je je paard een paar knallen geeft dart ze je aankijken of je een enorme dierenbeul ben Frusty vooral die kindje's.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 23:13

Avanti schreef:
Waar ik het meest hekel aan heb is dat als je je paard een paar knallen geeft dart ze je aankijken of je een enorme dierenbeul ben Frusty vooral die kindje's.


Ja, ook nogal irri als ze maar de helft zien (oftwel: alleen de 'straf')

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 23:15

Kais"]
[quote="Avanti schreef:
Waar ik het meest hekel aan heb is dat als je je paard een paar knallen geeft dart ze je aankijken of je een enorme dierenbeul ben Frusty vooral die kindje's.


Ja, ook nogal irri als ze maar de helft zien (oftwel: alleen de 'straf')
[/quote]

Nog erder de meid die mij les geeft die is zelf ook bij een paar knallen rustig aan, nadet hij 2 gemene rotbokken heeft gegeven mag je hem toch wel een paar tikken geven zeg. Bij mij vind ik het niet zo erg maargoed als die kinderen erop rijden vind ik het toch wel zielig en moet het ook gestraft worden toch?

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 23:25

Bloos Hmmzzz
Ik woord er altijd bloed nerveus van............ Boos! ook als ze alleen maar kijken want dan zie ik ze gewoon denken......
Ook een meisje in de les , daar ben ik een keertje zo te keer tegen gegaan.......... Bloos haha ik schrok van mezelf. Zij rijd op een makkelijke pony ik best moeilijke. Dus ik ga voor haar rijden (paste er makkelijk tussen ze hield zon 20 meter afstand) gaat ze lope bleren ajaaaa dit daaaaat ik kan beter...... en toen flapte ze eruit dat hij vervelend was.... nou plaese en echt alles wat ik deed overal commentaar..... terwijl ze zelf altijd zo lomp reed en dan met uitstappen staand over de hoefslag rijden lekker rukken in de mond want anders viel ze achterover hoor Gaaaap En toen een les dat ze alles beter wist..........(alweer) En bij eht uistappen liep ze tegenover iedereen te banketstaaf over mij.... todat ze het tegen een vriendin zij en die kwam anar mij toen knapte er iets haha (ik ben normaal nooit zo) en toen heeft ze het geweten Extreme duivel
Of bijv meot je op een rodeo bok gaan eerst die arogante wijven(met de manege is van mij Gaaaap ) zeggen dat jer er neit op mag..... ik ja maassel Haha! gaan ze je nog vriendelijk helpen , en langs de kant staan Overal comentaar op. tjee ben er toch om te leren he maar ze woonde bij mij in de buurt maar langs die kant had ze wel een grote bek met dr vriendinnnetjes....... Maar als ik er op straat zach......
terwijl ik er niks misdaan had......
(tis alweer een lang verhaal gewoorden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 23:35

Daarom is het zo heerlijk dat ik op een stal sta, waar nooit een hond zit te kijken. Maar moet wel bekennen, dat als ik mensen bijv. altijd hoor praten en zich voordoen als anky de tweede en vervolgens zie je ze rijden en springen de tranen je in de ogen, ik daar uiteindelijk een opmerking over maak. Maar dan moet je het heel bont maken bij me!!!

Ongevraagd kritiek of iets dergelijks geven doe ik niet, wel vraag ik soms: Goh weet je wat je ook eens zou kunnen proberen? En dan kunnen ze zelf zien wat ze daar mee doen. Maar als ze daar nee op antwoorden dan houd ik mijn mond. Overigens gebeurd dit zelden. Alleen bij mij op stal, krijgen die meiden ongecensureerde kritiek van me als het me niet aanstaat. Maar dat weten ze.....................

Verder vind ik het sowieso not done om zomaar iemand te gaan lesgeven of zomaar commentaar te gaan leveren. En tuurlijk kijkt iedereen wel eens, en praat met vrienden daarover.

Wat ik wel merk is dat vaak mensen op wedstrijd denken dat je het over ze hebt, terwijl ik heel vaak in de positieve zin van het woord mensen met iemand doorspreek. En iedereen denkt dan..................ow die roddelt, maar dan heb ik het vaak over de positieve dingen, aangezien ik veel liever naar een paard kijk die lekker los door het lijf beweegt, en een stijve hark krijgt nog geen minuut aandacht van mij. Ook zijn er mensen die denken dat je speciaal naar hun kijkt, ook dat is helemaal niet waar. Vind het zelfs wel wat arrogant om dat te denken. Als ik op een wedstrijd ga kijken, kom ik meestal voor vrienden voor me, ga nooit zomaar kijken terwijl er geen bekenden mee doen. Tenzij het ZZGP is, dan kom ik gewoon kijken.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 00:10

Ik vind het vooral erg vervelend op de wedstrijden - tijdens een les of zo maakt het me niets uit; daar kennen de mensen me, weten wat ik aan het doen ben en kennen ook mijn zwakke kanten. Maar op wedstrijden....ik ben niet zo'n sterruiter en het paard waar ik de laatste tijd wedstrijden mee heb gereden is niet de gemakkelijkste die zich zeker op de wedstrijd niet van d'r beste kant laat zien. Ik weet het zeker: af en toe ziet het er niet uit, want ik ben vreselijk met d'r aan het knokken. De enige manier voor mij om hier doorheen te komen is de problemen opzoeken: op concours dus.
Ik baal d'r vreselijk van, want ik weet ook hoe ze wel kan lopen (thuis dus). Ik geneer me dus vreselijk en hoor alles wat er wordt gezegd, denk ook dat iedereen naar me kijkt omdat ik zo beroerd rijd........ik ben waarschijnlijk zo'n stijve hark waar Pipo geen minuut naar kijkt, maar anderen kijken wel hoor!!
Het zijn wel de momenten dat ik wel even naar iedereen wil roepen hoe goed ik verder voor d'r zorg en hoe goed ik m'n best doe maar dat het ook gewoon af en toe een rotbok is...het is erg makkelijk oordelen vanf de kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 00:35

Kendra schreef:
........ik ben waarschijnlijk zo'n stijve hark waar Pipo geen minuut naar kijkt, maar anderen kijken wel hoor!!
.


Je moet het niet in het negatieve trekken hoor Haha! Met stijve harken bedoel ik voornamelijk paarden.

En daarbij, iedereen doet het voor zijn hobby, en ik kan heel veel respect hebben voor mensen die supergemotiveerd zijn, en dat het ondanks niet altijd lukt. Het enige waar ik moeite mee heb, is mensen die rijtechnische verhalen vertellen alsof ze anky zijn, en vervolgens nog geen deuk in een pakje boter rijden. Maar wel altijd fijn uitleggen hoe het moet. En dan praat ik niet over een bijv slechte Z ruiter, maar over ruiters die doen alsof ze Z rijden, maar op de gemiddelde manege niet in de gevorderden les mogen.

Verder als iemand er lol in heeft, en zijn best doet, is het vrij snel geod bij mij. We doen het tenslotte allemaal voor onze hobby.

Maar het is wel paardenvolk eigen om anderen af te zeiken zodat ze zelf in een positief daglicht komen te staan. Helaas is dat zo.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 00:37

Ik vind trouwens dat iemand het best mag weten als die onwijs zitten te zagen ofzo hoor! Dan zeg ik gewoon hard: zo die zaagt.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 00:51

Ik heb niet alles gelezen, maar heb toevallig deze week een bui dat ik hier helemaal niet tegenkan...Heb de afgelopen weken wel weer genoeg gehoord dat ik niet kan rijden, een waardeloos paard heb en dat het bijna een geluk is dat ik er niet na iedere hindernis naast lig...Frusty

Ik weet wel dat die mensen gewoon jaloers zijn, maar af en toe wordt ik er zo ontzettend moe van...Ik ben er blij mee, wat is er eigenlijk het probleem als andere mensen niet blij zijn met mijn paard Verward
En toch irriteert het me op het moment vreselijk...

En dan dat gezeur dat mijn paard me laat zitten, daar word ik echt helemaal kriebelig van...! Dat beest gaat voor me door het vuur en één klein dingetje en hij laat je 'steeds' zitten Frusty (en nog mijn fout ook, dat geeft dan les...Verward )
Met mijn pony heb ik dit ook allemaal al gehad en het komt me ondertussen een beetje mijn neus uit...Ik ben toch degene die het voer en de tijd er in moet stoppen of zie ik het verkeerd Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 01:01

Avanti schreef:
Ik vind trouwens dat iemand het best mag weten als die onwijs zitten te zagen ofzo hoor! Dan zeg ik gewoon hard: zo die zaagt.

En wat denk je daarmee te bereiken dan? Waarschijnlijk lok je zo alleen maar ruzie uit. Bovendien wordt de sfeer daar ook niet beter van en laat de paardenwereld nou juist een naam hoog te houden hebben als heb om goede onderlingen sfeer gaat Schijnheilig

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 01:21

Ethelate schreef:
Zondag was er nog zo'n moeder... Ik was samen met Veerle en Imker naar de club en haar dochter was daar aan het rijden. Ze dacht ons te kunnen


Welke instructeur was het die zei: het is verschrikkelijk leuk om kinderen les te geven, maar het moesten allemaal wezen wezen Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 01:36

Bij ons op stal gaat het er heel gemoedelijk aan toe. We helpen elkaar door opmerkingen te geven. Niet achter de rug maar gewoon rechtstreeks. Vaak wordt er ook gewoon om gevraagd.

Maar toch je hebt altijd wel een rotte plek in de appel.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 01:39

Weet ik niet meer Sarabande, maar ik zat er ook al aan te denken *LOL*

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 05:19

Zelf zal ik niet snel kommentaar geven, omdat ik niet direct iemand ben die het allemaal zo geweldig kan Verdrietig ! (Ik doe wel m´n best hoor Haha! ).
Ik heb wel eens op de eerste stal gehoord, dat iemand langs de kant kommentaar zat te geven op degene die achter mij reed; ik kon het toen niet laten om te vragen of ze dat misschien even hardop kon zeggen, zodat we er allemaal misschien nog wat van konden opsteken Knipoog !

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 09:42

Ik doe het soms wel.
Soms kan ik mijn mond niet meer houden.
Ik geef het maar eer\lijk toe.
sommige mensen zitten zo te trekken en te zagen vroeger zei ik het nog wel eens tegen zo'n ruiter maar vaak zijn ze van mening dat ze beter rijden dan de rest en krijg je idd zo'n discussie waar je moe van word.

Vaak vraag ik ook nog wel waarom een ruiter het doet.
Ik geef eerlijk toe als ik soms op een wedstrijd in de losrijbaan de kaalgeprikte paarden zie waar soms de wondjes van de sporen bij zitten dan zeg ik vaak wel eens van goh heb je dat gezien?

Andersom is ook het geval hoor als ik veel bewondering heb voor iemand zijn/haar rijden zeg ik dat ook van moet je eens kijken hoe goed dat gaat

Als mensen bij mij commentaar geven vind ik dat soms best moeilijk vooral als het niet terecht is.maar vaak steek ik er ookwel wat van op.
Bij osn op stal gaat het eigenlijk heel goed vind ik dan.
anderen geven comentaar maar zeggen eerlijk van ik zou het zus en zo doen.Soms onder het rijden en soms erna

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 13:17

Ik denk van alles maar ik probeer toch echt mijn mond erover te houden.
Het heeft helemaal geen zin om mensen af te kraken, daar krijg je alleen maar ruzie van. En ik weet hoe het is dat iedereen een mening over je heeft en dat te pas en te onpas kenbaar maakt.

Of nog erger mensen die aan de rand van de bak staan, en alleen maar kijken. Je ziet aan de blik van die persoon dat jij het helemaal verkeerd doet, maar ze zeggen niks. Dan heb ik liever dat ze wel wat zeggen.

Ik denk altijd maar, dat als mensen je graag af kraken. Dat ze dat alleen maar doen om zichzelf beter te voelen. Dat zegt al genoeg over hen rijkunst.... Knipoog

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 15:31

Ik heb ook liever dat ze wat tegen me zeggen, dan dat ze alleen maar kijken alsof er wat aan mankeert (doet het ook echt wel hoor!)
Meestal krijg ik dan de neiging om mezelf wat af te kraken zodat ik in ek geval niet doe alsof het heel goed ging, terwijl zij het er niet uit vonden zien... Ik weet dat ik darbij mijn pony en mezelf geen recht doe, maar het is gewoon onzekerheid... Gelukkig zeggen we bij ons op stal juist vaak dat het best goed ging, of leek te gaan Knipoog Ook al viel het jezelf dan tegen, het helpt wel om een positieve sfeer te creeeren (hoewel je dan natuurlijk nog niet weet of ze het wel echt menen *LOL* ) Ik kijk heel vaak, vooral ook naar lessen en mensen die ik leuk vind rijden. Ik geniet ervan als het er vriendelijk en ontspannen uitziet! Dat zeg ik dan ook. Als ik het ergens niet mee eens ben, houd ik meestal mijn mond, of loop weg. Ik probeer me te onthouden van commentaar, maar soms lukt dat niet. Soms vraag ik of ik iemand een tip mag geven.
Gister gaf ik nog een meisje dat bij mijn verzorgster in de les rijdt ongevraagd een tip terwijl ze met een ontzettend drukke pony aan de hand naar een andere bak moest lopen: Misschien kun je beter de teugel over de hals halen, dan heb je wat meer teugel als ze wegschiet en kun je hem beter vasthouden... Mijn eigen pony had ook van die streken (maar dan buiten) en ik was altijd blij dat ik die 2 meter extra lengte had als hij om me heen schoot Knipoog Gelukkig pakte ze het positief op en bedankte me voor de tip...

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 17:32

Als ik naar een wedstrijd ga is een standaard onderdeel daarvan dat ik met degene die met mij mee is de rest van de ruiters ga bekijken, en dan ook onderling commentaar geven op wat je anders of juist hetzelfde zou doen. Als de persoon on kwestie graag wil weten wat ik er van vindt vertel ik dat natuurlijk, maar anders blijft het gewoon tussen ons, over het algemeen zal het de persoon in kwestie namelijk worst wezen wat ik er van vindt.
Zelf vindt ik het niet erg om commentaar te krijgen, misschien dat het daarom ook niet zo'n probleem vindt om commentaar te geven.
Ik rijd niet op een manege of stal of iets dergelijks, en ik vindt het juist jammer dat ik daardoor ook geen gesprekken meer meekrijg over een bepaalde manier van rijden e.d. Het is natuurlijk een ander verhaal als mensen alleen commentaar geven om mensen af te zeiken, maar als het gesprek gaat over hoe een probleem misschien anders opgelost kan worden, dan vindt ik dat alleen maar interessant om te horen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 18:05

Ik denk dat een wedstrijd iets heel anders is dan op een stal als mensen aan het trainen of voor de lol aan het rijden zijn.

Als je aan een wedstrijd mee doet vraag je er volgens mij ook wel om. Een jury beoordeeld je dan toch ook?
En waarom mogen de toeschouwers dat dan niet doen? Ik vind het ook leuk om naar wedstrijden te kijken en te zien wat vaak goed en wat minder goed gaat en het met andere mensen (vrienden, familie) het daarover hebben.

Als je niet tegen commentaar kan moet je geen wedstrijden rijden vind ik.
Al hoeven toeschouwers niet naar me toe te komen wat er niet goed is. Dat weet ik vaak zelf ook wel, en anders zegt een jury dat wel. Of natuurlijk een bekende.

Verder als iemand me ergens voor waarschuwd is natuurlijk altijd welkom. Zoals een keer dat het bloed langs Magic dr been liep omdat ze zich aangetikt had. Dat zijn weer andere dingen.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 18:58

"De beste stuurlui zitten in de kantine" Haha! Haha! *grinnik* die moet ik in mijn onderschrift zetten.

Dat doen ze bij ons op de manege ook, er wordt zo ontzettend over iedereen geroddeld. Als je er zelf niet bij bent, roddelen ze gegarandeerd over jou. Ik zie al die dressuurprinsesjes wel kijken als ik aan het rijden ben Haha! . Ik heb er sch**t aan als mensen zo nodig iets over mij kwijt moeten of mij af moeten kraken. Ik rijd gewoon zoals ik rijd (ik doe ook maar mijn best), mijn paard is gewoon zoals ze is (een beetje een rare snuiter Haha! ) en als ze daar een probleem mee hebben, moeten ze dat lekker zelf weten.

Trek het je niet zo aan, joh. De meesten weten niet eens waar ze het over hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 19:27

Zoveel als ik hier op bokt zeg
Zo stil ben ik als ik sta te kijken Lachen

Natuurlijk denk ik op concours ook wel eens van "moet dat nu zo"
Maar ik bemoei er verder niet mee.

ook op stal moei ik me niet.
Ik ben geen instructrice en zoalng dat ook niet aan mij gevraagd word zal ik ook niet doen of ik er 1 ben Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 19:52

mdmoiselle schreef:
Als je er zelf niet bij bent, roddelen ze gegarandeerd over jou.

Dat valt ook nog wel mee hoor Schijnheilig
Zo heb ik zelf ooit meegemaakt dat een instructrice van stal eventjes live commentaar ging leveren op mijn rijden ten overstaan van de gehele kantine terwijl ik in de rijbaan bezig was. Natuurlijk kreeg ik dat zelf niet mee. Ik had wel in de gaten dat er een heel rijtje barkrukken naast elkaar geschikt waren recht voor het raam als een soort van tribune. Maar dat gebeurde wel vaker als ik ging rijden, eigenlijk niets bijzonders dus.
Maar mijn man zat dus wel in de kantine met een bak koffie naar mijn rijden te kijken. Die hadden ze denk ik over het hoofd gezien Haha! . Dat hele schouwspel gaf wel heel duidelijk weer hoe er dus over mij en mijn rijden werd gedacht en daar bleef geen spaander van heel .
Als iemand een andere visie heeft over het trainen van een paard dan kan ik dat respecteren. Maar in dit geval werd er toch een sfeertje gecreeerd waarin werd gesteld dat ik echt fout bezig zou zijn met mijn paard. Daarmee wordt een andere visie al heel snel in de persoonlijke sfeer getrokken en dat is nergens voor nodig.
Ik ben daarna regelmatig gaan kijken bij haar lessen en leerlingen en heb daar ook commentaar op geleverd. Liefst in de vorm van een vraag in de hoop op een leerzame discussie [dan spreek je ook over commentaar ipv afzeiken], maar die is altijd uitgebleven. Dat zegt voor mij dan wel genoeg over hoe iemand met africhten en trainen bezig is Lips are sealed .