Wat zouden jullie doen?

Moderators: A_nouk, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bojangles

Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 08:50

Ik sta nu op een stal waar het heel erg leuk is. Ik heb 2 paarden, eentje van 6 en eentje van 1,5. Die van 1,5 staat dag en nacht buiten, die van 6 heeft daarbij een inloopstal. Verder hebben ze gezelschap van andere paarden. Alles wordt daar geregeld, bekappen, inenten, enz. En ze willen je overal wel mee helpen.
Maar er is geen goede rijbak op dit moment, nu moet ik een heel stuk lopen om goed te kunnen rijden. Verder is er een prima longeerbak en een stukje weide/zand waar je wel kan rijden, maar vaak staan eer ook paarden of is het te modderig.
Deze stal is 2 km van mij vandaan.

Nu kan ik ergens anders een hele schuur afhuren, met 5 boxen, afspuitplaats, een ruime bak en 1,5 hectare weiland met een schuilstal.
Maar een nadeel is deze stal is 7 km van mij vandaan.
Verder moet ik natuurlijk alles zelf regelen, zoals voeren, mesten, boxen verhuren, weide opdelen, dierenarts etc.
Op zich is dit een hele leuke kans, want zoiets vind je in de buurt niet gauw, aan de andere kant is een stal dichtbij ook heel erg fijn en hoef ik ook een dag een keer niet heen.

Wat zouden jullie doen?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 08:59

ik zou voor de laatste optie kiezen. Lekker een stekkie voor je zelf. Kun je het helemaal regelen zoals je het zelf wilt.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 09:07

moeilijke keuze hoor! Ik zou denk ik voor de gezelligheid gaan dus de eerste, maar zoiets is natuurlijk een erg persoonlijke keuze dus ik zou gewoon alle voors en tegens eens op papier zetten en dan een beslissing nemen

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 09:18

het ligt eraan, heb je een auto? dan ga je voor die laatste! Anders zou ik maar heel lang gaan nadenken (nou, ook niet te lang, dan is het misschien wel weg)

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 09:27

Als je zelf twee paarden hebt en je huurt een schuur met vijf boxen, dan kan je die andere drie natuurlijk (onder)verhuren. Zo spaar je voor jezelf kosten en komen er meer mensen, hoef je dus niet alles alleen te doen.

Wij hebben twaalf jaar een paar stallen en een weiland gehuurd. We hadden hier verder met niemand iets te maken en dat was eigenlijk ideaal. Ongeveer twee maanden geleden werd ons de huur opgezegd omdat de eigenaar andere plannen had met de grond.
Nu staan we op een pensionstal met ongeveer 16 paarden en pony's (waarvan ook een aantal shetlanders die vrijwel altijd buiten staan). Dit is voor mij echt ontzettend wennen. Aan de ene kant heel erg gezellig al die mensen. Maar ik kan je zeggen dat ik er af n toe ook stapelgek word van al die goedbedoelde adviezen.

Ik denk dat je voor jezelf een lijstje moet maken met de plus en minpunten. Daarin zet je bijvoorbeld de afstand, de prijs en de "eenzaamheid" tegen elkaar af. Ik zou vanuit mijn achtergrond voor de tweede optie gaan, lekker de ruimte, lekker een eigen plekje. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat als je je hele leven al op een pensionstal hebt gestaan, dat dat juist heel "eenzaam" is.

Nog een puntje van aandacht: is er toezicht op die schuur. Staat die bij een huis? Na het horen van veel horrorverhalen over mishandeling, brandstichting enzovoort. Zou ik mijn paard nooit in een schuur achterlaten, waar mensen er ongezien bij kunnen komen.

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie