Plots overlijden, wat gebeurd er met jou paard/(huis)dier

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamadine

Berichten: 4658
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Petten

Plots overlijden, wat gebeurd er met jou paard/(huis)dier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 10:09

Beste bokkers,

Bovenstaande onderwerp zou ik graag onder de aandacht willen brengen bij iedereen hier met een paard of een huisdier. Dit, omdat ik heb gemerkt dat er toch wel wat mensen zijn die niets geregeld hebben...
En het is natuurlijk niet fijn om er over na te denken, maar een ongelukje zit in een klein hoekje...

Na het zien van de film Hachi heb ik direct alles geregeld voor mijn dieren. Mijn katten blijven bij mijn vriend of ouders. Mijn konijnen staan al bij mijn ouders op het land, dus die blijven daar ook.
Dan nog Mona. Ik heb geen paarden fam. Ze weten er helemaal niets van af. Daarom heb ik besloten goede vrienden van mij te vragen die ik 100% vertrouw waar Mona na mijn overlijden heen gaat. Zij mogen of Mona zelf houden of ze zoeken er een perfect baasje voor.

Ik ben persoonlijk wel erg blij dat ik het geregeld heb en Mona bijv niet bij de handelaar terecht komt omdat mijn fam er niets vanuit weten.

Dus hierbij de vraag: heb jij wat geregeld voor je paard(en) en/of huisdieren?

joyce83Jarig

Berichten: 5198
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Plots overlijden, wat gebeurd er met jou paard/(huis)dier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:19

Hond blijft bij mijn vriend of gaat naar mijn ouders. Pony is half van mijn tante maar ik neem aan dat deze wel in goede handen komt als ik er niet meer zou zijn.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:37

ja hoor zeker over gedacht.
honden blijven bij mijn vriendin,zou ons beide iets gebeuren(auto ongeluk of iets),dan gaan ze naar een goede vriend van me rico.
katten blijven ook bij mijn vriendin,en anders,ook gewoon waar ze nu zijn en voert mijn schoonmoeder/vader ze,onze katten zitten buiten en we wonen in een appartement van mijn schoonouders
ja en de paarden,heb altijd gezegt,als me iets overkomt mag mijn c pony nooit weg,dus deze houd mijn vriendin en anders nog niet over gedacht,en wat met de rest gebeurt 1 kan naar mijn nichtje,en rest moeten ze maar een baasje voor zoeken

Ymke_Z

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-08-09

Re: Plots overlijden, wat gebeurd er met jou paard/(huis)dier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:41

Schetlander blijft hier en mogen mijn ouders een leuk verzorgertje voor zorgen die haar komt borstelen en vertroetelen ect.. Meer dieren heb ik niet.

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:43

Is al een topic over.

Puchje

Berichten: 5322
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:44

Mijn vogels en kippen blijven van mijn vriend. Mijn paard gaat naar een goede vriendin van mij, zij heeft hem ook ooit als eerste gehad dus kent hem goed. Ook mijn eigenwijze shetlander gaat naar haar toe. Zij mag dan kiezen of ze hem houdt of dat ze hem in overleg met mijn vriend verkoopt.

Orchidee21
Berichten: 2154
Geregistreerd: 27-09-07
Woonplaats: Westerhoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:44

manlief weet gelukkig goed te zorgen voor de hond en de paarden.
1 paard mag na iemand die hem na de top kan rijden. Andere mag vast wel blijven (die is er al 13 jaar)en anders na goede vriendin. Hond mag ook vast blijven en anders na (schoon)ouders.

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:45

Vind ik een lastige. Ik heb hier laatst over na zitten denken, er is namelijk iemand waarvan ik graag zou willen dat zij mijn paard zou krijgen als er iets met mij gebeurt. Maar je zadelt dan wel iemand met een hoop kosten op wat diegene misschien wel helemaal niet kan betalen. En tja, diegene voelt zich waarschijnlijk min of meer wel verplicht om het paard te houden, dus onbedoeld breng ik diegene met mijn goede bedoelingen juist wel heel erg in de problemen. Ik vind het erg lastig dus..........

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:45


Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:51

Ik heb hier nog nooit over nagedacht eigenlijk...

Mijn hond woont bij mijn vader omdat mijn vriend al
3 honden had en die blijft ook bij mijn vader wonen die is knetter gek met mijn hond gelukkig en hij heeft het er super

Mijn paarden moeilijke qwestie denk mijn grote ruin dat die naar mijn schoonouders gaat staat die nu ook en die zijn super gek met m

Mijn andere paard is een apart paard met een vreselijk moeilijk karakter
Verkopen kun je m niet mijn vriend en schoonouders kunnen er mee omgaan maar niet voor altijd denk dat het voor t paard t beste is dat hij word ingeslapen want wil niet dat hij elke week naar iemand anders gaat omdat hij "onhandelbaar" is

Mijn moeder heeft zelf ook 3 paarden maar die kan absoluut niet met dat paard overwe


Denk dat het een goed punt is om eens over te praten met mijn vriend en mijn ouders...

Dav

Berichten: 3022
Geregistreerd: 28-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:52

Mijn dieren gaan of naar mijn partner en evt met de db als toezicht of ze gaan rechtstreeks/toezicht naar de dierenbescherming die dan een goed tehuis voor hun zoekt.
In het testament vastgelegd.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Re: Plots overlijden, wat gebeurd er met jou paard/(huis)dier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:06

Ik woon nog gezellig thuis, hond blijft bij ouders, men oudje Heros blijft ook thuis en voor Benthe tsja, heb hun gezegd dat ze verkocht mag worden, maar dat er echt moet gekeken worden of ze het goed zal krijgen (penny :D). Ouders willen haar ook houden en haar gewoon laten rijden door iemand :D
wel raar om erover te praten

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Plots overlijden, wat gebeurd er met jou paard/(huis)dier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:19

Honden, kat, en vissen blijven gewoon bij m'n man en kinderen. Ik en ga er eigenlijk vanuit dat ons paardje ook gewoon blijft aangezien beide kinderen ook paardrijden.

Donkerblauw

Berichten: 8521
Geregistreerd: 11-09-11
Woonplaats: Gotham City

Re: Plots overlijden, wat gebeurd er met jou paard/(huis)dier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:23

De paarden gaan naar m'n schoonzus of beste vriendin (hebben ook allebei paarden) en de kat en hond blijven bij m'n vriend. :)

ShauniBef

Berichten: 6837
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Gaanderen

Re: Plots overlijden, wat gebeurd er met jou paard/(huis)dier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:25

Paarden gaan naar mijn zus, en mijn shet wil ik wel naar zijn bijrijdstertje doen :) .

Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:26

mijn twee paarden gaan naar mijn vriendin die niks met paarden heeft maar weet wat ik wil, eentje blijft bij haar omdat hij met pensioen staat, de jonge zal ze verkopen i.s.m. mijn instructrice

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:28

Mijn paard blijft bij mijn ouders, waar ze al staat en mijn hond gaat naar mijn vriend en anders naar mijn ouders. Ze belanden in ieder geval niet in een asiel ofzo!

mijnluxor
Berichten: 272
Geregistreerd: 05-01-10

Re: Plots overlijden, wat gebeurd er met jou paard/(huis)dier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:33

Ik denk dat mijne naar mijn zusje toegaat, omdat ze weet hoe gek ik op mijn pony ben, en mocht ze dat financieel niet kunnen opbrengen dat mijn vriend en ouders zullen bijspringen.
het is nooit uitgesproken, maar dat weet ik gewoon.

en andersom ook, als mijn zusje er niet meer zou zijn, dan zou ik die pony echt niet kunnen wegdoen,
dat zou ik echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen..

maar idd normaal denk ik daar niet over na, maar weinig mensen hebben dat geregeld volgens mij.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Plots overlijden, wat gebeurd er met jou paard/(huis)dier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:21