K*tbak

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

K*tbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 22:58

Die bak bij mij op stal is echt zo onmenselijk zwaar! Vandaag was het weer zover...

Omdat het zulk lekker weer was, ging ik lekker Stella buiten poetsen. Komt de staleigenaar 'vragen' of hij de bak zal gaan slepen. Nou, dacht ik, zijn best kan hij doen, maar de bak wordt er toch niet beter op. Dus hij de bak gesleept, en ik gelijk daarna wezen rijden. Ik was aan het instappen en leunde zo eens even naar voren om te kijken of Stella nog steeds zover in het zand wegzakte. Ik schrok me een hoedje! Haar hele hoef verdween onder het zand. Ze had de grootste moeite met buigen op de volte, wat zo normaal heel makkelijk deed, en de hoeken door te rijden. Na een paar passen draven wist ik genoeg: ben de bak uitgegaan en heb lekker een buitenritje over de weg gemaakt.

Wat ik dus even wil zeggen, is dat ik me dood erger aan die bak. En ik ben heus niet de enige! Als je paard een pas zet, zakt haar hele hoef gewoon weg! Ik durf er bijna niet aan te denken hoe die pezen er na verloop van tijd uit gaan zien.

En de staleigenaar doet er eigenlijk helemaal niets aan. Zand bij, zand eruit, slepen... Hij ziet niet in dat het zand gewoon flut is. Nu heeft hij een longeerbak voor de stal aangelegd, met prima zand erin... voor aan het strand. Weer dus geen goeie bak erbij.

Voorlopig ga ik lekker met Stella (zo vaak mogelijk) naar buiten, lekker Vivian aanmoedigen bij haar verhuizing. Alles beter dan die pezen te laten slijten in de bak!


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 01:52

Hoe is deze bak als er veel regen is gevallen? Is de bodem dan beter? Misschien is dat een mogelijkheid.......beetje effect als op het strand?

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 08:02

Ja die bak is echt heel slecht (ik sta op dezelfde stal als YouKwnowWho).
De paarden zakken echt letterlijk tot aan de kogels weg in het zand Boos!

Als het heel hard geregend heeft is de bak aardig te doen, want dan is hij niet zwaar. Maar Ja een sproei instalatie hebben we niet echt en als die gebruikt wordt kan je er maar even in rijden omdat de bak gedraineerd is en het water zak dan gewoon weer weg .

Ik baal hier ook stevig van want elke dag op de weg rijden is ook niet leuk (drukke weg en een woonwijk wat aangelegd word).

De longeerbak (die pas is aangelegd) daar heeft hij een soort van strandzand in gedaan. Als hij zich nou even laat informeren over het zand, maar nee er word gewoon wat ingegooit.

Groetjes Gwen

Mijn fjord is niet eigenwijs, hij doet alles op zijn eigen wijze
Only when the last tree has died & the last river has been poisoned & the last fish has been caught will we realize that we cannot eat money
Extra centen verdien?? Meld je dan nu aan Cash4ladies Gekkengoud

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 08:35

Balen he, dat je niet goed rijden kan.
Ik leef ontzettend met je mee.

Op mijn vorige stal konden we ook niet rijden, de vorige winter was de bak gewoon totaal niet bruikbaar (met verrotte houtsnippers en verrotte mest van paarden die erin stonden).
Zelfs gewoon je paard los erin doen en even laten stappen en draven ging dus al niet.

Pas in mei (!) konden we weer rijden in de bak, en zelfs dan waren de houtsnippers (verkeerd soort hout) niet geschikt zodat de paarden maandenlang in de hoeken weggleden. Normaal galop oefenen met een paard dat de basis nog niet goed kent? Not...

In oktober ging het rijden ook niet meer, half oktober zakten de paarden weg in de bak t/m de pezen. Erg he.
Wij gingen ook veel buiten rijden in het bos en in de berm, veel overgangen maken daar, en mochten tijdens droge tijden wel eens in een wei rijden die toch niet goed meer was.
Wie weet dat je bij iemand in de buurt voor een lage prijs van de bak gebruik mag maken, of desnoods van een stuk land?

Per 1 december is mijn paard verhuisd en dolgelukkig ben ik met de bak die ze nu hebben.
Ja hij is wat zwaar soms doordat hij gedraineerd is, maar er ligt goed zand in (is over nagedacht, mix van grove en kleine korrel).
In de zomer wordt het misschien extra zwaar dat weet ik niet.
Zolang mijn paard in elk geval maar 'in de bak los kan en wat rennen', is dat al beter dan ik bij mijn vorige stal had!

Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat er misschien in jullie omgeving een stukje land ligt (buitenbak, wei of iets anders) waar je voor een klein bedrag gebruik van mag maken?
Binnenkort is er wel weer meer kans op regen, ik hoop dat je bak dan wat beter wordt. Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 08:46

ik ben om precies dezelfde reden weggegaan bij m'n vorige stal. Het is zooooo slecht voor je paardje!! En omdat die van mij al iets mankeert, moet ik gewoon zorgen voor goede ondergrond. Succes!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 08:48

he youknowwho, ik keek in je profiel en opeens wist ik wie je was.....ik stond bij viv op die stal in delfgauw, die schimmel met die witte vlek op d'r kont...................

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 09:06

Ik sta ook op die stal waar youknowwho en pojack staan ik ookal gebruik ik die bak zelden ik kan zeggen dat hij echt zwaar is.

Ik hoop ook voor jullie dat hij er nou eens echt wat aan gaat doen(of een andere bak aan gaat leggen die beter is).

En ik weet hoe het is omdaar in te moeten rijden.Ik heb niks voor niks een paard bij iemand anders ondergebracht,Ik zal voor jullie duimen meiden.

Groetjes Ilona

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 09:41

Is er geen mogelijkheid om op een andere stal over te gaan? Want zo kan het natuurlijk niet doorgaan! Het is hardstikke slecht voor die paarden, maar eigenlijk is het wel handig voor elke bak, dat er een sproeiinstallatie is, dat is best goed voor de bak. Ik hoop voor je dat er eindelijk wat aan gedaan word!!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 10:27

Ik heb hetzelfde probleem.Ik heb een superstalling,klein gezellig,mooie boxen,mooi stukje land,alleen de bak...
Die is ook zo zwaar,ik rijd er nog maar twee keer per week in,
want het loopt gewoon zo zwaar.
In de zomer zakken ze ook wel tot de kogels wel,alleen in de winter als het net heeft geregend,of als het heeft gevroren,en alleen de bovenste laag zand is ontdooid loopt de bak een beetje redelijk.
En er ligt puin onder wat steeds naar boven komt.
Dus de bak is echt minder,maar ik rijd geen wedstrijden ofzo,
en ik rijd sowieso al veel buiten gelukkig.
Maar dat is idd heel jammer,als je geen goede bak hebt om in de te rijden.Maar ik ga er niet om bij die stal weg,want het is er verder echt heel gezellig.En het voordeel is dat het regenwater snel weg loopt in de bak.Maar ik had toch liever ander zand gehad.

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:27

Om deze oa deze reden ben ik ook van stal verhuist, vanwege de waardeloos zware bak, in de regentijd een zwembad en 's zomers net duinzand.
Dit is echt serieus slecht voor de pezen van je paard!

Wat niet is kan nog komen...

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-03 23:12

MirageGidran schreef:
he youknowwho, ik keek in je profiel en opeens wist ik wie je was.....ik stond bij viv op die stal in delfgauw, die schimmel met die witte vlek op d'r kont...................


Heej da's toevallig! Ik ben idd de verzorgster van Tjo.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-03 23:15

Tja weggaan heeft niet veel zin want het is mijn paard niet Knipoog en de eigenaar die stoort zich er geloof ik niet echt aan Scheve mond . We hadden het vandaag over minder stalling gaan betalen, maar we kwamen erop uit dat er maar weinig mensen met eigen paarden zijn die de bak gebruiken en die zich eraan storen (2 maar, uitgezonderd moi), dus dan heeft zo'n actie ook niet veel zin.

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 08:06

Tja een andere stal. Daar heb ik al over nagedacht en ben ook al bij verschillende wezen kijken hier in de buurt, maar ik vind die stallen niet geschikt (ja, weet het ben kies keurig Lachen ) voor mijn paardje.
Ik vind de meeste boxen te klein en te veel op elkaar gezet waardoor het er benauwd is, en ik vind dat mijn paardje wel frisse lucht en ruimte nodig heeft.
Ook hebben de meeste stallen hier in de buurt weinig tot geen land, en ik wil mijn paardje van de zomer wel op het land hebben.
Op deze stal heb ik ook alle vrijheid en kan doen en laten wat ik wil.

De stalbaas heeft gister de bak gesproeit en nu was de hoefslag al beter te rijden maar een volte of iets dergelijks lukt niet omdat het midden heel zwaar is.
Ik hoop dat het gauw zomer word, want dan kan ik weer lekker op het land rijden.

Mijn fjord is niet eigenwijs, hij doet alles op zijn eigen wijze
Only when the last tree has died & the last river has been poisoned & the last fish has been caught will we realize that we cannot eat money
Extra centen verdien?? Meld je dan nu aan Cash4ladies Gekkengoud

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:34

Het ligt eraan of de bak altijd zo zwaar is.
Waar ik sta is hij nu ook (te) zwaar, maar met dit weer gaan sproeien lijkt me niet verstandig. Of je moet graag een ijsbaan hebben. Haha!
Nu dus even de training aanpassen, en straks er weer volop tegenaan!

Navragen is beter dan afvragen.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 13:59

In de omgeving van Bergschenhoek zijn anders genoeg andere stallen. Waar is deze stal dan? Ik heb gestaan in Berkel op een stal met wel een goede bak, althans niet zo zwaar waar jullie het over hebben. Voor het behoudt van de benen van jullie paarden lijkt het mij verstandig of iets goeds af te spreken met de eigenaar of een andere stal te zoeken. Door de prijs te verlagen wordt de bak niet beter dus blijven jullie risico's lopen.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-03 23:01

Eleonoor"]
In de omgeving van Bergschenhoek zijn anders genoeg andere stallen.
[/quote]

Tja, tot voor kort... Er is namelijk een paar dagen geleden bekend geworden dat er een stal in Berkel met 20 paarden failliet is gegaan. Dus al die paarden moeten nu, heb ik begrepen, vóór 1 april een ander onderkomen hebben. En al de andere nabije stallen zitten al bombarstensvol, dus dat gaat echt onderling knokken worden. Er komt ook 1 iemand met 2 paarden naar ons toe, maar dan is onze stal toch ook echt vol.

[quote="Eleonoor schreef:
Waar is die stal dan?


Aan de Klapwijkseweg. Als je Berkel uitrijdt richting Pijnacker, rij je die weg over.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 09:23

Ik dacht nl al de omgeving op de foto's van je profiel te herkennen. Ik ken die stal.
Maar welke stal in Berkel is dan failliet?? Ik sta nog in Berkel (woon er ook) en heb er niets van gehoord.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, FCSA, inge_romeo, Mieke, Natascha, PeanutGuapa, xSannee en 162 bezoekers