Met zadel op d'r buik ervandoor!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonjour

Berichten: 278
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Rotterdam

Met zadel op d'r buik ervandoor!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 16:47

Gisteren ging ik op mijn nieuwe bijrijdpaardje Sarabie voor het eerst naar buiten en de eigenaresse van Sarabie ging mee op een paard van vrienden die ook op dezelfde stal staan. Na twintig minuten gingen we een stukje draven. Ik reed voor en de eigenares reed achter mij. Toen hoorde ik opeens een gil achter mij en zag ik haar zo met zadel en al naast Susie hangen. Ze viel op de grond en Susie rende naar mij en Sarabie toe maar ze kwam in de struiken terecht en schrok hiervan. Daardoor rende ze in volle galop het fietspad op. Het zadel (westernzadel) hing nu ondertussen op haar buik en ze probeerde daar natuurlijk voor te vluchten. Ik sprong van Sarabie af zodat de eigenaresse op Sarabie achter Susie aan kon gaan. Zij kent de paarden tenslotte beter dan ik. Ik ben er toen keihard achter aangerend. Ondertussen was Susie al een keer uitgegeleden op het gras. Gelukkig was het zadel vlak voor een drukke weg van Susie d’r buik gevallen en was ze wat gekalmeerd. Ze is toen tegengehouden door automoblisten en begon toen naar Sarabie te hinniken. Gelukkig kon de eigenaresse haar zo pakken. Ik was ondertussen ook aangekomen. Susie had gelukkig helemaal niets en wij waren ook allemaal ongedeerd. Toen we wat bijgekomen waren van de schrik hebben zijn we teruggelopen en hebben het zadel en de dekens weer gevonden. Alleen het zadel was beschadigd maar er kon gewoon nog meer gereden worden. Susie was ook weer wat rustiger dus we hebben haar weer opgezadeld en zijn verder gereden. Toen beseften we eigenlijk dat het veel erger af had kunnen lopen. Susie had wel een been kunnen breken of het had erger met de eigenaresse af kunnen lopen. We hebben echt geluk gehad Lachen !

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 16:52

Wow, dat is schrikken ! Het had inderdaad veel erger af kunnen lopen, geluk bij een ongeluk !

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 18:51

jeetje dan schrik je je ook te pletter zeg.....maar goed dat het niet erger was.