Dagje stal+ update Graziano

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Dagje stal+ update Graziano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-03 22:36

Deze vakantie heb ik het aardig druk op stal, omdat ik er een paardje bijrijd voor mensen die op vakantie zijn. Een vosruin van 1.68m hoog, 9 jaar en Joey genaamd. Het is wel een leuk ding, maar heeel anders dan Graziano Haha!.

Allereerst heb ik nog wat minder nieuws van Graziaan ( hier had ik 3 dagen geleden al een verhaaltje voor VVDD van gemaakt, maar toen deed ik iets waardoor alles ineens weg was en ik had geen zin om het opnieuw te doen toen Knipoog): Grassie is afgelopen donderdag gevallen in de paddock. Het ging heel raar, hij draafde in een normaal tempo de bocht om en was een beetje kijkerig naar de zijkant van de paddock, waar de buren bezig waren. Wat hij nou precies deed snap ik nog niet, maar hij gleed uit en viel plat op zijn zij Scheve mond . Daarna stond hij meteen weer op en draafde weg, maar hij liep achter ontzettend kort en zette weinig kracht met beide achterbenen. Dat verbeterde daarna ook niet echt. Een half uur later kwam de staleigenaresse en die wilde hem zien lopen op de stenen (draf). Toen ging hij al een stuk beter. Wij dachten/denken dat hij zich bij die val gewoon een beetje verrekt heeft en natuurlijk 'beurs' was.
De volgende dag ben ik er op aanraden van de stalhoudster op gaan zitten. Hij liep onder het zadel in alle gangen gewoon weer normaal, dat was een hele opluchting! Lachen
Ik kan nu in principe gewoon rijden, alleen zal hij best nog wat last van zijn spieren hebben dus doen we rustig aan.

Vandaag was ik rond 11 uur op stal. Toen heb ik eerst met Graziano getutteld Knipoog en toen gereden. Hij ging niet zo fijn, ik durf hem ook nog niet zo erg veel te laten doen ivm de val van donderdag. Daarna hebben we lekker een stukje buiten uitgestapt. Meneer was braaf, we zijn slechts 1 keer bijna in de sloot beland wat een hele prestatie is Haha!.

Daarna Gras afgezadeld en op stal gezet. ( 'naar stal? ik wil helemaal niet naar stal, het is mooi weer buiten joh! Cool }> ' )
Ondertussen waren Romy en Debra (Jive op bokt) ook aangekomen. We hadden al afgesproken te gaan springen, alleen had ik het (luxe Haha!) probleem welk paard ik zou nemen. Graziano wilde ik liever nog niet laten springen ivm val, maar van Joey had ik geen flauw idee hoe (en óf Extreme duivel ) hij sprong. Uiteindelijk dus toch maar voor Joey gekozen, al was het maar om alleen wat balkjes te lopen.
Wij gingen wat hindernissen in de bak zetten en toen de paarden opzadelen. Joey is normaal een niet echt lui, maar ook geen erg vlot paard. Nou, zodra hij de hindernissen zag werd hij helemaal wakker Clown .
Tijdens het losrijden had ik al moeite om hem een beetje bij me te houden. De balkjes vond hij erg leuk, die werd in zo snel mogelijke draf geprobeerd te lopen . Na een paar keer ging dat wel beter. Verder heb ik een paar keer een mini hindernisje met hem gesprongen. Hij springt wel fijn, maar trekt heel erg op de sprong af (hard, harder, hardst Knipoog) en is daarna ook weer moeilijk snel terug te rijden. Omdat er nog meer mensen in de bak reden, mijn springtechniek ook niet alles is en Joey mijn paard niet is leek het me niet zo'n geweldig plan om echt te gaan springen. Maar leuk dat hij het vond joh! Nerd Cool

Romy had met Jive nog wel een paar keer een 'echt' hindernis gesprongen (en ook een paar keer 'echt' geweigerd }> ). Daarna een rondje buiten uitstappen en de paarden weer op stal. Ook leuk is trouwens dat Jive en Joey elkaar echt NIET mogen, die vreten elkaar op als ze de kans krijgen Haha!. Bij het uitstappen zijn we dus ook maar niet te dicht bij elkaar in de buurt gaan rijden.. Schijnheilig
Foto's: [ITP] Jive springen en ik op ander paardje

Daarna had ik zielige Grasmans ('ik wil ooook naar buiten, ik wil oooook springen Boos! Koe ' ) nog even in de paddock gezet. Daar lag een bal in, waar meneer flink mee aan het kloeien was. Geeft leuke effecten Haha!.
Foto's: [ITP] Wat doet een zielige Grassie?

Al met al was het wel een leuk dagje . Ik hoop alleen van harte dat Gras snel weer helemaal 'terug ' is!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 23:03

He, das minder...zo'n val...maar het klinkt niet alsof het iets ergs is, waarschijnlijk een spiertje in de rug verrekt waardoor hij wat korter loopt achter. Hij loopt nu weer helemaal goed?

Wel lekker hoor, zo'n luxeprobleem, had ik het maar Knipoog Haha!

Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 19:01

hij viel idd heeel raar hij ging flippen en liep scheef de hoek door , en in de hoek schrok hij van de buren zoiets . en joey hou echt van springen zooo ik heb hem nog nooit zo vlot gezien ! enne jive en joey zijn niet echt de beste vrienden nee Extreme duivel

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 20:42

Ach wat een zielige gras! Maar ja da's beter voor hem.
Succes

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 21:15

Hihi wat heb je leuk geschreven! Minder zeg van Gras, maar gelukkig gaat het goed met hem. Geef hem maar een dikke knuffel en ik zal zo de foto's even bekijken.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:04

Lekker rustig aan met Grassie dus, en toch fanatiek kunnen rijden met het andere paardje... Hopelijk gaat het snel weer helemaal goed1