Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Urielle schreef:Ik ken een heeeeleboel paarden die met 2,5 zadelmak gemaakt worden en gewoon in optima forma rondlopen en heb daar dus ook geen moeite mee. Wedstrijdklaar (wwz: niet al te veel voor schut in een B-rubriek) heb je met een beetje getalenteerd paardje ook met 1-2 maanden ohz voor elkaar hoor
smeetjoew schreef:Ik ben het met Urielle eens. Niets aan toe te voegen.
Ik heb ook totaal geen moeite met het feit dat paarden op 2,5 jarige leeftijd worden ingereden.
En ik ben het dan ook niet met je eens met je uitspraak " Hoe vaak kom je paarden tegen die in het verleden te vroeg aan het werk zijn gegaan en een aantal jaren later spier- been en rugproblemen hebben." Dat is absoluut niet waar. Als je er een halfjaartje eerder op gaat zitten rij je paarden niet kapot. Paarden worden op den duur kapot gereden als de ruiter niet correct rijdt, dit kan zelfs gebeuren als het paard op 5jarige leeftijd is in gereden. Het is een beetje kort door de bocht om te zeggen dat paarden kapot gaan doordat ze zo vroeg zijn ingereden. Dat komt puur door de ruiters die erop rijden!
detour schreef:Urielle schreef:Ik ken een heeeeleboel paarden die met 2,5 zadelmak gemaakt worden en gewoon in optima forma rondlopen en heb daar dus ook geen moeite mee. Wedstrijdklaar (wwz: niet al te veel voor schut in een B-rubriek) heb je met een beetje getalenteerd paardje ook met 1-2 maanden ohz voor elkaar hoor
Hey urielle, mag ik vragen wat ze het eerste jaar qua training dan doen? En blijven deze dieren dan echt oke op latere leeftijd? Het klinkt wel jong, hoor!
Wat is de officiele leeftijd dat een paard een B- wedstrijd mag lopen? Is dat vanaf drie jaar?