M'n 'gonna-be' eigen paard vandaag proefgereden

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Concorde

M'n 'gonna-be' eigen paard vandaag proefgereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-03 20:56

Heb dus vandaag 't paardje gereden dat ik waarschijnlijk ga kopen. Ze heeft geen papier, is een vosje, met een bles en 4 witte benen, ze is 4 jaar oud en ongeveer 1.57. Mams schijnt een stermerrie te zijn (heb ik niet van de verkoper gehoord maar van een goede kennis van ons, die kende haar wel). Verder zit er wat tuiger, en basispaard in, tis een degelijk beestje dus. De huidige eigenaar heeft haar op 1 1/2 jarige leeftijd van de fokker gekocht, en ze kennen haar al haar hele leven.
Maargoed, heb dr dus eerst ff gelongeerd, even de gekkigheid eruit rennen. Ze was vandaag nl nog niet in de wei geweest. Toen we naar de bak gingen liet ze even zien totaal niet onder de indruk te zijn van aan een touwtje lopen, ze loopt soms zowat over je heen. Klein respectprobleempje dus, maar dat leert ze snel genoeg af }>
Aan de longe liep ze soms nogal te goochelen met haar achterbenen, wisselde veel in de galop, verder kwam ze soms uit protest een beetje omhoog op dr achtebenen. Was gewoon ontzettend stijf. Er had al een jaar niemand meer opgezeten, en ze keek een beetje vreemd toen we dr opzadelden.
Toen ik opsteeg was ze echt superlief. Kon er zo mee wegrijden, echt zo'n schatje! We hadden een paar x een meningsverschil (Ikke: we gaan links!, paard: ik ga mooi rechts en doe net of ik de teugelhulpen ben vergeten Extreme duivel ) Ze had vrij snel door dat ik t meende, en toen wilde ze alles wel.
Verder hebben we haar een stukje op straat laten draven. Vond 'r linksom voor een beetje kort lopen, en heb t idee dat ze linksachter soms ook wat doorknikt in dr hak (niet echt erg ofzo, die voorbenen maak ik me drukker over). Op de terugweg was mevrouw heel braaf, en ze was echt errug moe. Tis dus echt een liefie. Natascha vond 'r ook erg leuk, en vond dat je er zeker iets leuks van kon maken als ie eenmaal een beetje in de spieren zit enzo.
Deze week wordt ze klinisch gekeurd (waarschijnlijk vrijdagmiddag). Als ze goed is, dan koop ik dr. Oww, hoop zo dat ze goed wordt gekeurd! Party!!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 08:22

Nog even wachten dus voor de keuring! Veel succes, zo te horen is het een leuk paardje!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie