Les gehad met Regina

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Les gehad met Regina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-03 14:51

Dinsdag heb ik (weer) les gehad met Regina. Het was alweer een tijdje geleden door het slechte weer en tijdgebrek steeds.
De laatste keer was het vooral in het begin maar hopen dat ze fatsoenlijk de bak rondging en dat koppie niet constant in de lucht hing.
Nu kon ik dan toch echt wat meer gaan rijden met haar, voor mij was dit natuurlijk heel geleidelijk gegaan, maar mijn instructrice had haar al een tijdje niet zien lopen en vond het toch wel een groot verschil.
Ze wil voral in het begin nog wle overal van schrikken en wegspringen, dus dan moet ik me heel erg concentreren op dat ze haar aandacht bij mij houdt (ipv bij de auto, het schaap, de instructrice enz.). Na zo'n 20 minuten loopt ze wat meer ontspannen en kan ik haar met wat meer halslengte gaan rijden. Ze liep op zich wel lekker, maar aan het eind werd het haar iets te veel en begon ze (voor het eerst!) echt in protest te komen.
Ze wilde niet meer rechtsom (er is nog steeds een randje van de bak beroren en voor dat stuk moet ik haar dus "de bocht om" sturen), elke keer als ik rechtsom wilde schoot haar kop de lucht in en moest ik echt van m'n rechterteugel afblijven anders kwam ze omhoog. Dus nog maar even linksom gereden en toen rechtsom uitgestapt. Het had echt geen zin meer om met haar in gevecht te gaan namelijk.

Woensdag heb ik nog even gereden en begon ze al met niet langs een schaap durven, en nu kwam ze echt omhoog als ik haar wilde dwingen. Totdat ze één keer bijna in het hek lag, zodat het schaap op de vlucht ging *LOL*
Vervolgens wilde ze weer niet rechtsom Dus heb ik eerst maar een stukje linksom gereden, en toen ze een beetje lekker liep en ik dus wat meer controle over haar had, ging ze ook weer prima rechtsom.

Maar ik denk toch dat het een beetje te veel voor haar werd, dus vandaag heeft ze lekker een dagej vrij

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 23:06

Hey Richtje!
Wat fijn dat het goed gaat met lessen en met Regina!!
En fijn dat Liesbeth tevreden was(gebeurd niet vaak)
Ga zo door!! Liefs Simone!