Inbrekers? Uítbrekers!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Inbrekers? Uítbrekers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-03 12:09

Ontzettend slecht, eigenljk níet, geslapen; de hond sloeg telkens aan. We zijn er verschillende keren uitgeweest om te kijken. Zelfs het licht in de stallen aangedaan, maar we zagen niets.
Kijken we vanmorgen uit het raam staat Capricho, onze jonge hengst, voor de staldeur van Sancha, onze laatste aanwinst. Buiten... Hij heeft zijn grendel 90 graden opzij gedraaid en 20 cm. omhoog getrokken om de deur open te maken. Is daarna gaan spoken. Hij is niet op pad gegaan, maar wel overal even gaan kijken. In de nog af te werken stallen, in de nieuwe hooiopslag, bij de geiten, uiteraard bij de andere paarden, heeft een strobaal uit de oplag gehaald en opengetrokken, alle voertonnen opengebroken en van alles genoept. Kortom dikke pret gemaakt.
Toen ik dat beleefd vroeg, wandelde hij rustig zijn stal weer in.

Beetje opgeruimd en de paarden de wei in. Nou niet! Sancha ging als eerste de wei in, liep één rondje, nam een aanloop en stormde vervolgens in een rechte lijn dwars door de omheining inclusief schrikdraad heen naar Capricho. Zucht. We hadden die merrie er nog wel speciaal bijgekocht opdat ze met haar 14 jaar onze pubers eens wat manieren bij zou kunnen brengen....

De rust is inmiddels weergekeerd. Alleen Sancha blijft nog even binnen, maar de rest staat gezellig buiten. Oh, en maak je geen zorgen over mogelijke koliek bij Capricho; dat setje van ons lijkt wel van schokbeton met een rvs maag-darmkanaal.
Sancha moet even wachten tot we de nieuwe, grotere wei met sterkere omheining klaar hebben.
Het kan hier gelukkig weinig kwaad allemaal.

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 20:32

Haha, hij heeft dus wel dikke lol gehad Tong uitsteken Hopelijk gebeurt t niet te veel, anders is je voer zo op.

boefjelover
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: de Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 20:36

HAHAHAHA wat een maf beesie!!!! wel een slimmerd!!!!!:P

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 21:06

hahaha...Paarden...

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 21:17

hihih....Hij heeft zich iniedergeval wel vermaakt he... Knipoog

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 10:32

hihi die van mij dan::::
eergister kwam ik in de stal, had mevrouw de staldeur eruit gebeukt....
kwam ik gister in de stal , stond ze in het stalpad met de staldeur op slot.....ik dacht dat ze eroverheen was gesprongen, wanr deurtje open, deurtje dicht kon niet volgens mij.,.....nou wel dus.....
vanochtend stond ze van het kuil te eten. ze had dus de staldeur open gedaan, toen nog de toegangsduur naar de schuur en daar stond mevrouw haar zelf te bedienen....zou je haar niet?

gelukkig hebben we nog zo'n veiligheidsschuif liggen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 10:49

hihi, die paarden zijn toch wel erg slim hoor! Maar idd, ze hebben dikke lol gehad en als het dan ook nog goed afloopt (zonder koliek, verwondingen enz..) is het helemaal mooi!

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-03 11:38

Zoals ik al zij, het setje is lokaal gefokt; wel fraai, maar vooral functioneel en van schokbeton.
Slim ook; we hebben geen paard dat aan een slipsteek, hier; 'nudo de caballero', vast gezet kan worden. Ook niet met het einde door de lus. Dat hebben ze direct door en los. Zucht...

Heb inmiddels de grendel van een extra borging voorzien. Verder staat hij altijd met zijn merries is de wei dus 'lol' heeft ie genoeg.
Dat de merrie door de omheining heen dendert is een groter probleem. Lost zich ook vanzelf op met de nieuwe wei, maar het is wel jammer voor haar dat ze nu even binnen moet blijven.