voedingssuplementen welke en waarom?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:25

Mijn merrie krijgt ook Pavo eplus op advies van mij Da en fysio
Ze krijgt eigenlijk bijna geen tot geen krachtvoer
Voerde haar een vitaminekorrel van Pavo, verder knoflook (deze keer in de vorm van foeneknof) lijnzaadolie
en gewoon haar hooi/kuil en lucerne


Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 19:54

fabienne schreef:
Van knoflook heb ik begrepen dat je dat niet permanent mag geven omdat het het maagslijmvlies zou aantasten......wel met periodes......
Op zich is het wel gezond, maar steeds als kuurtje bijvoorbeeld.
Het stinkt inderdaad wel heel erg Haha!


En wat denk je van de nieren! Die moeten steeds harder gaan werken. Als je continu knoflook geeft kunnen ze overbelast raken. Dan kun je beter zeewier of appelazijn geven. Dat werkt ook bloedzuiverend en aanvullend, maar is wat milder.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 20:09

PAVO BiotinForte, voor sterke en elastische hoeven

Bij de verzorging van uw paard kunt u stuiten op broze en brokkelige hoeven. PAVO BiotinForte rekent af met gehavende hoeven en geeft de hoeven extra elasticiteit. Met de hoeven zal ook het haarkleed een mooie, gezonde uitstraling krijgen wanneer u uw paard gedurende tenminste vier maanden PAVO BiotinForte gunt. Voor een optimale hoefgroei is extra D-Biotine in combinatie met elementaire bouwstoffen zoals aminozuren, lecithine, koper, zink, mangaan en zwavel noodzakelijk. De zeer hoge concentratie D-Biotine in PAVO BiotinForte draagt bij tot een optimale benutting van deze verstrekte bouwstoffen

Ik voer dit nu nu aan Kimberly, omdat ze slechte hoeven heeft, sinds een dag, dus over minimaal 4 maanden kan ik kijken naar het resultaat.
Mevrouw haalde haar neus er wel voor op, ze liet haar biks gewoon staan.
Vandaag ging het alweer wat beter.

Maar hoe reageren jullie paarden op die extra's? Eten ze het op of laten ze het staan?

tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:30

Ik wilde vandaag foeneknof kopen bij de welkoop. Kom ik thuis zie ik dat er Feneknof op staat. Ze hadden geen foeneknof. Ook van dat merk niet. Is dit nou het zelfde alleen dan met een andere naam? Groetjes

Machie

Berichten: 16000
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 13:10

nee, dat is fenegriek met knoflook, tukker Haha!

Mijn paard krijgt momenteel alleen fenegriek. Van het zomer krijgt hij er ook nog knoflook bij. Knoflook voor de vliegen, en de fenegriek houdt de luchtwegen goed vrij. Want hij is de hele winter (en nu) nog steeds geen enkele keer verkouden geweest, en een snotneus heetf baloe ook nog niet gehad!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 13:17

Ik heb mijn paard een tijd Equi Gold Mix gegeven, maar dat was toen hij op een rantsoen stond van alleen granen. Nu krijgt hij de Reform Kruiden Muesli van Havens, daar zitten kruiden in die de luchtwegen ondersteunen en het heeft een hoog gehalte aan vit. E. De poeders lustte hij niet graag, maar dat voer van Havens vindt ie lekker en daar zit dus alles al in. Ik zie geen reden om daarbovenop nog eens extra vit. E. te gaan voeren.

kimmegie

Berichten: 707
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 21:34

Ik voer compleet supplement van Naf bij de paardendrogist.
Er is tegen mij en mijn vriendin gezegd dat het goed is om dat te voeren als je paard geen kilo biks krijgt er dag. Meer als aanvulling op dus.
Ook krijgt ze foeneknof erbij met rozenbottel en wortels.

succes met uitzoeken welke je neemt.
He kan ik elk geval nooit kwaad.

greetz kim

Op de rug van een paard is het leven een stuk aangenamer.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 00:17

die van mij krijgt knoflook tegen vliegen en zo. en het werkt echt. ben vorige zomer gestopt om te kijken wat het effect is. en ze zat onder de dazen. verder biotine plus vanwege de hoeven en ook dat heeft nu zijn uitwerking.(paardendrogist)

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-03 00:32

Djilan"]
[quote="fabienne schreef:
Van knoflook heb ik begrepen dat je dat niet permanent mag geven omdat het het maagslijmvlies zou aantasten......wel met periodes......
Op zich is het wel gezond, maar steeds als kuurtje bijvoorbeeld.
Het stinkt inderdaad wel heel erg Haha!


En wat denk je van de nieren! Die moeten steeds harder gaan werken. Als je continu knoflook geeft kunnen ze overbelast raken. Dan kun je beter zeewier of appelazijn geven. Dat werkt ook bloedzuiverend en aanvullend, maar is wat milder.
[/quote]

Ik ben laatst weer eens naar een paardenwinkel geweest. Moest wat hebben. En daar kopen wij ook altijd onze knoflooksnippers. Aangezien wij veel bij die winkel komen helpt de verkoper ons zeer goed (weet niet of het daardoor komt hoor).
Wij vroegen aan hem of die knoflook nou echt zo schadelijk is voor maag enz. En hij had er nog nooit van gehoord.

Maar hij heeft voor ons gelijk de fabrikant opgebeld. Die had er nog nooit wat van gehoord en is denkt dat het meer over uitzonderlijke gevallen gaat. Net zoals bepaalde mensen minder goed tegen sommige kruiden kunnen.
En als ons paard nooit ergens last van heeft gehad, we gewoon verder kunnen gaan met wat we doen. Hele jaar door knoflook voeren.

Ik weet het niet, zet het alleen maar hier neer Verward Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 00:49

Ik voer bijna nooit supplementen. Ik voer wel 4 x per etmaal om de 6 uur waardoor ik minder voer en meer effectief voer. Knoflook heeft alleen effect in de zomer. Vanaf februari voer ik lijnzaadpap bij voor het verharen. 2 handjes lijnzaad in een pan met koud water op de houtkachel laten trekken, 1 1/2 bak zemelen en 2 bakken gemengd graan van Havens. Voor 2 jaarlingen 2 tweejarigen, 1 merrie 1 ruin en 1 ponyhengst. Dat gaat in porties met de biks en ze doen er een moord voor. Voorkomt ook darmproblemen.

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 01:06

Fleur krijgt naast biks en sportmengeling lijnzaadolie en appelazijn. Meer is eigenlijk niet nodig, ze ziet er super uit!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carin0903, Ceffyl, criollo_yess, Dark7, desireeee_x, Hicaria, joyceberends, Marilu, Poety, Symke, Vinny12511 en 114 bezoekers