Dilemma; welke pensionstal kiezen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 23:10

Als ik jou was zou ik voor stal 2 gaan. Misschien zijn de voorzieningen iets minder goed (wat netheid e.d. betreft) maar daar is het verschil in stalhuur dan ook voor. 4,5 km naar het bos toe is niet ver Wat de meeste mensen al zeggen ong. een half uurtje stappen. Prima als warming-up en cooling-down. Elke dag weidegang is ook voor mij erg belangrijk, zelfs als het vriest! De paarden doen van zelf wel voorzichtiger aan als de grond keihard is (tenminste de mijne dan Haha!). En het lijkt mij een stuk fijner om mensen om je heen te hebben die ook voornamelijk recreatief rijden en het bos ingaan. Dan heb je tenminste altijd iemand om samen mee het bos in te gaan. En als je wilt kun je altijd nog met je beste vriendin afspreken als de stallen zo dichtbij elkaar liggen. De een komt gewoon de ander ophalen.
Iig nog veel succes met het maken van je keuze!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 13:55

Het geld wat die andere stal goedkoper is dat rijd je wel op aan benzine, De beemte is echt een heel stuk verder hoor.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 14:28

ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar 4,5 kilometer stap je echt niet in een half uurtje aan...........reken maar op dik 3 kwartier!!!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 17:02

Ik zou voor stal twee gaan, alleen al om het feit dat je paardje daar lekker naar buiten gaan, dat is vele malen belangrijker dan een mooie zadelkamer en zelf niet voor hoefsmid e.d. te hoeven zorgen
Succes met je keuze

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 17:09

ik zou verhuizen.

Je paard gewoon iets meer trainen Haha! dan zijn die ritjes naar het bos makkelijk te doen.
Daarnaast zul je echt niet elke dag naar het bos gaan.

Ik sta ong op 3 km van het bos en heb een stukje langs de weg en een hele brede berm en daar kan je gang maken.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-03 18:41

Ohjeetje ik vind het echt moeilijk! Mijn vriendin vind het ook helemaal niet leuk.
Enja, de beemte is wel ietsje verder ja, maar ik heb het er met mijn ouders over gehad en die vinden het ook beter als hij daar heen gaat. Mijn ouders betalen de benzine, hoewle ik wel een bedrag per maand betaal voor de auto.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 19:12

Dus je gaat verhuizen??
Ik zou het ook doen hoor!!
Lekker je paardje buiten hebben staan en het scheelt waarschijnlijk ook nog in de kosten.
Veel sucses en je vriendin draait wel weer bij.