3 minuten te laat en gelijk een uitbrander

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

3 minuten te laat en gelijk een uitbrander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-03 21:36

Misselijk
Ik begin zo langzamerhand echt een hekel aan mijn baas te krijgen.
Ik kom vanmorgen 3 minuten te laat en krijg gelijk een uitbrander.
Ik was ontiegelijk te laat en hij liep te zeiken dat er elke dag wel een te laat komt(lees tot 5 minuten te laat ) en dan was er weer een ziek(ja daar kunnen we nogal wat an doen he)

Ik moest de auto krabben en toen ik erin zat ontdekte ik dat ik maandverband was vergeten Haha! Dus ik weer naar binnen om dat te pakken.


Het is dat ik nog moet uitzoeken hoe het met overuren zit(hoe het via het cao zit) anders had ik vandaag ontslag genomen.
Het is dus nog een kwestie van dagen en dan stap ik echt op.
bah sinds mijn chef wegis lijkt het alleen maar erger te worden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 22:04

Mijn excuus is dat hoe eerder ik vertrek, hoe langer ik vast sta. De ervaring leert overigens dat dat echt waar is. Als ik bijvoorbeeld 20 minuten eerder vertrek van huis, dan ben ik 5 minuten eerder op mijn werk. Dat doen we dus niet, we wachten gewoon totdat de rij auto's weg is en dan gaan we op pad. Vandaag op kantoor gezeten tot kwart over zeven, ik zal nog eens kijken of ik daar overuren voor ga indienen of niet.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 23:39

Werkgevers Als je te laat komt, krijg je de wind van voren maar als je overwerkt, dan hoor je niks Frusty

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 23:43

Moet jij nu langs het VU of niet Lovely Verward Daar mag je nu wel drie kwartier voor uittrekken volgens mij...het staat iedere dag hopeloos vast Bloos (als ik erlangs loop *LOL* )

Je baas overdrijft trouwens wel een beetje hoor cowgirl(om ontopic te blijven Bloos )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 00:46

Sorry, maar als je iedere dag 5 min. te laat komt, zijn dat wel 25 min. in de week, of-te-wel ruim 1 1/2 uur in de maand! Dat zou mij als werkgever ook ergeren!
Het ligt er natuurlijk wel aan of je ook bereid bent aan het einde van de dag een paar min. langer te blijven Knipoog ! Als dit het geval is, is het idd muggenzifterij Scheve mond !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 00:57

Gomir, nee daar hoef ik niet langs. Wel als ik naar het GP ga, maar dat doe ik tegenwoordig via de snelweg en niet over de Boelelaan Haha!.

Sterre, dat is wel zo wat je zegt, maar bij mij gaat er om half zes geen zoemer af. Deze week 2 dagen niet gelunched, twee dagen tot 199.00/19.15 op kantoor geweest. Het is wel weer even okidoki Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 01:15

Ja ,als je steeds 5 minuten te laat komt kan ik me wel voorstellen dat je baas zich daar aan gaat ergeren. Tel het maar eens op.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 09:06

Sterre schreef:
Sorry, maar als je iedere dag 5 min. te laat komt, zijn dat wel 25 min. in de week, of-te-wel ruim 1 1/2 uur in de maand! Dat zou mij als werkgever ook ergeren!


Mensen lezen!!!! *LOL* Er staat dat er iedere dag wel 1tje te laat komt en niet dat zij iedere dag 5 min te laat komt

Verder klinkt het niet echt best,miss een optie om naar een andere baan te zoeken ondertussen??? Verward

Veel succes ermee iig.

keep calm, I'm engaged!!! <3

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 09:38

Ik vind het wel een beetje overdreven. Snap wel dat je baas ervan baalt dat er altijd iemand te laat komt. Maar jij bent niet verantwoordelijk voor wat de rest van het bedrijf doet....

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 10:29

Excuses, ik had idd niet goed gelezen, sorry Bloos

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 13:28

Obelix, ik had het ook meer algemeen bedoeld Knipoog ! (en 3 mensen per dag die 5 min. te laat komen, is óók 15 min. werktijd minder Clown !)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 14:35

ik vnd het wel wat overdreven van die baas van je...

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 16:20

Nou dan mag jouw baas maar blij zijn met mensen die maar 5 minuten te laat komen. Bij ons komen sommigen om 10 uur binnen kakken en gaan gewoon om 5 uur naar huis. Terwijl ik vaak al om 8 uur aanwezig ben (moet om half 9 beginnen) en dan om 5 uur naar huis ga. Ze zijn er bij ons heel makkelijk in. Ze hebben zoiets van "we zijn allemaal volwassen mensen, dus iedereen kent zijn verantwoordelijkheid". Helaas houdt niet iedereen zich aan deze "regels". Als je je werk maar goed doet toch? Dan is er niets aan de hand. Beter dan iemand die op tijd komt en zijn werk niet goed doet.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-03 16:50

Hij moest volgens mij gewoon wat te zeiken hebben. Ik ben er nog pissig om }> Haha!

voor 99% ben ik gewoon optijd.
En als we s'middags 5 of 10 minuten langer door gaan dan hoor je ons ook niet.
Opzich is het helemaal niet erg als iemand eens zegt dat je te laat bent, maar dan gaat het bij ons altijd met een flink scheldwoord en grote bek ipv van gewoon even te wijzen op het horloge, van huh 7 uur beginnen he.
Klinkt een stuk vriendelijker maar wel op zijn plaats.

Ik ben van de week 3 dagen ziek geweest en toen ik weer kwam zei niemand wat. "Fijn dat je er weer bent" of "gaat het weer" kon er kennelijk niet vanaf.


Ja ze doen er veel aan om het personeel gemotiveerd te houden Lips are sealed

kijk ook echt uit naar maandag om weer fijn te beginnen Frusty

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 17:15

Tja een keer te laat komen, kan iedereen gebeuren. Vind het een beetje overdreven om daar zo naar op te reageren.

En ja, ik vind het ook niet meer dan normaal om even aan iemand te vragen hoe het gaat als ie ziek geweest is. Beetje betrokkenheid kan geen kwaad toch? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 17:55

Wat een pokke bedrijf!

Kleine moeite om te vragen of het weer wat beter gaat.
Zowel door je baas als door je collega's

En dat je te laat bent kan altijd eens gebeuren.
Verder weet ik niet hoe het bij jullie gaat, maar bij ons word alles geklokt, dus zou je echt vaak te laat komen hoeft je baas daar niet extra voor te betalen.
En ik werk ook in de tuinbouw en vaak maak je nog ff je rijtje af voordat je naar huis gaat, dan ben je ook zo weer 5/10 min verder.
Maar op zulk bedrijf stopte ik klokslag op de tijd dat ik afgewerkt was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 18:19

Ik zou wel even tegen die baas zeggen dat hij dan voortaan ook moet zeuren als er iemand na half zes nog aan het werk is..... Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 22:49

Als je dus idd zelden te laat komt en ook wel eens langer blijft als het nodig is, dan is het echt een grote zeurkont Boos! !
Ik zou in jouw geval eens een maand lang iedere minuut dat je later weg gaat, opschrijven en op het moment dat je te laat bent (paar min.) en hij begint te zeiken, zeggen dat je bezig bent met je overuren op te nemen }> !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Desi_2409, Ginny135, GrapeshotBot, Luna_Rose, SusanH, tienus63 en 117 bezoekers