Wat vind jullie partner van jullie "paardenleven"?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Boktlid

Wat vind jullie partner van jullie "paardenleven"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 13:53

Sommige mensen hier met een eigen paard zijn er dagelijks mee bezig...
Ik zou dat zelf niet kunnen omdat ik 4 dagen per week werk en mijn vriend het echt niet zou waarderen als ik elke keer 's avonds na mijn werk ook nog eens de hele avond weg zou zijn naar de paarden.
Hij wil ook wat aandacht zeg maar en daar heeft ie groot gelijk in vind ik.
Hoe staan jullie partners daarin? En wat vind je zelf?

tita

Re: Wat vind jullie partner van jullie "paardenleven"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:54

Mijn vriend wil dat ik gelukkig bent en als dat ten koste gaat van hem, vind ie jammer maar hij zal het me zeker niet misgunnen

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:55

Wij zijn allebei dagelijks met de paarden bezig, het is een gedeelde hobby dus wij hoeven wat dat aangaat geen rekening met elkaar te houden, en ik vind het super hoor, een paardenman Haha! !

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:56

mijn vriend is blij dat ik een hobby heb waarmee ik me zo kan vermaken, maar hij is zelf niet echt in paarden geinteresseerd..
Af en toe gaat hij een keer mee naar pablo, hij knuffelt er wel mee.. vind hem wel lief, maar heeft verder geen behoefte er iets mee te doen..
Ik vind het wel lekker zo.. de paarden doen is echt mijn ding..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:56

Ik woon samen, dus ik zie mijn Lief al vaak genoeg. Bovendien is hij DJ en ik ga altijd mee naar alle feestjes en afterparty's waar hij moet draaien, dus een beetje support van zijn kant is ook wel fijn. Gelukkig heb ik een hele lieve Lief.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:57

Hier gelukkig ook een paardenmeid met paardenjongen. Ik zou het echt niet kunnen om me te moeten gaan lopen haasten om op tijd thuis te zijn.

Vriendin van me heeft het wel goed bekeken, die gaat uit haar werk naar haar paard en haar man kookt dan vast. Dus die kan als ze thuis komt eten en heeft de rest van de avond vrij. Ze mist wel veel van het stalcontact alleen, doordat de meeste mensen er 's avonds zijn.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:59

mijn vriend is allang blij dat ik een hobby heb!hij gaat heeeeeeeeeeeeeel soms mee en kijkt dan vanaf een afstandje haha hij vind het nogal eng namelijk! maar hij luisterd wel altijd geintresseerd naar alles wat ik weer vertel

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:01

Die van mij vind het inderdaad niet altijd even leuk.. Hij heeft vaak het gevoel dat hij op de 2e plaats komt, maar daar moet 'ie maar mee leren leven Knipoog En stiekem houd hij ook wel van m'n paardje Knipoog En gaat altijd trouw mee als supporter op wedstrijd Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:03

Tja, pony (toen nog 1, inmiddels 7 stuks) was er eerder dan dat hij er was Tong uitsteken.

Hij vind het wel lekker om 's avonds samen op de bank neer te kunnen ploffen. Daar heeft hij nu wel een leuke manier voor gevonden, als hij thuis komt gaat hij alvast voeren en voer klaar zetten voor de volgende ochtend zodat ik niet zo veel meer hoef te doen.
Het is mijn hobby, maar hij vind het ook wel leuk. Het getuttel er omheen, met veulens spelen, ze een aai over hun bol brengen. Rijden hoeft van hem niet zo nodig, en als hij dan met de wagen rijd is dat alleen in het bos of op het strand.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:07

Mijn vriend vind het dus echt helemaal niks, en heeft ook erg het gevoel dat ie op de 2e plaats komt. Soms was dat ook wel zo hoor maar ik had toen ook m'n verplichtingen bij de pony's Knipoog

Nu ben ik net even ponyloos, en dat lijkt ie behoorlijk op prijs te stellen.. Tong uitsteken Alleen ben wel weer zoekende, dus hij zal er mee moeten leren leven Knipoog

Incredible

Kijk daar heb ik dan weer niks over te zeggen. Ik kan nog lekker doen en laten wat ik wil.
Mijn ouders zijn er niet altijd even blij mee..Die houden er niet zo van.
Kom nou eens een keer op tijd thuis, en ga snel douchen 'je stinkt naar paarden'.
Elke keer als je weg gaat; let op he, tussen die knollen. Jajajajajajajajaaaaaaah....
Ik snap het wel, maar ik vind het zo leuk. Ieder zn eigen ding.

Wendy1978

Mijn mannetje baalt er wel is van
maja, hij is ook nooit thuis (ivm eigen net opstartende zaak)
Allebei stappen we om half 11 s avonds binnne
dan kom ik van het paard
en hij van zijn werk Lachen

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:11

Mijn paard staat op de 1e plaats, hij op de 2e.. en dat weet ie.. hij is er niet altijd blij mee, omdat ik zo'n lange dagen maak om ook nog elke dag bij mijn dier te kunnen komen.. maar hij zal t maar moeten accepteren.. als je voor mij kiest, kies je ook voor mijn paardje Lachen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:11

Ik ben van mening dat je allebei je eigen ding moet kunnen blijven doen in een relatie. Een eigen paard is idd bewerkelijk en kost veel tijd maar met wat moeite kan het best.
Mijn man en ik hebben een eigen zaak, ik werk daar 40 tot 60 uur per week in, daarbuiten heb ik elke dag tijd voor mijn paard.
Als je het goed organiseerd kan je best veel dingen doen op 1 dag. Op de dagen dat mijn man vroeg thuis is longeer ik ipv te rijden, dat kost minder tijd en je paard heeft toch zijn beweging gehad. Ook plan ik het wel eens zo in dat ik alleen even de stal doe en er een borstel over heen haal en klaar. Bij ons lopen de paarden de hele dag buiten op de wei en een dag vrij kan ook geen kwaad.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:13

Mijn ouders hebben er altijd achter gestaan, dus vanuit thuis heb ik er altijd de vrijheid in gekregen. Dit heb ik wel wat moeten aanpassen toen er "mannen" in het leven kwamen. Heb geleerd dat er meer draait dan alleen alles om paarden en ben beter met mijn tijd omgegaan. Vriend vindt het geen probleem als ik 's avonds even mijn paard ga doen, mesten en de nodige beweging geef. Hij is ondertussen mijn paard aan het verwennen met een borstelbeurt of een wandelingetje. Hij wil zelfs een mountainbike kopen om samen het bos in te gaan Haha! Maar ik kom heel veel mensen tegen die 's avonds zo 3uur op stal hangen, en maar roddelen terwijl ze een uur effectief bezig zijn. En dan maar klagen dat vriendlief er niet achter staat. Een praatje op zijn tijd is geen probleem, maar dat gehang op die stallen... Dat zou ik dus niet doen. Paard staat nu thuis, elke dag weidegang en aandacht is er dan toch al snel. En daarbij; het is mijn hobby, mijn geld en mijn ontspanning. Ik geef om mijn paard, mijn vriend ziet en begrijpt dat en doet in die tijd ook zijn ding: sporten en administratie en hondentraining. Het is echt niet onmogelijk om een partner begrip te laten krijgen in je paardenleven; als je je maar fair tegen hem opstelt. Ben er ook een avondje voor hem dan is het al snel goed!
Laatst bijgewerkt door Caesar op 17-11-08 14:18, in het totaal 3 keer bewerkt

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:14

MaaikeMo schreef:
Mijn paard staat op de 1e plaats, hij op de 2e..

Veel mensen zeggen dat, en ik moet zeggen dat ik dat niet zo zie. Lijkt me ook vrij ongezond voor de relatie...

Paard is paard, vriendlief is iemand met wie ik de rest van mijn leven wil delen en een gezin mee wil stichten. Paard is erg lief en een groot deel van mijn leven, maar mijn vriend gaat toch echt wel voor hoor.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:21

Annemeik schreef:
MaaikeMo schreef:
Mijn paard staat op de 1e plaats, hij op de 2e..

Veel mensen zeggen dat, en ik moet zeggen dat ik dat niet zo zie. Lijkt me ook vrij ongezond voor de relatie...

Paard is paard, vriendlief is iemand met wie ik de rest van mijn leven wil delen en een gezin mee wil stichten. Paard is erg lief en een groot deel van mijn leven, maar mijn vriend gaat toch echt wel voor hoor.

Moet zeggen; ga met deze reactie mee. Mensen die een paard boven een vriend zien.. lijkt me niet gezond. Als man zou ik het echt niet tof vinden om achter een dier te staan (net als auto-vrouw) en zou de dame in kwestie ook laten lopen. Als het zo zwart-wit gezegd wordt. Veel tijd, liefde etc voor een dier is geen probleem... maar ik zie dat gewoon als tekortkoming in je sociale geest. Ik geef ontzettend veel om mijn paard, maar ik zie het wel in het gelijk met een mens.
Laatst bijgewerkt door Caesar op 17-11-08 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:22

Mijn man rijdt fanatieker dan ik, is ook veel vaker op stal, dus bij ons zou de vraag andersom moeten zijn.
Tsja, af en toe vind ik wel dat het wel érg veel tijd vergt, maar hetis voor ons ook een deel van ons inkomen, dus uiteraard accepteer ik het Ja

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:32

mijn vriend haat paarden!!! nou haat is wel een groot woord,hij heeft er niks mee laat ik het zo zeggen.
ik heb er 1 van mijn eigen en nog 3 andere die daar staan heb ik ook de verantwoordelijkheid over dus daar gaan aardig wat uurtjes in de week inzitten,hij heeft zijn hobbys en ik de mijne,nu wij 2 kinderen hebben,is het wel wat moeilijker te combineren,ik rij graag een wedstrijdje maar heb zelf behoorlijk wat in moeten leveren,maar dat weet je van te voren he!
ik rij nu nog zo n 1 keer per maand een wedstrijd en dat is echt genoeg met een huishouden er bij.smorgens als ik de oudste op school heb afgezet dan rijd ik met mijn dochtertje door naar de paarden om ze te voeren en buiten te zetten,als mijn vriend savonds thuis komt en we hebben gegeten dan ga ik de stallen doen en zet ik ze weer binnen.als hij savonds niet weg moet dan rijd ik mijn paard. ik heb mijn paard nu 7 jaar dus we weten niet beter meer,hij heeft nog nooit tegen mij gezegd dat hij wil dat ik meer thuis ben of dat ik haar maar moet verkopen,mijn paardje is mijn uitlaat klep en ik vind het heerlijk om savonds met haar bezig te zijn.als hij mij dat niet zou gunnen dan zou mijn wereldje maar klein worden denk ik.ik vind dat je elkaar jehobbys moet respecteren en dat daar tijd in gaat zitten is bij ons heel normaal.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:32

ROFL ja wat vindt mijn wederhelft ervan:

Mijn vriend en aanstaande man heeft helemaal niks met paarden.
Dat ik minstens 2 uur per dag besteed met mijn paard is soms welkom en soms storend. Als hij een walgelijke Jean Claud v Damme film wilt kijken, kan ik lang wegblijven... Maar als hij zich verveelt heeft hij me het liefst zo snel mogelijk thuis Haha!

Gelukkig ziet hij dat paardrijden en alles erop en eraan mij maakt tot wie ik ben dus gunt hij het me van harte. Van aankoop tot aanschaf van spullen is hij erbij betrokken. Asl ik iets nodig heb zegt hij: Als dat nodig is, of beter voor mijn paard, moet je het doen...(lief he)
Naar wedstrijden gaat hij nooit mee, behalve Nederlandse kampioenschappen Knipoog Hij leest dus ook niet voor (doe ik hem niet aan)
Zelfs op stal komt hij zelden. wat dat betreft heb ik lekker mijn eigen ding zoals hij het vissen heeft.

Thuis zitten we wel ens op elkaars lip: hij is brandweerman dus 3 dagen thuis en dan weer 24 uur aan het werk, ik werk vanuit een thuiskantoor. Ff je eigen ding buitenshuis is dus wel lekker.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:34

Mijn man en ik hebben elkaar door de paarden ontmoet...Dus hij snapt maar al te goed dat er veel tijd in gaat zitten. Helaas vinden onze kinderen het wat minder leuk dat (voornamelijk) ik hier veel tijd in stop. We hebben 6 paarden die gewoon verzorgd moeten worden. Ik probeer zoveel mogelijk onder schooltijd te doen...maar 's avonds moeten de paardjes ook verzorgt worden. Jammer genoeg zijn onze kinderen niet besmet met het paardenvirus.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:35

Mijn vriend doet fijn met me mee.
We hebben elkaar via zijn zusje op een paardenforum leren kennen.
Hij reed al wat op het peerd van z'n zusje.
En heeft er onlangs 1 voor hemzelf gekocht Haha!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:37

mijn vriend voert ze vaker als ik geen tijd heb
ook zet hij ze in zomer vaak op de wei als hij terugkomt van werken, zo kan ik nog even blijven liggen
hij is nu zelfs begonnen met leren rijden en hebben onze eerste stap en draf buitenrit er al opzitten

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:37

Mijn vriend heeft zijn eigen pk's! Hij is gek op auto's en er vaak mee bezig! Al is hij daar mee bezig ga ik naar me knollies!
Hij heeft er verder niks mee, maar hoeft van mij ook niet! Wij hebben allebei onze eigen hobby Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:38

Mijn man heeft mijn paard zelf aan mij gegeven, dus ja, wat wil hij er dan nog over zeggen Knipoog
Nee hoor, mijn man gunt het me wel, al leidt het wel eens tot een discussie, zeker nu we ook een dochtertje hebben. Momenteel is mijn paard geblesseerd, dus kost het me minder tijd ( niet rijden, niet naar les, niet naar wedstrijd etc. ) Het zal wel weer wennen worden als alles weer ´normaal´loopt.
Overigens probeer ik hem ook alle ruimte te geven voor zijn hobby's, maar eerlijk gezegd schiet dat er wel eens bij in Bloos