Quentin in paniek!en mijn hand doet nu pijn!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Quentin in paniek!en mijn hand doet nu pijn!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 15:41

Ik heb dalijk wedstrijd in Berkel-Enschot, en moest Quentin dus ff goed poetsen&voetjes wassen en zometeen nog invlechten, maar t ging een beetje fout tijdens voetjes wassen...

alles in bevroren, dus heb 3 emmers met warm water mee naar de wasplaats genomen(die is buiten) en ging ik zn voetjes wassen, en hij stond zich wat te vervelen en ging dus kijken hoe ver hij met zn hoofd&hals over het stenen muurtje dat tussen de poetsplaats en de wei zit, heen kon, nou ver genoeg dus om tussen 2 hoge houten balken van de wei heen te kunnen, en toen ging ie dus nog verder met zn neus er tussendoor, ineens schrikt ie en trekt ie zn hoofd terug....raakt ie de stroomdraad aan!! waar dus behoorlijk wat stroom op staat om onze hertjes in de wei te houden....dus hij ging hangen en trok dus in 1x zn halster kapot, en het rubber waar ie mee vast stond
(zo'n rubber ding met paniek haak, waar ik niet optijd bij kon omdat ik ongeveer tussen zn achterbenen zat om de binnenkant van zn voetjes schoon te krijgen) dat rubber, wat dus zogenaamd meerekt en niet kapot gaat, sprong dus wel kapot....en ik kreeg hem tegen mn hand!!!want ik stond inmiddels naast zn hoofd om paniekhaakl los te trekken

dus de muis van mn hand, zo heet dat toch, daar waar je duim aan je hand vast zit, dat is dus 2x zo dik en helemaal rood/paars/blauw! en dat doet echt wel pijn!!

maar Quentin rende dus in paniek onze tuin in, gelukkig hebben we een hek om de tuin, maar die bleef dus als een gek rondjes rennen, omdat hij dus zo was geschrokken van de stroom die ie kreeg en van het rubber wat kapot sprong, hij heeft ook een striem op zn hals er van, en hij is nooit in onze voortuin geweest dus die kent ie niet en als ie een plek niet kent, raakt ie extra in paniek

maar ik kon hem uiteindelijk pakken en in zn stal zetten, en toen mn hand maar ff onder de kraan gehouden, maar mn hand is echt heel erg dik! en moet Quentin nu nog gaan invlechten!

gelukkig begint de M2 pas om 17.00 en moet ik rond 18.45 dus heb nog 1,5 uur voor ik weg moet, maar ja is wel balen nu!!

ik ga toch maar ff kijken of het vlechten wil lukken, t is ook nog mn rechterhand en ik ben dus rechts....

ik laat vanavond nog wel weten hoe de wedstrijd is gegaan!

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 16:03

In iedergeval heel veel succes straks!!!!!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 16:04

wat balen zeg, hopelijk kun je nog wel met je hand rijden.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 16:13

Je maakt ook altijd wat mee met dat paard van jou Scheve mond

Als ik jou was zou ik dat vlechten niet doen, je verliest er misschien een punt mee maar je krijgt er alleen maar meer pijn van. Je kan beter je hand zo lang mogelijk koelen nu om de zwelling te verminderen en er Arnica zalf op smeren.

Succes met de wedstrijd straks.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 16:14

Ai dat is heel pijnlijk, ik weet het, probeer om het uur Arnica te smeren, zachtjes masseren en een koud compres erop, even met een klein verbandje vastzetten, dan heb je de meeste kans dat het minder pijnlijk wordt, sterkte.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 16:59

vlechten is een beetje gelukt!mn moeder probeerde in te vlechten, maar ze vind Quentin eng, en heeft haar eigen paard ook nog maar 2x ingevlochten, dus het ging niet zo goed, en Q wilde niet meer vaststaan, ging steeds beetje hangen, dus heb ik hem in zn stal vastgezet, en ben ik gaan vlechten, ben nu net klaar, heb nog 20 min en dan moet ik weg, maar de knotjes zitten er in, geloof dat dat verplicht is bij de dressuur, toch?
ach ik krijg iig geen punt meer voor de verzorging dat is alleen in de B en in de L geloof ik.

maar heb mijn hand, en Quentin zn hals, gekoeld met ijs en heb er zalf tegen zwellingen&kneuzingen opgesmeerd, denk dat dat net zoiets is als Arnica, en t is nogsteeds behoorlijk dik, maar iets minder stijf

Quentin zn hals daar zie je die striem ook nog behoorlijk goed zitten, maar denk als ik dalijk aan het rijden ben, dat het dan wel wat minder wordt, zit onder op zn hals, richting zn borst

maar ja ik zie wel hoe het gaat!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 17:02

Nou heel veel suc6 hoor!!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 17:06

He bah, dat is hard aangekomen. Doe je wel voorzichtig met je hand?
En Quentin zal morgen ook wel een stijve hals hebben...
Succes straks.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 17:31

aah, quentin zorgt er altijd voor dat je je niet verveeld he renske:-P
Nou, hij heeft de tuin in ieder geval ook weer een keer gezien.
Succes met je hand, en met je wedstrijd zo!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 22:29

hmm ja, met Quentin verveel ik me nooit das waar!

maargoed, wij naar Berkel-Enschot gegaan, leuk detail, die manege staat zo ongeveer OP de spoorwegovergang, dus als je paard geen treinen kent kan je je lol op daar, maar goed deze keer waren de gordijnen van de kantine dicht, dus konden ze in de bak, door de ramen van de kantine heen, de treinen niet voorbij zien komen, dat zorgde een tijd geleden namelijk voor wat gesteiger van Quentin

maar ik ging losrijden, en t was superdruk in een heel klein bakje, maar hij gedroeg zich voorbeeldig!moest hem een paar keer lomp opzij trekken omdat er wat mensen met zn 3en naast elkaar aan het uitstappen waren, vrij stom, want er was al bijna geen plaatst om los te rijden, dan ga je toch ff buiten op de parkeerplaats uitstappen ofzo(doe ik nml wel als de losrijbak zo klein&druk is!)

maar toen de ring in, leuke witte hekjes, op iedere letter een bloemstuk en een heel stel kerstbomen, en een eng juryhokje, dus Q kon weer vanalles zien, maar een rondje aan de lange teugel met veel belonen door de bak gestapt, toen kon ik zomaar door heel de ring heen stappen!toen aangemeld, aangedraaft en dat ging ook goed, oke hij liep gespannen en beetje sterren te kijken, maar hij liep door heel de ring!toen binnenkomen&halthouden, beetje tegen de hand maar hij deed het wel, wegdraven ook tegen de hand, toen begon hij te ontspannen, gelukkig!

ik had vandaag voor het eerst wielspoortjes aan op wedstrijd(heb er vrijdag voor t eerst mee gereden, zijn alleen voor wedstrijd bedoeld, dan heb ik geen zweep in de ring, en staat hij soms bijna stil, absoluut niet meer actief en als ie kijkerig is steigert hij en begin ik nix zonder zweep, dus nu scherpere sporen en dat werkte super!)

schouderbinnenwaarts&travers bleef hij genoeg impuls houden, toen hij een keer iets engs zag in de hoek ff prikje met de spoor, dat ie weer meer op mij lette en liep er gewoon langs, toen kwam de galop, dat is altijd het fijnste onderdeel, dat ontspant hij altijd heel erg goed, maar nu ging het beetje anders, ik gallopeerde aan, toen gelijk middengalop, toen ging de deur open en hij begon dus te rennen!ik moest toen halve grote volte en daarna contragalop rijden, ik moest hem echt omtrekken en hij ging steeds harder en harder, hoofd in de lucht...toen door 4-6 drafpassen van galop wisselen, dat was dus 1 huppeltje omhoog en doorcrossen in andere galop, toen middengalop&contra nou ja dat was dus nogsteeds rondcrossen, toen draf en halve volte halve baan&halthouden, toen moest ik echt de handrem gebruiken, waardoor ie ff omhoog kwam, en toen stonden we stil bij G en vond ie ineens nix meer eng....

dus ik was 1 na laatste met 133 punten....

maar ja, ik weet wel dat als hij bv kijkerig is of niet actief genoeg blijft, dat mn sporen daar wel goed voor helpen! hij bleef lekker actief en hij liep best goed, begon binnenkomen enzo met 5, 5, 4 en toen allemaal 6en en 7ens, ook voor travers waar normaal altijd impuls verlies bijstaat enzo, en ja de galop was allemaal 2en en 3en want ja, ik heb nix laten zien!ja een errug snelle contra, maar geen verzameling&verruiming...

maar ja over 3 weken mag ik weer, nu ff weekje rustig aan, hij heeft zich donderdag in de les aangetikt en liep toen moeilijk, gister ook soms ff onregelmatig maar verder nix aan te zien, en hij heeft last van zn gebit, hij gaat normaal ieder halfjaar-jaar naar tandarts heeft atijd erge haken, maar halfjaar geleden was ik bij mn DA voor zn been, en gelijk naar tanden laten kijken toen was het niet echt nodig, maar nu eet ie zn brokjes niet op, alleen hooi&muesli eet hij

maar die dikke plek van dat rubber ding op zn hals is zo goed als weg, aanraken vind ie nog niet echt fijn, mijn hand gaat ook wel redelijk, minder dik maar wel mooi blauw!

dreumesje

Berichten: 367
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 09:54

volgende wedstrijd vast meer geluk!!!!
wat vervelend van zijn kiezen. is een jaarljkse controle niet voldoende?
de veearts heeft er wel een stuk minder kijk op dan da tandarts zelf vind ik. volgens mijn veearts was het bij lars, mijn paard, ook niet nodig maar vervolgens heeft de tandarts beste haken weg gevijld!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 14:11

ja die haken aan de kiezen zijn idd heel vervelend!
mijn DA heeft ook een opleiding tandarts, dus daar ga ik altijd heen, toen ik daar voor zn been kwam heeft ie ff die klem in zn mond gezet en wat tandsteen eraf gehaald, maar de haken waren toen echt nog heel erg klein, en omdat Quentin een beetje een ramp is als hij gaat vijlen achterin zn mond, zei hij kom over halfjaartje maar, dus dat is nu hoog tijd!

ga hem morgen bellen, dan weet ik nml wanneer mn ouders me er heen kunnen brengen, hij komt ook wel aan huis, maar hier hebben we niet zo'n opvoel-bokx waar ze dus geen kant meer op kunnen als ze erin staan, en het is echt nodig dat Quentin daar in staat als er wat aan zn tanden moet gebeuren!
hoop dat ie deze week nog tijd voor hem heeft!

dreumesje

Berichten: 367
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 15:57

heb succes met z'n kiezen & tanden.