QUIZZZZZZ-tijd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

QUIZZZZZZ-tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 21:37

Het wordt weer eens tijd voor een nieuwe insteek, nl. QUIZZZZ-tijd!! Party!!

Hier komt de eerste QUIZZZZ-vraag:

Verward Wat is een Laufferteugel? Verward

Ik ben benieuwd hoe snel het eerste goede antwoord gegeven wordt!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 21:38

ik zou het echt niet weten Verward wel een grappige naam moet ik zeggen

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 21:49

De Laufferteugel bestaat net als de bijzetteugel uit twee leren riemen, maar deze zijn wat langer. Ook de Laufferteugel heeft aan de ene kant een haak en aan de andere kant een mogelijkheid om langer en korter te maken. De riem wordt vastgemaakt aan de zijkant van de longeersingel, door de bitringen gehaald en dan weer vastgemaakt aan de zijkant van de longeersingel. Het lijkt veel op de slofteugel alleen de bevestiging is anders. Doordat je de teugel aan de zijkant bevestigt i.p.v. tussen de voorbenen door, heb je dezelfde zijdelingse begrenzing als bij de bijzetteugel. Als je een longeersingel met ringen op verschillende hoogtes hebt, kun je de teugel op verschillende manieren bevestigen. Hier kun je een beetje mee experimenteren, maar de hoek mag nooit te groot zijn. Met de Laufferteugel kan het paard voorwaarts-neerwaarts lopen zonder dat de neus achter de loodlijn komt.


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 21:58

En Moonlover gaat door voor de magnetron!!!

Ik dacht eerlijk gezegd dat dit wel een moeilijke vraag zou zijn.... Maar Moonlover is erg bijdehand Haha! !!

Vraag nummer 2:

Waar komt de naam SLOFteugel vandaan en wat is de oorspronkelijke naam ervan? Verward

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 22:11

Heeft ze denk van internet of encyclopidie Haha!

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 22:16

imker schreef:
En Moonlover gaat door voor de magnetron!!!

Ik dacht eerlijk gezegd dat dit wel een moeilijke vraag zou zijn.... Maar Moonlover is erg bijdehand Haha! !!

Vraag nummer 2:

Waar komt de naam SLOFteugel vandaan en wat is de oorspronkelijke naam ervan? Verward


Ik wil natuurlijk wel door naar de volgende prijs.. wie weet word ik nog rijk.. Haha!