Hoe kun je zien dat je paard schijndrachtig is?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Hoe kun je zien dat je paard schijndrachtig is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-03 11:15

Hoi,
Hoe kun je dat zien?
Krijgt ie dan ook een dikke buik?
Of dikke uiers?
Kunnen julie mij meer info geven.
Want mijn haffie is mischien schijndrachtig Verward
Doei,
[naam]

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"


giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 12:54

hij krijgt vlak voor het veulen komt dikke uiers. maar verder weet ik er ook niet veel van....

I love ya

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 13:06

volgens mij uit dat zich voornamelijk in het gedrag. Ze gaan zich gedragen alsof ze drachtig zijn...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 23:50

Laten scannen.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:38

idd laten scannen of opvoelen...... anders blijf je wachten op een veulen Haha! (is voor ons een bekend verhaal)

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 22:24

Wij hebben ook een van de merries niet laten scanne, dus dat is ook nog steeds een raadsel. Een schijn drachtige merrie vertoont alle drachtigheidskenmerken, gaat gewoon melk aanmaken, kegelen, en krijgt zelfs weeën. Van te voren is meestal wel te zien dat de merrie schijnzwanger is, doordat er geen bewegingen plaatsvinden van het veulen, en de merrie meestal ook niet zo dik is.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 22:38

Schijndracht is bijna niet van een echte dracht te onderscheiden. Een merrie wordt alleen schijndrachtig als zij daadwerkelijk drachtig is geweest, maar na een bepaalde tijd de vrucht heeft verworpen. Omdat meestal de paarden daarvoor drachtig zijn gescand, gaat de merriehouder ervan uit dat de merrie drachtig is. Omdat de merrie geen hengstigheid vertoont, dikker wordt, de uiers gaan opzetten, enz, lijkt het dus ook een normale dracht. Alleen mis je de beweging van het veulen, maar sommige veulens zie je ook in de buik nooit bewegen terwijl ze er wel zijn.
Na de 11 maanden dracht, wordt de schijndrachtige merrie ineens weer dunner, kan weer hengstigheid vertonen, etc, alsof er niets was....

De enige manier om zeker te weten of je merrie drachtig, of schijndrachtig is, is haar te laten opvoelen of nog een keer te laten scannen...

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Bentuh, Clmr, laura22, Mark0919, onpaard, tienus63, Vagabondo en 34 bezoekers