trailerangst

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-03 11:26

hoe hebh jij dit aangepakt flame?

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 11:46

wendy1980 schreef:
Je geeft al aan dat je paard bang was voor de trailer en dat hij toen hij op de trailer moest niet wilde en dat hij er toen in geslagen is. Logisch dat het paard nu alleen nog maar meer angst heeft gekregen voor de trailer. Nooit doen dus!!!


In dit geval had ze geen keuze, wat moest ze doen dan!! ik ben ook zeker geen voorstander van slaan, maar ik heb ook wel eens een paard de trailer opgeslagen...................Soms heb je weinig keuzes. Hoelang moet je geduld hebben als je ergens weg moet waar je niet kan blijven staan. een uur, twee uur, een dag? Ik weet dat het onconventioneel is maar het kan wel helpen. natuurlijk is het belangrijk om naderhand als je opeigen terrein bent rustig aan te oefenen zodat het paard de trailer gaat vertrouwen.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-03 23:48

klopt gijsekim. ik had op dat moment geen keus. maar heb nu gelukkig wel de tijd om daar iets aan te doen.
dank je wel voor de steun. want ik voel me echt een beul dat ik dat heb moeten doen. en dan die kritiek van anderen,.. die snap ik wel maar maakt het niet makkeoijk

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 00:00

Onze Fleur kreeg ik ook heel moeilijk de trailer in. Zelfs met geopende klep en stilstaande trailer en voer was ze drijfnat. Maar we moesten naar de manege. In het begin absurd langzaam gereden. We zijn er wel achter dat ze links moet staan, zodra we haar rechts zetten gaat ze tegen de zijwand hangen.
Juliƫtte stond bekend om laadproblemen. Als we naar de klep liepen kwam ze omhoog en draaide om. Ik had het gevoel dat zij stress bij ons wilde veroorzaken. We zijn toen gaan oefenen met gehoorzaamheid. Dus van te voren halthouden en daarna weer richting trailer. Als ze weigerde, dan achterwaarts dwingen. Opeens liep ze er zo in. Ik heb haar niet de trailer in gedwongen, maar werd wel boos als ze niet wilde halthouden of achterwaarts wilde. Nu gooi ik het touwtje over de hals en loopt ze er zelf in.

PS. Natuurlijk als ze er in stond werd ze wel beloond met brokjes en er hangt altijd hooi. Dus zorg dat ze trek hebben en zorg ook dat je alle tijd hebt en dat er geen mensen bij zijn die je gaan lopen ophaasten.
Het kan en het kan kort duren, maar het komt echt altijd een keer goed.

Veel succes.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 00:08

Nog even dit, we maken allemaal wel eens een fout of hebben later van iets spijt. Maar om nu te zeggen dat je je paard hiermee verpest vindt ik wel erg gemakkelijk.
Een paard heeft een goed geheugen, zou hij dan vergeten zijn dat hij eerst de trailer wel goed inliep. Hij zal het de eerste keer spannender vinden, dus zorg dat je het goed voorbereid. Maar voorkom gestress.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 21:28

Ik herken dit verhaal. We zijn eens met ons paard naar een keuring gegaan, thuis hebben mijn ouders er even een llijntje achter gehouden, 2 tellen en ze stond erin. Onderweg was ze heel nerveus en had ze moeite met haar evenwicht bewaren. Op de keuring was ze denk ik een beetje hengstig geworden, want ze was heel onrustig en hinnikte en reageerde heel overdreven naar andere paarden en toen we weer naar huis wilden wou ze er dus niet in. Weer hebben we er toen een lijn achter gehouden, maar ditmaal ging ze heel hard naar achteren slaan. Na 2 uur stond ze er nog niet in en we moetsen toch weer naar huis. Toen(ik dacht eerst dat hij een grapje maken) bood een man aan om hem met een sjovel erin te duwen. Hij heeft toen 2 grote stropakken naast de trailer gezet en een pak voorop de sjovel en toen heeft hij haar erin geduwd. Dat lijkt heel zielig, maar er kon niks gebeuren. Toen het paard er eenmaal in stond was ze heel rustig en onderweg heeft ze haar hele hooinet nog opgegeten. Ik vond het wel heel zielig voor haar, vooral met die lijnen achter haar en dat ze dan zo hard ging slaan. Ik ben nu aan het oefenene met de trailer thuis en ga pas weer ergens naartoe als ze er weer helemaal goed inloopt.

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 22:05

nou dit is nog niet zo erg als Pinto, Pinto zie hebben ze err in moeten tillen met zn zessen

So close,
no matter how far.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 22:12

Mijn vorige merrie vond trailers ook niks. Vooral niet van die dure, grote witte mooie. In een ouderwetse groene van hout wilde ze dan meestal nog wel in. Gek paard Haha!
Nicole hefet er gelukkig helemaal geen problemen mee, die vind het volgens mij zelfs nog leuk ook, staat ze zo heerlijk naar buiten te koekeloeren Haha! En ze verzet geen voet, echt heerlijk *LOL*

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-03 23:34

heel herkenbaar ran. pff. ben blij dit soort verhalen eens te lezen. hoe gaat het met jou met oefenen?

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 09:55

Best wel goed, ze loopt er al aardig in, maar ze is nog onzeker en ik kan de stang er nog niet achter doen, dan rent ze weer achteruit. Ik heb dit echt bereikt door te werken op basis van vertrouwen en veel geduld. Heeft zo'n paard eenmaal door dat je niks van ze wilt en ze niet gaat dwingen, dan gaat het echt ineens met sprongen vooruit heb ik gemerkt.

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-03 11:55

ja op die manier ben ik nu ook bezig ran

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 12:12

En is die van jou een fjord? Grappig, die van mij is nml. een Arabier, dat dat bij deze toch heel verschillende rassen toch op dezelfde manier werkt.

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-03 18:44

yep. ligt aan karakter misschien en verleden???

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-03 21:24

joepie vandaag weer geoefend. om 11.00 kwam ik. heb de trailer voor de auto gezet. dit kleer geen vriendje van haar er in maar een lkege traieler met hooi en een voeremmer.
Ik heb haar toen opgehaald uit de wei. heb haar voor de trailer gezet van nou. om je eten maar halen . ben niet gaan dwingen. heb niet ens aan het touw hoeven trekken en hoppa. na wat aarzelen ging zer er voetje voor voetje in en heeft 10 min staan eten. wel alles in de gaten houdend. na 10 min vond ze het wel weer eff genoeg en liep er netjes achterwaards af. dit vond ik op dat moment prima. Ik was al lang blij dat ze er op stond. ben toen eff iets anders met haar gaan doen. lekker geborsteld en zo en dacht toen van eens kijken wat er nu gebeurd als ik haar er weer voorzet. na veel snuffelen en aarzelen.. de honger was wat minder... liep ze er zo maar voor de 2e keer op. heb haar toen maar eff binnen laten staan en heb haar toen op mijn commando weer afgeladen.
Ik ben super blij. OOk la is het met voer. ze gaat er nu wel op. we hebben nog geen stang er achter dicht gedaan. dat is een volgende fase. ze vindt het nog wel spannend maar ik ben erg blij dat ze het vertrouwen in mij kennelijk niet kwijt is. volgende week verder oefenen.

groetjes eem Lachen mjet

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-03 21:26

sorry voor mijn spelling. was een beetje spontaan aan het typen en vingers te dik voor de toetsen Lachen

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 21:31

Super hoor,,,, gefeliciteerd!

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-03 21:48

ja danl je ik ben ook echt kei blij.

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bonny95, JornaR, Mark0919, Sjafrane, tienus63 en 37 bezoekers