.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 12:07

.
Laatst bijgewerkt door holly op 13-03-23 14:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 12:22

eerlijk gezegd zou ik houden wat je hebt. Het is een roteind weg, en met openbaar vervoer kun je wel rekenen op bijna anderhalf uur reistijd.
Verder weet je nu wat je hebt en dat je het aankunt, stel dat dat meet die paarden lichamelijk gezien niet lukt, dan sta je met lege handen misschien.

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 12:29

Inderdaad, houden wat je nu hebt. Met jonge paarden werken is leuk, maar verdomd zwaar en als je dat leuk vind, maak er dan gewoon je hobby van! Bovendien zit je waar je nu zit prima zoals ik uit je verhaal begrijp?

En inderdaad, met het openbaar vervoer gaan is een ramp. Ik ben tegenwoordig nooit meer op de normale tijd thuis...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 12:34

Als je chronische vermoeidheid hebt (ME, toch??), dan lijkt het me helemaal slopend om zulk lichamelijk werk te gaan doen. En je zegt dat je nu zelf je tijd kan indelen? Dat is ook wel ideaal, gezien je situatie. Ik zou als ik jou was, niet verkassen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 12:35

.
Laatst bijgewerkt door holly op 09-03-23 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 12:37

Maar het is 4 uur werken daarvoor 1½ uur reizen en daarna weer. Dit zijn voor jou wel hele dagen als je daarnaast ook nog je eigen beesten moet doen en je huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 12:40

Reizen met het openbaar vervoer is ook erg vermoeiend hoor... Gaaaap : reistijd, wachten, etc etc. Na een vemoeiende dag op je werk?

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 12:42

Kan je het niet een tijdje naast elkaar doen? dat is natuurlijk wel vrij zwaar maar op die manier kom je er ook achter of je het daadwerkelijk aan kan en het moet net te doen zijn voor een korte tijd want dan zit je op 28 uur.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 12:45

.
Laatst bijgewerkt door holly op 09-03-23 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 13:00

Misschien toch je rijbewijs halen dan?

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 13:15

Dan nog zijn het erg lange dagen, dan ben je nog 6 uur bezig.
Ik zou het zelf niet doen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 13:47

Als een gek je rijbewijs halen en doen! Als dit is wat je wilt...

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 13:56

Ik heb ook in de paarden gewerkt, op een hele goede dressuurstal. Ik heb er ontzettend veel van geleerd qua praktijk en het ook echt wel naar mijn zin gehad, maar ik heb ook geleerd oa dat ik de paarden leuker vind zonder dat ze tot mijn werkzaamheden behoren.
Let wel dat er in de paardenwereld veel haat en nijd is en het wel heel erg zwaar werken is. Ik was aangenomen voor 8 uur per dag, dat werden er meestal 10 op een dag! Als ik dan s'avonds thuis kwam was ik zo moe dat ik geen puf had om naar me eigen paard te gaan en mijn vriendje schoot er al helemaal bij in. Reken erop dat als jij voor 4 uur per dag aangenomen word dit er makkelijk wel 6 kunnen worden. Het werk is namelijk pas klaar als jij klaar bent en niet als de klok aangeeft dat het tijd is. Denk er echt goed overna of het lange reizen je echt niet tegen gaat staan en of je echt wel het zware werk aankunt! Het zou zonde zijn als het je echt opbreekt. Het werken met paarden is allemaal niet zo romantisch als het lijkt namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 14:11

Ja Regine, zo dacht ik ook. Het lijkt natuurlijk ideaal, maar het is én nog eens veel reistijd kwijt zijn én daarover heen nog eens lichamelijk toch vrij zwaar werk. Je wordt idd voor 4 uur aangenomen, maar blijft het daar bij? Ik ken een paar mensen die in de paardenwereld werkzaam zijn, en die werken toch vaak erg lange dagen hoor! Verkijk je daar niet op. Komt dan ook nog eens bij dat je daarna je eigen paard(en) nog moet doen. Het lijkt mij voor iemand met ME gewoon veel te veel.

Aan de andere kant, je weet zelf natuurlijk het beste wat je wel en niet van je lijf moet vragen. Dat heb je op een gegeven moment wel door, denk ik.

Tja, en je rijbewijs halen is idd ook nog een optie Knipoog

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 15:58

Het lijkt mij lastig.
Je weet zelf het best wat je aankan en wat niet. Een rijbewijs (+ het kopen van een auto) zal al veel tijd schelen.
Aan de andere kant, als je nu een relaxte baan hebt, leuke collega's, in te delen zoals jij het wil? Waarom dan niet je hobby zo houden? Dan kan je er net zoveel tijd aan besteden als je wilt.

Is het salaris van die 4 uur ook zo dat je daar je auto van kan gaan rijden? In de paarden betaald vaak ook een stuk minder. Is misschien wel iets om te bedenken.

Dolores

Berichten: 97
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:55

Ik zou het persoonlijk niet doen.
Je hebt zelf twee donderstenen in de wei lopen, die hoe langer hoe meer aandacht gaan opeisen.
Als je 4 uur per dag gaat werken, echt lichamelijk bezig bent dus, en je komt af en toe moe, koud en natgeregend thuis (jaja! komt voor!) dan heb je geen zin meer om daarna nog naar de wei te gaan en daar b.v. het water aan te vullen. Ook is het zo dat die reistijd problemen kan opleveren mocht er iets met de paarden zijn. je bent niet zomaal 1-2-3 weer thuis b.v.
Als je echt jonge paarden wil gaan inrijden, dan moet dat volgens mij best dichterbij kunnen.
De reden die een ander geeft (4 uur werk wordt al snel 6 uur, even nog dit en even nog dat doen eer je naar huis kan) vindt ik ook zwaar meewegen. Je bent echt niet om twaalf uur weg als je om 8 uur begint, snap je? Zeker niet als je met dieren werkt.

Flempy

Berichten: 134
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: somewhere between heaven and earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 18:33

hhmm dit is toch wel een beetje mijn onderwerp... Knipoog
Ik heb zelf namelijk ME. Ik heb een tijdje fulltime in de paarden gewerkt,ik was toen nog niet ziek,althans achteraf gezien begon de ellende toen al een beetje. Ik zou echt zeggen:doe het niet! Het reizen alleen is al slopend.
Bovendien werkt het in de paarden inderdaad niet zo dat je na de "afgesproken" 4 uurtjes klaar bent. Er is altijd wel wat,klanten,een ziek paard,een nieuw paard die toch eigenlijk echt wel even gereden moet worden vandaag en ga zo maar door. Met de reistijd erbij worden het gewoon hele dagen ga daar maar vanuit (en dan heb ik het nog niet eens over het rampzalige ov Scheve mond ).
Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jouw werkt,uit je berichtje begrijp ik dat je opzich wel redelijke werkdagen aankan. Bij mij is het zo dat ik best wel wat werk kan doen als ik er maar van te voren rekening mee hou en de dag erna vrij heb.Frusty
Ik plan ook alles zo dat ik zo`n beetje om de dag een werkdag heb en om de dag vrij ben(dan doe ik alleen m`n eigen paardjes). Ik kan dat zo doen omdat ik thuis studeer,voor een deel thuis werk/lesgeef en verder heb ik ong.5 uurtjes per week elders werk.

De baan die jij beschrijft zou ik persoonlijk niet volhouden,omdat het 5(?) dagen in de week is,en dat waarschijnlijk best lange dagen zullen worden! En bovendien kan het aanrijden van jonge dieren best zwaar zijn,zeker als je het dagelijks moet doen!

Succes ermee! groetjes,

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 20:36

.
Laatst bijgewerkt door holly op 09-03-23 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 20:39

Normaal bestaat er altijd zoiets als een proef tijd.
Vraag om een proeftijd van 2 a 3 weken en bekijk dan eens hoe het gaat.
In je proeftijd kun je elke minuut stoppen.

En als je er dan graag mee door wilt gaan snel je rijbewijs halen.

Flempy

Berichten: 134
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: somewhere between heaven and earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 20:50

Dat lijkt me inderdaad geen gek idee als het werk opzich geen probleem voor je is,zou je in overleg een proeftijd kunnen proberen.

holly schreef:
Daarnaast kent Dolores mij een beetje en zeg nou eerlijk dat je niks aan mij ziet.Ik spring en huppel vrolijk rond.
Ik heb het dan ook niet zo erg.


hihi ja aan mij zie je inderdaad ook niets,(al moet je me s`avonds soms niet zien hoor ) ik heb het natuurlijk ook niet heeeel zwaar want dat kun je echt niet werken ed.
Maar ik vind het eigenlijk wel `leuk` (ja leuk is niet het goeie woord maar je snapt wat ik bedoel he Schijnheilig ) om eens iemand anders met ME te horen die ook in de paarden zit!

Maar iig succes en denk er nog eens goed over!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 21:53

.
Laatst bijgewerkt door holly op 09-03-23 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 22:05

Volgens mij heb jij al beslisd voor jezelf.

Denk er wel aan, reizen is erg vermoeiend, of het nu een uur in de auto is of een uur in de trein. Ik werk nu 45 km van huis, rij er meestal een uur over, en het is echt te ver. Het rijden gaat me steeds meer tegen staan. Ik ben nu op zoek naar wat anders, en dat mag maxiaam 30 min. zijn.

Bedenk ook goed dat paardenwerk niet goed verdiend, en reiskosten wel hardstikke hoog zijn. Als je ook je eigen paarden nog wil onderhouden, moet dat wel uitkomen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 23:03

.
Laatst bijgewerkt door holly op 09-03-23 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:39

Even dit (als ex- ME-patient):

ME is niet hetzelfde als chronische vermoeidheid. Die vermoeidheid is wel een onderdeel van bijv. ME. Bij ME komt echter veel meer kijken dan alleen moe zijn. Ontzettende spierpijn, doodziek zijn, je eigen schoenveters bij wijze van spreken niet vast kunnen maken etc. Natuurlijk heeft de ene ME patient ergere klachten dan de andere...

Je weet vaak zelf verdomd goed wat je wel en wat je niet aan kunt. Dingen die je erg leuk vindt, kun je vaak beter aan ook al zijn ze vermoeiend dan dingen die je met wat minder plezier doet. Dus dat zou pleiten voor die baan in de paarden.

Reizen (vooral met openbaar vervoer) is echter doodvermoeiend, is mijn eigen ervaring. Je hebt vaak veel drukte om je heen, bus of trein propvol of komt te laat etc... veel ergenissen die erg veel energie zullen vragen. Dat pleit dus weer tegen de baan met de paarden.

Je zult dus voor jezelf een afweging moeten maken, gaat wel lukken denk ik!

Ik wens je veel succes in het nemen van je beslissing!

Flempy

Berichten: 134
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: somewhere between heaven and earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 12:48

Mieke schreef:
Even dit (als ex- ME-patient):

ME is niet hetzelfde als chronische vermoeidheid. Die vermoeidheid is wel een onderdeel van bijv. ME. Bij ME komt echter veel meer kijken dan alleen moe zijn. Ontzettende spierpijn, doodziek zijn, je eigen schoenveters bij wijze van spreken niet vast kunnen maken etc. Natuurlijk heeft de ene ME patient ergere klachten dan de andere...


ja klopt alleen wordt in de medische wereld de naam `ME` (bijna) niet meer gebruikt en in plaats daarvan CVS (een hele slechte zaak,daarom blijf ik maar ME zeggen Schijnheilig )

VerDer denk ik inderdaad dat je zelf het beste weet wat je aankan,alleen verkijk je niet op die werktijden en het reizen!