Hallo ,
Ik doe aan TTEAM en TTOUCH !
( In vraag en antwoord )
LINDA TELLINGTON-JONES is ermee begonnen ,
Het begon bij een methode die bij de mensen betrekking heeft
tot ontspanning en die we dan gaan toepassen op onze paarden .
• Wij zetten ons in voor harmonie, vertrouwen en samenwerking tussen mens en dier en tussen mensen onderling.
• Wij waarderen en respecteren de eigen persoonlijkheid van elk dier, van elk mens en ieders eigen manier om te leren en zich te ontwikkelen.
• Onze samenwerking met dieren is niet gebaseerd op macht, beheersing en overheersing, maar op begrip en vertrouwen.
• Wij werken met de TTEAM®-TTouch® methode als communicatiemiddel.
• Wij respecteren elk levend wezen als individu.
TTOUCH pas je toe in de weizers van de klok ,
De TTEAM®-TTouch® methode is uitstekend te gebruiken bij paarden die:
• nerveus of schrikachtig zijn
• er van door gaan
• bijten, slaan, bokken of steigeren
• zich slecht kunnen concentreren
• niet geborsteld of gepoetst willen worden
• moeite hebben met de hoefsmid of dierenarts
Daarnaast kan de TTEAM®-TTouch® methode ondersteuning bieden bij
• problemen van het bewegingsapparaat zoals een slechte balans, een slechte coördinatie, onregelmatige gang, stijfheid, scheef lopen, vasthouden van de rug of een te hoge hoofdhouding
• gezondheidsklachten, zoals bijv. maag-darmproblemen, koliek, slechte eetlust, problemen rondom dekken, dracht en geboorte, huidklachten, maar ook tijdens het herstelproces na een operatie, verwonding of blessure
Uiteraard kan de TTEAM® en TTouch® methode nooit diergeneeskundige zorg en behandeling vervangen!
Ik doe het nog niet zo lang , daarom zou ik graag met mensen in contact willen komen
die dit doen & Mss er nog een leuke ervaring hebben meegemaakt van TTEAM & TTOUCH !
Gelieve te reageren !!!
http://www.tteam-ttouch.nl/index.php?id=151 >>> LINK LINDA TELLINGTON JONES