Mijn eerste stagedag (getsie!)

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Fabienne1

Mijn eerste stagedag (getsie!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 20:02

Ik moet even mijn verhaal kwijt over mijn stagedag. Ik hoop dat het typen een beetje oplucht. Ik volg de opleiding sport, gezondheid en management. Dat is een nieuwe opleiding en in het kader hiervan lopen we 6 weken stage. Het is een orienterende stage. 2,5 dag per week. Ik heb zelf een bedrijf gevonden. Een gezondheidscentrum.
Vanmorgen ben ik begonnen en ik begon bij de receptie om te kijken wat er allemaal binnenkomt en hoe dat werkt. Ik heb met de algemeen directeur afgesproken, dat ik van hieruit met verschillende professionals afspraken ga maken (fysios, sportartsen, manueel therapeut etc) om mee te kijken.
Ik heb me zeer enthouisiast tegenover alle medewerkers opgesteld. Netjes voorgesteld en praatje gehouden. Niks aan de hand tot dusver.. Maar ik kreeg al snel de indruk dat de vrouw van de receptie mij daar wilde houden. Ze zei: Je kan beter deze week eerst even hier blijven kijken want er is hier zoveel te doen. Later hoorde ik haar zeggen dat ik het allemaal goed oppikte. Das fijn om te horen, maar niet dat ik daar kan blijven... Ik nam veel initiatief, telefoon oppakken enzo. Dus dat vond ze wel fijn. Maar ik heb een jaar op een reisbureau gewerkt en ik wilde niet meer achter een balie zitten, nu zit ik er weer achter!! Ook hoorde ik haar zeggen tegen een collega: Als je dan een uurtje later wil komen kan Fabienne wel een uurtje alleen zitten. Toen heb ik ook meteen gezegd dat ik met iedereen mee ga kijken etc. Maar ze reageerde hier niet echt serieus op... Ik balen.. Ik kom om te orienteren op NIEUW werk en niet achter zo'n suffe balie....
Ik heb nog een afspraak proberen te maken met een fysio, om een hele dag met een patient mee te gaan. Maar dit was een apart iemand en vond dit geen goed idee. Ook zat hij ermee dat ik geen medische geheimhouding heb. Maar hier wil ik best voor tekenen. Als ik maar iets anders kan doen...

Een ander meisje van mijn school loopt ook stage en heeft een andere stagebegeleider. Ik heb degene van de receptie. Dat kan toch niet! Heeft geen verstand van zaken. En wegens personeel te kort komt zo'n stagiaire wel weer goed uit. Boos!

Ik ga morgen dus met iemand praten, weet nog niet met wie... Maar ik zie wel. Neem mijn sportpakkie wel mee. We shall see.

Vinden jullie het stom dat ik het hier niet mee eens ben? Ik wil best wat helpen op de receptie, ben niet onwillend. Maar k voel me tegen gehouden in mijn onderzoek...

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 20:34

mopet jij zo kort stage lopen? ik loop nu 4 dagen in de week voor een half jaar.
Maar als je het vraagt mag je dan ook niet naar een andere afdeleing? Ik kan hier binnen verschillende afdelingen rouleren.

Tweede Springen volwassenen Ermelo 2011

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 21:01

Ja dat komt omdat wij in het tweede en vierde jaar 5 maanden stage lopen. Er zijn niet echt afdelingen, meer disciplines. Maar ik ga morgen dus het gesprek aan, dat ik meer afwisseling wil..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 16:21

Nee je moet het zeker veranderen!!!!! Hallo je zit op een HBO opleiding dan mag er van een stage echt wel iets anders verwacht worden. Neem aan dat je ook een verslag met maken ofzo.
Wij moeten ook een meewerkstage van 6 weken gaan volgen het volgende blok maar mogen dus niet bijv heel de dag stallen mesten of aardbeien plukken er moet wel inhoud inzitten waarbij je iets leert en waarover je verslag gaat. Het verslag bij ons moet dan bijv een deel managment, financieen, organisatie en dergelijke bevatten. Als je 6 weken de telefoon op moet nemen schiet dat echt niet op!!! Dus meteen actie ervan maken, jij zit anders dadelijk met de gebakke peren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie