Les van AdB

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Les van AdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 22:08

Antoine kwam vandaag bij ons op stal lesgeven en ondanks dat ik gisteren een wedstrijd had, wilde ik toch wel rijden. Na het lezen van de verslagen van de clinic bij Colinda had ik een beetje het idee gekregen dat antoine een andere, vreemde weg ingeslagen was en was eigenlijk erg benieuwd naar hoe het er dan vandaag bij ons aan toe zou gaan. Eigenlijk kan ik maar 1 ding zeggen, ik heb weer superfijn gereden. We zijn doorgegaan op de zelfde weg, hij heeft geen andere dingen gezegd of benadrukt dan de vorige keer dus konden we weer een stukje verder. Na het loswerken (rechtrichten en daaruit volgend de nageeflijkheid) hebben we gewerkt aan de oprichting, travers, galopwerk en de middendraf. Bij al die onderdelen heeft hij duidelijk gemaakt (en heb ik gevoeld) waar het heen moet. Zonder dwang en trucs, op een ‘eerlijke’ manier die oefeningen rijden, van achter uit, met een mooie lengte in de hals en opwaarts gericht. Het was opvallend dat Max dit in alle rust, met vertrouwen en plezier uitvoerde, er is geen moment van spanning geweest, ook niet bij de voor hem zo moeilijke linker travers. Ik blijf dus bij mijn mening dat ik antoine een goede instructeur vind. Daarbij wil ik overigens geen afbreuk doen aan de minder goede ervaring die anderen tijdens een clinic opgedaan hebben. Ik ben daar niet bij geweest en kan er dus ook geen mening over hebben. Ik kan alleen afgaan op wat ik hoor, zie en nog belangrijker hoe mijn paard aanvoelt. Ik moet hierbij overigens wel opmerken dat er vandaag geen clinic was, de meeste mensen die les hadden hebben reeds eerder bij hem hebben gereden. De sfeer was dan ook heel gemoedelijk. Er was alle ruimte voor vragen en overleg. Wat mij betreft dus weer voor herhaling vatbaar.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:13

echt fijn voor je Astridh, je zou idd aan hem gaan twijfelen na alle topics die er waren.
Wij hebben ook iedere maand les en een dergelijke ervaring als in de topics beschreven hebben wij dus nooit gehad.
Karnaval vond simpel wijken heel erg moeilijk, dus van de clubinstructrice moest het met dwang en heel veel been, raar maar waar, bij Antoine dus helemaal geen been en vanaf dat moment wijkt en appuyeert hij voor gemiddeld een 7, dus het kan anders.
Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:36

Fijn dat het zo goed is gegaan!
Voorlopig dus weer wat stof om thuis verder op door te werken! Party!!

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 14:38

Fijn hoor, ik was ook wat geschrokken door het verslag van de bokkers die bij een clinic van Antoine waren geweest. Ik had daardoor het idee dat ik een totaal andere man aan het werk heb gezien...

Binnenkort ga ik zelf ook eens een les van hem volgen.

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:08

Is jouw hond een Rodesian Rigeback? Mooie hond.
Groetjes Simone

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 00:57

Fijn te horen dat er toch ook weer een positieve reactie is.
Ik heb ook veel van hem opgestoken.
Snap ook niet wat ze zeggen over zijn onbegrijpbare taalgebruik, ik begreep hem prima.
Maar schijnbaar willen dat anderen hem niet eens begrijpen.
En als er iets gevraagt werd kreeg hij niet eens de kans om het toe te lichten dus ook niet naar behoren te antwoorden, dus dan kan je ook niemand begrijpen.
Tja dat krijg je als je alleen voeding heb gehad ipv opvoeding.
Ik heb altijd geleerd om mensen te laten uitpraten en te luisteren wat er gezegt word.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 07:37

Shasta, het was niet mijn bedoeling om het oude adb onderwerp weer op te rakelen. Dit is een vrij forum en iedereen mag zijn mening geven. De mensen die niet prettig bij hem gereden hebben mogen dat toch gewoon schrijven, ga daar alsjeblieft niet weer over beginnen. Ik heb dit verslagje geschreven omdat er meerdere mensen naar gevraagd hebben die begonnen te twijfelen na de vorige berichten. Als deze les mij was tegengevallen had ik het ook geschreven, maar gelukkig is dat niet gebeurd (50 euro naar de maan Haha! ) en eigenlijk had ik dat ook niet echt verwacht na mijn eigen vorige ervaringen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 08:06

Thanks Astrid,
wat met zulke reacties begint het bij mij alweer van binnen te borrelen....

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 12:13

Blij dat ook jullie positieve ervaringen hebben met Antoine. Ik les n.l ook eigenlijk altijd fijn bij hem. Wij organiseren een maandelijkse lesdag. Dus voor een vaste groep mensen en dat is i.d.d. meestal wat relaxter dan een clinic.