Waarschijnlijk rhino bij mij op stal!Daisy dood!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 10:59

Ik hoop zo dat ze weer beter word en dat de koorts snel zakt.....want dit is dus echt niet leuk....voor jou niet en voor de pony! heel veel sterkte en laat het ons horen als er meer nieuws is! Huilen

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 11:11

Ooh Sas wat vreselijk voor je een doodveulen is echt al heel erg maar als je lieve merrie het ook niet haalt is dat vreselijk.
Ik duim voor je en hoop echt dat je lieve daisy opknapt.
Hopelijk kan de veearts nogmeer voor haar doen.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 12:25

Sas sterkte !
Ik heb je inmiddels al een paar keer aan de telefoon gehad, maar duim met je mee. Ik bel straks even de dierenarts die bij Dien op stal geholpen heeft. Mijn paarden staan op de hoek !
Dity is de 2de keer dit jaar dat ik het van dicht bij mee moet maken.

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 12:54

heel veel sterkte
hoop dat je pony beter word duim voor je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 12:59

Ik duim met de anderen mee. Heel veel sterkte en ik hoop dat je merrietje er weer helemaal bovenop komt. 't Is al erg genoeg dat ze haar veulentje moest verliezen....

SWELLINK

Berichten: 123
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: WIERINGERWERF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 13:17

Sonja schreef:
Ik duim met de anderen mee. Heel veel sterkte en ik hoop dat je merrietje er weer helemaal bovenop komt. 't Is al erg genoeg dat ze haar veulentje moest verliezen....

de dierenarts is net weer geweest(was dit keer een andere)hebben haar weer gespoeld,pijnstillers gegeven en antibiotica.Verder kunnen ze nu op dit moment niks voor haar doen.Heb gevraagd wat haar kansen zijn en toen vertelde de dierenarts dat Daisy ernstig ziek is en dat de kansen nu kleiner voor haar zijn.Het is erop of eronder zei ze!!!ben nu helemaal aan t stressen!!!!!!!!weet bij god niet waar ik met mezelf heen moet.Hoe moet ik t ingodsnaam aan mn dochtertje vertellen(is 5) als haar pony dood gaat?Heb pas wat verschrikkelijks meegemaakt met mn dochtertje en ze zoekt nu troost bij haar pony.Ik word geloof ik gek!!!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:28

Jeetje, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen Verdrietig .... wat erg zeg! Ik blijf duimen!!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:35

Sterkte....
Dit is weer zo iets, waarvan je hoopt dat je het nooit mee hoeft te maken.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:54

Voor de mensen in de buurt : dit hoeft geen rhino te zijn ! Abortus door rhino treed meestal op in de 7e tot 9e maand, het veulen van Daisy was al uitgerekend. Verder kan Daisy ook zo ziek zijn wegens een baarmoeder onsteking.
Het kan niet via de lucht bij je paard terecht komen, zorg alleen dat mensen die bij Sas op stal geweest zijn niet bij jou het erf op komen. Mocht je het toch niet vertouwen kun je 2 keer per dag temperaturen.
(wat ik dus nu moet gaan doen omdat ik om de hoek woon en vaak bij Sas geweest ben)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 16:15

Ik hoop dat je je dochtertje geen slecht nieuws meer hoeft te vertellen.... Ik blijf voor je duimen.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 17:27

Wat vreselijk zeg Verdrietig ..
Hoop dat je paardje blijft vechten en er weer boven op komt.

Sterkte!

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 17:39

o wat erg zeg!!!!!!!!!!!!!!!! heel veel sterkte!!!!!!!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 17:41

Wat een vreselijke situatie!

Ik duim met iedereen mee, ik hoop van harte dat Daisy weer wat bijkomt. Arm dier!

Een dikke knuffel voor Daisy en heel veel sterkte voor jou en je dochtertje.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 17:44

Inmiddels duim ik heel hard mee en hoop ik echt dat het voor de buurt geen rhino is.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 18:01

wow ik lees het net en het is allemaal wel heel erg snel gegaan he.

Wat je dochter betreft, denk ik dat je haar best mee kunt nemen naar daisy en zeggen dat ze heel erg ziek is en waarschijnlijk wel naar de paardenhemel zal gaan.
Dan ben je eerlijk en ondanks dat ze nog zo jong is kan ze wel eventueel afscheid nemen.


maar dat is jhopelijk niet nodig natuurlijk.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 18:30

Jeetje mina... ik hoop echt ontzettend dat het nog goed komt!!

Mag ik vragen welke veearts je hebt?

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 18:43

Ik sluit me bij Max aan.Ook ik dacht eigenlijk meteen aan het blijven zitten van de nageboorte.Het hoeft maar een klein stukje te zijn en daar kunnen ze behoorlijk ziek van worden.De veearts heeft haar al gespoeld dus heeft dit vermoeden ook.

SWELLINK

Berichten: 123
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: WIERINGERWERF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 18:47

Esme_27 schreef:
Jeetje mina... ik hoop echt ontzettend dat het nog goed komt!!

Mag ik vragen welke veearts je hebt?

heb dr Knoop,maar vandaag is r een vrouwelijke arts geweest die ik nog niet kende.Daisy's temperatuur is 2 tiende graad naar beneden gegaan,maar ondanks dat voelt ze zich steeds slechter.Ze ligt bijna constant op haar zij,maar je ziet duidelijk dat ze aan t vechten is.Dat is in ieder geval een goed teken(dat ze t niet opgeeft bedoel ik)Snap alleen 1 ding niet:Waarom kan de dierenarts Daisy niet testen op rhino?Volgens hun kan je t alleen testen bij t veulen(heb gebeld;zou morgen opgehaald worden)Heb geinformeerd wat t zou kosten: 93 euro exclusief+103 euro reiskosten(belachelijk!!!) in totaal dus 196 euro(bijna 430 gulden)Dat vind ik nog al wat!!!! Weet niet wat ik moet doen?Wat denken jullie? Mijn pony's komen nu verders t erf niet af dus is ook geen gevaar voor de omgeving(staan gewoon op stal)Mijn pony heeft er verders ook niks aan,want ze heeft alle prikken die ze kon krijgen al gehad.De dierenarts kan nu hoe dan ook niks meer voor haar doen.Ze zal t zelf uit moeten vechten.ben als de dood!!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 18:55

Ik blijf duimen voor jullie en hopen op het allerbeste... Heel veel sterkte.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 18:58

Jeetje Scheve mond

Meid wat erg.. Scheve mond

Ik hoop dat ze door blijft vechten en het haalt.. Zowel voor die lieve pony als voor jou en je gezin..

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 18:59

Jeempie wat erg. Heel erg veel sterkte in ieder geval, echt te hopen dat ze blijft door vechten en dat ze er weer helemaal boven opkomt...
Wij hadden 3 jaar geleden ook 2 veulens verloren aan Rhino, maar de merries zijn er allebei goed vanaf gekomen, als ik zo hoor wat er ook nog met de merrie kan gebeuren dan hebben wij heel erg geluk gehad.
Mijn paard heeft vorig jaar ook haar veulen 6 weken voor de bevalling verworpen en wij dachten ook meteen weer aan Rhino, dus we hebben het veulen wel laten onderzoeken (ook omdat er meerdere dachtige merries op het bedrijf waren en omdat wij zelf, wel op een andere stal, nog 3 fokmerries hadden staan, drachtig en wel). Uit dat onderzoek kwam naar voren dat het GEEN RHINO was maar dat het veulen waarschijnlijk gestikt was in de navelstreng en zo overleden was. NOGMAALS HEEL ERG VEEL STREKTE EN IK GA ECHT VOOR JE DUIMEN....

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 20:00

Jeetje Sas, wat ontzettend erg! Hopelijk knapt ze weer op...!
Heel veel sterkte!

tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 20:08

Lieve Saskia.
Heel veel sterkte en ik zal voor jullie duimen. En geef de moed niet op. Als je paardje het al zo lang volhoud dan moet het toch wel goed komen. En denk er aan deze ponies zijn gigantisch sterk. Ik hoop dat ze er weer boven op komt. Liefs Sylvia

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 20:54

Dat je rhino alleen in het veulen kan aantonen dat klopt.
Wanneer een merrie aborteert door een rhinopneumonie-infectie gebeurt dit pas na de eigenlijke viremie, meestal binnen een periode van een week tot 8 weken na de eigenlijke infectie. De merrie scheidt geen virus meer uit (via neusslijvlies).
In de vrucht zou je wel virus kunnen aantonen, kort na de abortus. Daarnaast zijn er veranderingen te zien die door de rhino komen.

Antilichamen aantonen in het bloed (bij de merrie) heeft dan weinig zin omdat eigenlijk alle paarden wel in aanraking komen met het virus tijdens hun leven en dus eigenlijk altijd antilichamen bij zich dragen.
Als je dit wil doen moet je tijdens de koortsfase en zo'n 3 weken later bloed afnemen en dan de hoeveelheid antilichamen gaan vergelijken.

Ik wens je heel veel sterkte toe, en hoop dat je merrie beter wordt.

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 20:55

Wat erg zeg. Hopen dat je merrie er goed van af zal komen

Heel veer sterkte