Paardenvrouwen en het huishouden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 20:07

Bij ons is het redelijk netjes. Mijn vriend ruimt regelmatig op, en als hij mij helpt met het opruimen en orde scheppen, dan maak ik regelmatig schoon. We werken allebij, drukke baan... Zaterdag is de opruim en grote boodschappen dag. Is er tijd over dan stofzuigen, schoonmaken, afstoffen en de wc's en de badkamer. De wassen draai ik ook verspreid over het weekend. Wat op zaterdag niet lukt moet op zondag nog... Meestal ben ik dinsdag vrij (afgelopen week, deze en volgende week dus weer niet, baal baal) en dan verschoon ik meestal de bedden en ruim weer wat op, vouw de wassen op en leg ze in de kast, doe een extra keer de afwas en stofzuig beneden en de slaapkamer van ons (allebij allergisch) De caviahokken doe ik in het weekend of op dinsdag, maar net wanneer het het best uitkomt.
Koken doe ik meestal, en mijn vriend wast af. Een huishoudster lijkt me wel fijn, maar alles wat we in de maand overhouden omdat we nog geen werkster hebben, vind ik ook wel leuk... Moeilijk kiezen Knipoog Soms is het wat rommelig, maar meestal is het redelijk netjes. Mijn vriend heeft in zijn studietijd bij een schoonmaakbedrijf gewerkt, dus ramen lappen kan hij als de beste, evenals stofzuigen, wc's schoonmaken en dweilen *LOL*
Maar ja, werk en hobby's kosten veel tijd!!!

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 21:05

Ik zit dit echt met een big smile te lezen, ik ben dus niet de enige. Wij proberen elke dag wat te doen, maar vaak komt het toch op het weekend aan. We stofzuigen beneden twee keer per week (kat en 2 konijnen), boven eens per week, eens per week de badkamer, toilet, planten water geven etc. Konijnenhok twee keer per week, kattenbak om de dag. Strijken als ik niets netjes meer in de kast heb, wassen als ik door de was de badkamer niet meer in kan. De ramen spoelen wel schoon door de regen. Afwassen in principe wel iedere dag.

De achterbak van mijn auto is redelijk schoon, maar onder mijn gaspedaal ligt onderhand een halve baal stro...

Dolores

Berichten: 97
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 21:14

Haha!
Ik heb vanmiddag toen ik deze topic las eens een foto opgezocht van de situatie thuis...ik geloof toch echt dat mijn 'opgeruimde' huissie wint!! Haha!

Afbeelding

We wonen er al drie jaar, en zijn al drie jaar aan het verbouwen. Conclusie: we hebben al ruim twee jaar geen keuken (afwassen in een teiltje, warm water uit de waterkoker om af te wassen, het water halen we uit de kraan in de kelder, het afwaswater gaat buiten via een omgedraaide verkeerspion in de afvoer (is een handige trechter joh!) en we koken op een 2-pits campinggasstelletje. Om nog maar te zwijgen over het feit dat we beneden nog steeds geen wc hebben, en alle visite braaf naar de badkamer gaat om te plassen)

De afwas is dus iedere keer weer een probleem en het opruimen...laat maar.
Met nog een eigen zaak waar we het errug druk mee hebben zijn we blij als we een (vrije) avond op de bank kunnen hangen of als ik dan naar mijn perdje kan....van verbouwen komt dus de laatste tijd niet zoveel
Heeft er hier nog iemand een overtreffende trap qua zooi???? Tong uitsteken

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 21:17

hahah, wat een lol,,ik ben niet de enige,
vooral dat met die auto's is ook heel herkenbar, niert dat ik het zelf erg vind maar ik krijg er wl eens opmerkingen over.....ik rijdt in een gele kever,.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 21:19

hihi, ik heb meteen mijn vriend erbij geroepen om dit allemaal eens even te lezen.
Nu weet hij dat hij niet de enige man is die zo'n vriendin heeft Tong uitsteken

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:42

Voel me na het lezen van deze huishouddrama's idd niet zo schuldig meer.
Irene schreef ook het een en ander over haar huishouden, nou sorry Ireen, bij jou is het vergeleken bij mij een hele opgeruimde bende Haha!

Over mijn Mitsubishi L200 zal ik het maar helemaal niet meer hebben, manlief gaat 2x per week een kiepaanhanger met mest leegrijden bij een boer, dus tja wat zal ik zeggen van de buiten/binnenkant.

Dan hebben de kids een slordige gewoonte om werkelijk alles in de achterbak van de mits te dumpen, ik doe dat nooit Schijnheilig hoor, dus daar is het een uitdragerij, gelijk een tweedehands artikelen winkel.

Het enige wat echt schoon is, is de stal, zelfs de trailer wordt helemaal gereinigd na gebruik. Haha! Maar wat is belangrijker, de paardjes of het huis, tja ik weet het wel hoor.

Idd slaat de paniek toe als broerlief wil komen logeren, nou ja willen, we hebben van de week nog contact gehad, wil dus liever niet in deze vervuilde omgeving met 7 katten komen logeren.
Haha! Dat vindt meneer dus heel ongezond voor zijn kindjes Verward De mijne mankeren nooit wat, die van hem wel, hoezo gezond Haha!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:59

geral schreef:
Voel me na het lezen van deze huishouddrama's idd niet zo schuldig meer.
Irene schreef ook het een en ander over haar huishouden, nou sorry Ireen, bij jou is het vergeleken bij mij een hele opgeruimde bende Haha!



Hahaha die keer dat je bij mij was, was er toevallig eens opgeruimd.
Aan de eettafel eten kunnen we nooit, want daar ligt veel te veel troep
Ik moet door de garage naar mijn wasmachine en dat doet me altijd denken aan het apenkooien vroeger bij gym op school Verward Haha!

En elke maandagochtend heb ik weer goede voornemens, maar helaas halen ze meestal de maandagavond niet Schijnheilig

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 23:09

Hmmmm....Misschien moet ik me op de Boktveiling eens aan gaan bieden als schoonmaakster Volgens mij gaat dat heel wat opbrengen...Toen ik 15 of 16 was deed ik altijd het strijkwerk voor mijn buurvrouw voor F10,- per uur. Was meestal met een uurtje klaar. Misschien een tip?? Gewoon een buurjongetje/-meisje met geldnood zoeken Haha!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 23:12

Onze houtenvloer hoeft alleen nog maar gelakt te worden Haha! . Gratis geschuurt door het zand die de honden meenemen onder hun poten en in hun vacht. Wij nemen de schuursponsjes mee onder onze schoenen. Je kan natuurlijk je schoenen uit doen als je naar binnen gaat, maar ja, te veel werk he. Schijnheilig Ongeveer 20 x per dag schoenen uit, schoenen aan.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 23:17

Citaat:
Ik moet door de garage naar mijn wasmachine en dat doet me altijd denken aan het apenkooien vroeger bij gym op school


Geweldig Haha! Haha!

Kunnen we geen topic bij ITP maken met wie de grootste zooi heeft ?

Die verbouwings werkzaamheden komen me ook heel erg bekend voor. We hebben dit huis nu bijna 6 jaar en we blijven maar aan de gang. Ja, klussen is ook een hobby naast de paarden.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 23:27

Mijn man is nu dus in de "hoe-transformeer-ik-mijn-vrouw-om-in-een-goede-huisvrouw" fase (na 15 jaar huwelijk Schijnheilig !)
Op het moment word ik er echt niet goed van Boos! ! Ik stel wel altijd als prioriteit, dat de toiletten, douche en aanrecht schoon zijn! Of de honden dan weer eens modder sporen hebben achter gelaten, vind ik niet leuk, maar niet erg genoeg om daarvoor meermaals per dag te dweilen! Volgens mijn man kan je achter de bank ook zuigen, net als onder het bed en hebben de binnenkant van keukenkastjes ook wel eens een sopje nodig! Met ramen lappen moet je niet wachten, totdat je bij het opstaan steeds weer denkt dat het mistig is Pling !
Z´n kleren zoekt ´ie het liefst uit de kast uit en niet uit de wasmand Clown ! (wel schone natuurlijk Knipoog ) Toen ik vorig jaar vroeg wat hij voor de kerst wilde hebben, was zijn antwoord: "een schoon huis en was in de kast"! Hij stelde voor, dat mijn volgende auto maar zo´n mooie gele moet worden, van de firma "Hofmann" (Dat is het bedrijf wat hier de vuilnis ophaalt Schijnheilig !). Tja... ooit hoop ik het onder de knie te hebben, dat "kleine beetje" huishouden Lips are sealed ....

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 23:36

Ik voel met helemaal 1 met dit topic..geweldig..
Ik heb ook mijn man even een paar dingen voorgelezen.. en we zijn duidelijk niet de enige waar de stress toeslaat als moeders langs willen komen en er oma's op visite komen. Bloos
Ik heb helaas geen hulp al zou ik het wel heerlijk vinden..
Al is het maar voor de grote klussen als ramenlappen, keukenkastjes, bovenverdieping, badkamer en toiletten echt allemaal van die dingen waar ik een bloedhekel aan heb..
En een kok.. Vork Ik ben namelijk de enige in huis Lips are sealed

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:02

haha wij zijn ook druk aan het verbouwen, en ach langzaamaan leer ik wel wat huishouden (lees;voor het oog netjes houden)
op de slaapkamer is het een dikkebende, ik neem wel eens glaasjes drinken mee, die ik dan niet opdrink en een week laat staan met alle gevolgen van dien. mijn vriend vraagt dan of ik mijn experiment dan eens wil opruimen.....
ook ligt de slaapkamer bezaait met kleren en sokken en tijdschriften etc., gelukkig komt daar niemand behalve mijn vriend en ik....
mijn vriend vind het ook leuk nieuwe spullen, ook voor de verbouiwing, mee naar binenn te nemen en ze niet weer op te ruimen, we hebben hier een computerruimte en daar gooi ik dan al zn spullen maar in, deur dicht en klaar.....we noemen het kamertje ons klein afgahnistan......
ik zoek eigenlijk al een tijdje een huishoudster, maar schaam me er ook weer voor, heb het idee dat ik eerst moet schoonmaken voor zij komt (is natuurlijk ook wel zo, als ik het op mijn manier heb schoongemaakt blijft er nog genoeg werk over wat ik niet eens zien liggen......

ik heb ook altijd stro en kuil/hooi mee naar binnen, als je van dat fleece kleding hebt, blijft het er echt aan hangen, en laat het binnen pas weer los....

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:12

wij hebben 2 vaatwassers, als in de ene de vuile vaat staat zit er in de andere wel schone!! Maar denk maar niet dat ik dat meteen in de kast
doe want uit de vaatwasser halen als ik het nodig heb scheelt weer werk Haha!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:40

Hahaha!!!We zijn allemaal hetzelfde!!!
ik heb gelukkig een huishoudelijke hulp 1 x per week, anders zag het er uit.
Ik zou nog liever bij iemand anders de huishouding gaan doen, als bij mezelf.
Misschien omdat je dan tot opruimen gedwongen wordt??

Strijken doe ik nooit.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:43

Maar,
hebben jullie dan niet dat je eerst een halve dag aan het opruimen/schoonmaken bent voordat de hulp komt?
(dat zie ik in mijn omgeving nogal eens gebeuren Lachen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:50

Voel me met de minuut beter met het lezen van dit topic Haha!

Zo slecht ben ik nog niet Haha!

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 01:44

Craignethan schreef:
Heerlijk ! Wat herkenbaar, ik dacht dat ik de enige sloddervos was. Gelukkig niet dus.

De was blijft (schoon) bovenop de wasmachine liggen tot we het weer nodig hebben. De plavuizen veeg ik zo'n 3 x in de week (3 verharende katten) en als er visite komt is er paniek in huis.

Eigenlijk zou er vaker visite moeten komen, dan blijft het wat netter Haha! .

Bij mij gaat presies zo alleen veeg ik de plavuizen vanwege de hond. Haha!

germie

Berichten: 25935
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 08:55

Bij mij liggen er ook nog 3 paar skies op de slaapkamer. Telt dat ook mee? Haha! Verder staan er schone rijlaarzen (opgepoetst, dat wel)
Wedstrijdkleding hangt netjes in de kast.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 09:46

Barb schreef:
wij hebben 2 vaatwassers, als in de ene de vuile vaat staat zit er in de andere wel schone!! Maar denk maar niet dat ik dat meteen in de kast
doe want uit de vaatwasser halen als ik het nodig heb scheelt weer werk Haha!


DIT IS ECHT ERRUG Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! BOFKONT!!!!!!!!!!!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 12:04

Dolores:
Wacht maar !!
Als HET allemaal doorgaat dan wordt het bij ons nog veel erger! Haha!
Ik hoop alleen niet dat het 3 jaar duurt Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 12:15

Help, ik ben echt netjes Haha!
Ik stofzuig elke dag (moet wel met 3 grote honden in huis), de was doe ik elke week en ligt gewoon schoon in de kast.
Ook de afwas doen we elke dag.
Voor de grote dingen als de ramen zemen, kasten schoonmaken enz... heb ik 1x per week hulp.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 12:21

Heel herkenbaar, de meeste reacties! Haha!

Maar waar haal ik de tijd vandaan naast een fulltime baan, 3 paarden en een opleiding? Verdrietig
De was hou ik altijd goed bij en stofzuigen gebeurt ook zo nu en dan. Haha!
Gelukkig hebben we ook een vaatwasser, ideaal die dingen! *LOL*

Onze huiskamer ziet er trouwens altijd keurig uit, maar ja hoe vaak zijn we ook thuis en gebruiken we die huiskamer eigenlijk? Ik denk gemiddeld 4 keer per maand ofzo! We hebben een 'woonkeuken' dus als je beneden bent hang je daar meer rond dan in de woonkamer. Haha!

Als ik trouwens ooit een 'interieurverzorger' zou kunnen betalen, dan weet ik het wel! Knipoog

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:08

gijsenkim"]
[quote="Barb schreef:
wij hebben 2 vaatwassers, als in de ene de vuile vaat staat zit er in de andere wel schone!! Maar denk maar niet dat ik dat meteen in de kast
doe want uit de vaatwasser halen als ik het nodig heb scheelt weer werk Haha!


DIT IS ECHT ERRUG Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! BOFKONT!!!!!!!!!!!
[/quote]

Bloos Bloos Bloos we hebben er eigenlijk 3 maar die ene gebruiken we niet Bloos Bloos

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:15

hahaha wat is alles herkenbaar... Lachen maar ik ben nogal een pietje precies, dus sta eigenlijk elke dag na m'n werk nog vanalles te doen. helaas hebben we ook nog geen truus, maar die komt er wel in de toekomst!!! en we hebben helaas ook geen vaatwasser, daar is onze keuken veel te klein voor. Boos!
nu sta ik nog dagelijks de was te doen, stofzuigen, afwas, koken, enz.