Dierenarts weer geweest nu een ander been....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Dierenarts weer geweest nu een ander been....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-03 14:08

Afgelopen woensdag heeft ze een klap gehad van een ander paard. De wond was kleiner dan 5 centimeter dus ik heb er geen DA bij gehad en het ging heel goed. Tot gisteravond mijn vriendin belde dat haar been nu wel heel erg dik was.
Vanmorgen wist ik niet watik zag het leek wel een paard op een onderstel van een olifant! Verward echt heel dik. Dus meteen de DA gebeld en die kwam langs. Hij had liever toch de wond gehecht maar nu kon datniet meer. dus met betadineoplosing schoongemaakt en gekeken hoe diep het was. Daarna kreeg ze antibiotica en morgen weer. Verder moet ik stappen en 1 x per dag in de groene klei zetten dus dat doen we dan maar weer braaf.
Eerder was het haar achter been en nu haar voorbeen we hebben wel pech maar ja alles komt weer goed op de lange termijn (hoop ik)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 14:51

Jeetje wat een pech zeg met het paard dat je nog helemaal niet lang hebt...Kan me voorstellen dat je af en toe flink in de zenuwen zit.
Was ze bij de aankoopkeuring wel helemaal goed? Ze is nu al zo lang aan het kwakkelen!
Veel beterschap voor Mabel en jij veel sterkte!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-03 16:01

Yep klinisch en rongerologisch helemaal goed allemaal 1tje en 2tjes. wat ze nu heeft zijn denk ik gevolgen van het gezonde buiten leven. Ze heeft altijd op stal gestaan en nu staat ze in een kudde elke dag buiten nu wordt ze echt weer helemaal oerpaard Lachen het komt wel weer goed ze loopt echt als een kievit terwijl je zal verwachten dat ze kreupel zou lopen dat maakt het ook wel weer een beetje grappig, mabel is heel hard voor zichzelf ze gaat maar door.
Er zijn ook foto´s gemaakt vanmiddag die zal ik later bij ITP zetten ik heb ze nog niet binnen. Marloes en walter waren er even vanmorgen.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 00:56

Gut wat een pech...
Als dat eindelijk eens achter de rug is, zal er wel een hele tijd niets meer komen...je hebt met Mabel je portie nu wel gehad, zou je zeggen!
Sterkte!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 10:39

Nou dit schiet ook niet op voor je zeg..Sterkte ermee en ik hoop dat ze snel weer de oude is !!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 19:33

Het been is al weer wat dunner gelukkig maar we moeten 2 weken stappen.......... *zucht* ol hoop maar dat je gelijk hebt dees het is alleen zo toevallig ik heb altijd verzorgpaarden gehad en die hadden nooooooit wat en nu heb ik wat van mezelf, ben er super zuinig op en nu steeds pech Boos! geef mijn portie maar aan fikkie Lachen maar ja na regen komt zonneschijn we slaan ons er wel doorheen. Gelukkig is Mabel super lief ze is erg knuffelig dan vergeet je de sores al gauw.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 00:11

Nou Diana, bij jou is het een en al pech de laatste tijd. Onthoud goed dat achter de wolken de zon schijnt, dus betere tijden komen vast snel weer Haha!

Zal ik je volgende week weer een keer oppikken? Kan je nog ff rijden Lachen

Masja