Make up en paarden is mij ook een groot mistery, nu wil ik daar eens iets mee maken, verwacht niet teveel.
Al eens goed opgelet hoe een net meisje met roze lippenstift met daarop een laagje lipgloss, mascara oogpotloot en een dikke laag oogschaduw met haar paard omgaat ? Het is vooral leuk als ze net gelakte nagels hebben.
Het paard poetsen is vervolgens niet zo groot succes want de handjes mogen niet vies worden en handschoentjes gaan niet want dan bladderd de nagellak eraf. Na veel geklungel en gestungel is het paard stofvrij en gaan we eerst de setjes uitzoeken, blauw, roze, groen of geel, anky of HH, nee HH is voor als het donker is natuurlijk.
Welk hoofdstelletje, de roze, bruine of de nette zwarte.
Als het paard er later zo uitziet :
Zwart hoofdstel, zwart zadel, geel setje met de bijpassende bandages van Anky. Gelakte hoeven waar je net geen hoofdpijn van krijgt van de schitteringen van de zon erop.
De manen zijn ook gevlochten met gele elastiekjes en ook in de staart zit een serieuse vlecht.
Trots kijkt de 'amazone' naar haar paard van 1.62 m gepoetst, gezadeld etc. en dat met die nagels.
Gapend kijkt ze naast zich waar een ander meisje zwart ziet van de stof van haar pony, een dikke fjord met een gouden hartje. Bang zet de 'amazone' haar paard ergens anders, wie weet word ze vies van het stof dat opwaaid, haar nagels zijn nog niet geweldig droog en dan blijft het erop plakken.
Jammer genoeg is ze haar laarzen vergeten, maar ze is op haar pumps dus zal ze niet uit de beugels glijden, haar GPA cap heeft ze al op haar hoofd, met een vlugge beweging smeert ze nog wat lippenstift op haar lippen en probeert ze op te stijgen, door al die plamuur op haar gezicht zit ze stijf, ze durft haar mond niet open te doen, bang dat er barsten in haar wangen komen, lachen doet ze ook niet dat helpt tegen de rimpels.
Na een uurtje rondhobbelen komt ze weer van haar paard af, ze kijkt beteuterd naar haar nagels, die er nog net zo schoon en goed uitzien als eerst, spontaan loopt er een traan over haar wang, 'mijn nagelriem is gescheurd'

Zonder het paard na te verzorgen gaat het weer op stal, in het weiland kan niet, dan word hij namelijk vies, snel zijn roze fleece deken op, nee toch maar de paarse.
Thuis gekomen springt ze onder de douche, haalt de nagellak eraf en verwend zichzelf met een manicure en een gezichtsbehandeling.

Voor de mensen die ook zo willen worden :
Spoedcursus : friemelmiep.
Hoofdstuk 1. Hoe hou je het paard schoon zonder dat je er veel aan hoeft te doen, en dat zonder dat je vies word ?
Tip 1.
Laat hem één keer in de maand poetsen door een penny, gooi hem een deken op en zet hem op vlas in de stal, geen vlekje te zien.
Tip 2.
Poets hem stiekem in je oude kleren leg hem een deken op neem hetzelfde ritueel aan zoals op het vlas zetten.
Vlucht naar huis, maak je op, kom op stal en verteld iedereen dat je pony/paard wel heel schoon is vandaag

Hoofdstuk 2. Setjes en friemels.
Tip 1.
Maak een poll aan met de kleur van je paard en wat voor setje daarbij past, post hierbij stand en bewegings foto's zodat de mensen hem ook nog eens kunnen bewonderen, vervolgens neem je een paar optie's : blauw, groen, roze, rood en blauw. Vervolgens koop je ze allemaal.
Tip 2.
Koop alle kleuren elastiekjes dan hoef je niet moeilijk te doen met je setjes.
Tip 3.
Met je nagelak met hoefolie, wedden dat het een leuk kleurtje word. Voor elke dag een kleur natuurlijk !
Hoofdstuk 3.
Wat als iemand anders in de buurt is ?
Tip 1.
Laat ze je eens bewonderen door plots hard te praten of doen alsof je moet gapen helpt altijd.
Tip 2.
Laat ze hierna je paard bewonderen door een opmerking te maken 'wat ben je vies'.
Tip 3.
Maak je snel uit de voeten, hierna zal de andere beginnen poetsen, wie weet geraak je wel onder het stof.
Hoofdstuk 4. Kleding.
Tip 1.
Zorg altijd dat je in het donker met felle kleren rijdt, dan val je op.
Tip 2.
Neem altijd je duurste nieuwste cap mee in het daglicht, die goedkopere zien ze toch niet in het donker.
Tip 3.
Laat een stel pumps op stal staan, ze zijn veilig, met dat hakje glij je niet uit de beugels en je voeten zijn zo niet te breedt om uit de beugels te kunnen.
Tip 4.
Wil je dat mensen iets over je kleren zeggen vraag ze dan 2 dingen :
Lijk ik dik in deze broek : waarna ze zeggen 'nee joh, super leuke broek'
OMG een vlek : Waarna ze je broek bekijken en zeggen 'ik zie geen vlek, leuke broek joh'
Nog niet tevreden ?
Maak een compliment over iemand anders zijn kleren, al hebben ze het meest lelijke ding aan ter werled, je krijgt vast een compliment terug.
Hoofdstuk 5. Nawoord.
Ik hoop hiermee veel friemelmiepjes geholpen te hebben, ik ben u van dienst.
Waarschuwingsbordjes voor friemelmiepjes worden binnekort gemaakt trouwens

Nog een paar uiterlijke kenmerken !
- Dikke make-up
- Super paard, vooral door de vlechtjes en setjes
- 1000% anky fan, heeft ook grote fantasieen dat anky misschien wel haar echte moeder is
- Zie je vaak met merkkleiding bij de paarden, vooral wit, en dan maar uitkijken voor het stof
- Etc.
Nou wat vonden jullie ervan ?
Edit : spellingsfout.