Make - up en paarden ? Raadsel . Friemelmiep.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Make - up en paarden ? Raadsel . Friemelmiep.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 20:21

Net in een ander geweldig topic een opmerking :

Make up en paarden is mij ook een groot mistery, nu wil ik daar eens iets mee maken, verwacht niet teveel.

Al eens goed opgelet hoe een net meisje met roze lippenstift met daarop een laagje lipgloss, mascara oogpotloot en een dikke laag oogschaduw met haar paard omgaat ? Het is vooral leuk als ze net gelakte nagels hebben.

Het paard poetsen is vervolgens niet zo groot succes want de handjes mogen niet vies worden en handschoentjes gaan niet want dan bladderd de nagellak eraf. Na veel geklungel en gestungel is het paard stofvrij en gaan we eerst de setjes uitzoeken, blauw, roze, groen of geel, anky of HH, nee HH is voor als het donker is natuurlijk.

Welk hoofdstelletje, de roze, bruine of de nette zwarte.

Als het paard er later zo uitziet :

Zwart hoofdstel, zwart zadel, geel setje met de bijpassende bandages van Anky. Gelakte hoeven waar je net geen hoofdpijn van krijgt van de schitteringen van de zon erop.

De manen zijn ook gevlochten met gele elastiekjes en ook in de staart zit een serieuse vlecht.

Trots kijkt de 'amazone' naar haar paard van 1.62 m gepoetst, gezadeld etc. en dat met die nagels.

Gapend kijkt ze naast zich waar een ander meisje zwart ziet van de stof van haar pony, een dikke fjord met een gouden hartje. Bang zet de 'amazone' haar paard ergens anders, wie weet word ze vies van het stof dat opwaaid, haar nagels zijn nog niet geweldig droog en dan blijft het erop plakken.

Jammer genoeg is ze haar laarzen vergeten, maar ze is op haar pumps dus zal ze niet uit de beugels glijden, haar GPA cap heeft ze al op haar hoofd, met een vlugge beweging smeert ze nog wat lippenstift op haar lippen en probeert ze op te stijgen, door al die plamuur op haar gezicht zit ze stijf, ze durft haar mond niet open te doen, bang dat er barsten in haar wangen komen, lachen doet ze ook niet dat helpt tegen de rimpels.

Na een uurtje rondhobbelen komt ze weer van haar paard af, ze kijkt beteuterd naar haar nagels, die er nog net zo schoon en goed uitzien als eerst, spontaan loopt er een traan over haar wang, 'mijn nagelriem is gescheurd' Clown .

Zonder het paard na te verzorgen gaat het weer op stal, in het weiland kan niet, dan word hij namelijk vies, snel zijn roze fleece deken op, nee toch maar de paarse.

Thuis gekomen springt ze onder de douche, haalt de nagellak eraf en verwend zichzelf met een manicure en een gezichtsbehandeling. Duivel

Voor de mensen die ook zo willen worden :
Spoedcursus : friemelmiep.

Hoofdstuk 1. Hoe hou je het paard schoon zonder dat je er veel aan hoeft te doen, en dat zonder dat je vies word ?

Tip 1.
Laat hem één keer in de maand poetsen door een penny, gooi hem een deken op en zet hem op vlas in de stal, geen vlekje te zien.

Tip 2.
Poets hem stiekem in je oude kleren leg hem een deken op neem hetzelfde ritueel aan zoals op het vlas zetten.
Vlucht naar huis, maak je op, kom op stal en verteld iedereen dat je pony/paard wel heel schoon is vandaag Vork .

Hoofdstuk 2. Setjes en friemels.

Tip 1.
Maak een poll aan met de kleur van je paard en wat voor setje daarbij past, post hierbij stand en bewegings foto's zodat de mensen hem ook nog eens kunnen bewonderen, vervolgens neem je een paar optie's : blauw, groen, roze, rood en blauw. Vervolgens koop je ze allemaal.

Tip 2.
Koop alle kleuren elastiekjes dan hoef je niet moeilijk te doen met je setjes.

Tip 3.
Met je nagelak met hoefolie, wedden dat het een leuk kleurtje word. Voor elke dag een kleur natuurlijk !

Hoofdstuk 3.
Wat als iemand anders in de buurt is ?

Tip 1.
Laat ze je eens bewonderen door plots hard te praten of doen alsof je moet gapen helpt altijd.

Tip 2.
Laat ze hierna je paard bewonderen door een opmerking te maken 'wat ben je vies'.

Tip 3.
Maak je snel uit de voeten, hierna zal de andere beginnen poetsen, wie weet geraak je wel onder het stof.

Hoofdstuk 4. Kleding.

Tip 1.
Zorg altijd dat je in het donker met felle kleren rijdt, dan val je op.

Tip 2.
Neem altijd je duurste nieuwste cap mee in het daglicht, die goedkopere zien ze toch niet in het donker.

Tip 3.
Laat een stel pumps op stal staan, ze zijn veilig, met dat hakje glij je niet uit de beugels en je voeten zijn zo niet te breedt om uit de beugels te kunnen.

Tip 4.
Wil je dat mensen iets over je kleren zeggen vraag ze dan 2 dingen :
Lijk ik dik in deze broek : waarna ze zeggen 'nee joh, super leuke broek'
OMG een vlek : Waarna ze je broek bekijken en zeggen 'ik zie geen vlek, leuke broek joh'
Nog niet tevreden ?
Maak een compliment over iemand anders zijn kleren, al hebben ze het meest lelijke ding aan ter werled, je krijgt vast een compliment terug.

Hoofdstuk 5. Nawoord.

Ik hoop hiermee veel friemelmiepjes geholpen te hebben, ik ben u van dienst.

Waarschuwingsbordjes voor friemelmiepjes worden binnekort gemaakt trouwens Clown .

Nog een paar uiterlijke kenmerken !
- Dikke make-up
- Super paard, vooral door de vlechtjes en setjes
- 1000% anky fan, heeft ook grote fantasieen dat anky misschien wel haar echte moeder is
- Zie je vaak met merkkleiding bij de paarden, vooral wit, en dan maar uitkijken voor het stof
- Etc.

Nou wat vonden jullie ervan ?

Edit : spellingsfout.
Laatst bijgewerkt door Balou_k op 13-10-08 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephaniiee_

Re: Make - up en paarden ? Raadsel . Friemelmiep.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:26

Ik vind het erg leuk verzonnen, sommige stukjes wel een béétje overdreven. Leuk bedacht Knipoog

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:26

vind de titel misleidend Haha!. Ik heb ook altijd make up op waar ik ook heen ga Knipoog. Maar goed er zit een kern van waarheid in zoals nog een topic op het moment..Er wordt te veel gefrot met paarden. Het paard zelf zal het niet interesseren hoe hij eruit ziet..Dus waarom doe je het dan?

- om er bij te horen?
- om te pronken?
- omdat je nooit een barbie paard hebt gehad?
- omdat je denkt dat je er beter van gaat rijden ? (anky dekjes)

Leuk voorbeeld bij ons op stal. Oeh heel zijn deken is vaal. Ik ga even een nieuwe halen hoor dat kan echt niet.
Mijn paard krijgt alleen maar vodjes als ze maar degelijk zijn Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:30

Haha geweldig Huilen van het lachen

Citaat:
Gapend kijkt ze naast zich waar een ander meisje zwart ziet van de stof van haar pony, een dikke fjord met een gouden hartje. Bang zet de 'amazone' haar paard ergens anders, wie weet word ze vies van het stof dat opwaaid, haar nagels zijn nog niet geweldig droog en dan blijft het erop plakken.

Dat zijn wij Haha!

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:31

Heel leuk bedacht Tong uitsteken

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:32

Ach mijn pony vind het niet erg om een levende barbie te zijn Tong uitsteken

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 20:36

jeej, ja, dat overdreven maar dat is juist leuk Haha! die dikke fjord vond ik wel leuk, fjordjes zijn geweldige beesten vandaar Lachen

ben nog iets vergeten eigenlijk, ach.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:38

Mwah ben er niet zo gek van, vind hem erg overdreven en dus niet realistisch. Daarbij komt dat er toch niks mis is met make-up bij de paarden? Doe ik zelf ook: ik maak mezelf op als ik naar stal ga, trek daar pas oude kleren aan omdat ik niet in die paardenvodden over straat wil, ik draag handschoenen omdat ik geen vieze handen/nagels wil en mijn nagels heel wil houden. Waar ik ook ben: ik wil er gewoon netjes en verzorgd bijlopen. Wat betreft de pumps als de rijlaarzen er niet zijn: peins er niet over om mijn pumps vies te maken en denk dat de ''friemelmiep'' dat ook niet doet. Ik zie trouwens ook geen kwaad in setjes kopen met bijpassende elastiekjes, is toch juist leuk als het een beetje bij elkaar past en als je het jezelf kunt veroorloven? Zo kan ik ook wel een verhaaltje bedenken over ''hoe de holbewonerpaardenhouder haar paard poetst met de afgekloven nagels en okselhaar tot aan d'r taille'' ook een beetje overdreven toch?

Nee ik ben er niet gek van, ookal is het sarcastisch geschreven: iéts teveel sarcasme voor mij..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:41

Ik vind het kinderachtig en gefrustreerd overkomen

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 20:41

@ redrum Bloos sorry, wou ook eens iets proberen en voor een eerste snel geschreven iets vind ik het wel leuk geprobeerd, natuurlijk kunnen zoveel anderen het beter Lachen Maar hoop een paar mensen een smile bezorgd te hebben, heb het misschien wat naar overgebracht, het spijt me.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 20:42

@ lieveli, sorry, misschien kun je even temmen, mag wel weg van mij. Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:43

redrumfox: ben t zoals vaak weer helemaal met je eens.. Ik ben gewoon gestopt met lezen.. zo overdreven, over de top.. Ik had ook altijd makeup op als ik ging paardrijden, natuurlijk niet zo extreem, want dit verhaal is nou eenmaal overdreven extreem, en niet realistisch..en niet grappig.. vind ik dan, sorry

edit: het lijkt idd alsof TS gefrustreerd is op zulke meisjes ( in zoverre die bestaan)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 20:46

nee dat niet, het was geschreven op een opmerking van iemand anders hier op bokt Haha! dacht ik wil ook eens iets proberen, er komen zo veel verhaaltjes Lachen als ik van school kom zie ik er ook wel eens netjes uit, of met make up of weet ik veel Lachen het was echt niet gemeen of zo bedoeld

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:47

Ik vind het ook niet helemaal.. leuk, ik loop ook met make -up, ook by de paarden (omdat ik na school geen zin heb het eraf te halen) en loop buiten dat ik by myn paarden ben ook op pumps, en rij ook in setje, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ik niet vies wil worden, in tegendeel, als ik terug kom, ben ik hélemaal vies.
Vind het niet echt een. leuk stukje tekst.

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:50

ik vind het een leuk stukje Haha!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:50

Ik vind hem eigenljk best wel goed,
Ookal is hij wat overdreven..

Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:52

Jammer dat zoveel mensen zich voelen aangesproken Nagelbijten / Gniffelen

Misschien was dit meer iets geweest voor in de HK oid? Tong uitsteken

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:53

Wat is daar jammer aan? Kan toch dat wij ons aangesproken voelen, blijkbaar is dat terecht. Lachen

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:53

Moet er ook wel om lachen..
Ik heb ook weleens met mn nette kleren en gelnagels op stal gelopen..

In mijn geval wordt alles vies en gaan die nagels snel kapot!
Doe mij de versie maar van de dikke fjord, alleen dan wel met een haflinger Knipoog

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 20:53

Voor in de huiskamer ?

Ik doel niet echt op mensen, ik heb ook wel een make up op en kom dan net zo zwart weer terug Lachen maar wou iets proberen.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:54

Fantastisch Haha!
Hoe kom je toch op dit onderwerp, leuk bedacht ook.. zie het helemaal voor me... Blond

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 20:55

@ joopiexx, haha, ik ook eens, eerste keer gelnagels, vond ze zo vreed zitten Boos! vreselijk, maar wel mooi Lachen. Nou, uhum na mijn dagje balou had ik er nog 3 over Bloos

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:57

Wauw bedankt! Hanidge tips `k ga gelijk me verzorgpony omtoveren tot barbie paardje Clown (grapje hoor)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:57

ik voel me niet aangevallen, maar ik deel de humor niet:)

sopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:58

Nettieejj schreef:
Ik vind het ook niet helemaal.. leuk, ik loop ook met make -up, ook by de paarden (omdat ik na school geen zin heb het eraf te halen) en loop buiten dat ik by myn paarden ben ook op pumps, en rij ook in setje, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ik niet vies wil worden, in tegendeel, als ik terug kom, ben ik hélemaal vies.
Vind het niet echt een. leuk stukje tekst.

Dat je met make-up op loopt en met setjes rijdt betekent niet meteen dat dit stukje ook betrekking heeft op jou, en dus hoef je je niet aangesproken te voelen. Verder is dit stukje gewoon grappig bedoelt en dus hoef je het niet serieus nemen.

Vork