Nieuwste hype: tutfiepen met paarden...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nieuwste hype: tutfiepen met paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:40

Opposite van NH etcetera, doorn in het oog van de "traditional".
Ondertussen verspreid het zich als een virus wat nog harder gaat dan de MKZ in 2001. Fnuikend voor een stukje gezonde paardenhouderij en dodelijk voor het verwerven van enig "ruiterschap".

Als het paard een menselijk brein zou hebben, zouden de eerste gevallen van burn-out, identiteitscrisissen en zelfs suïcidaal gedrag al zijn gespot door de Gezondheidsdienst voor Dieren, maar gelukkig blijven we daar van gevrijwaard. De verdysneyficatie heeft nog geen vat gehad op het paard zelf......

Wat zijn de symptomen?
-peesbeschermers en springschoenen in alle kleuren van de regenboog. Vaak ook nog verkeerd aangebracht en zelfs een ros wat niet eens de wei uitkomt, wordt er mee opgescheept.....
-Friese paarden plots verworden tot een etnische minderheid. In de zomermaanden mogen ze namelijk geen kleur meer bekennen (een paar tintjes lichter worden) en zo wordt het landschap ondertussen vervuild met Friese paarden die alleen nog met een Burka naar buiten mogen (let wel, de gevallen met zomerexzeem reken ik niet mee, al doe je die meer plezier met een tehuis aan de kust dan met een burka)
-Syndroom van Munchhausen by Proxis!
Gaat een paard er van door? Bokt een paard? Is-ie niet nageeflijk?Tja, mits het zadel past wordt er gelijk naar de telefoon gegrepen en de fysiotherapeut/osteopaat/tandarts/fluisteraar wordt erbij geroepen! Doorgaans mankeert het paard niets, maar ligt het aan de hand -> teugelvoering/zit/beenligging van degene die erop zit. Maar ja, al die -peuten, -paten en -logen varen er wel bij.
-Euthanaseren lijkt tot een misdaad te verworden, verkopen ook. Tja. Volgens de doorgewinterde tutfieper moet je een paard nemen voor het leven. Ze stappen nog gemakkelijker over een echtscheiding heen dan over het wegdoen van een paard Haha!
Een kreupel dier is immers nog uitstekend te benutten voor de vermeerdering van de paarden, Kassa! En al die vermeerderprodukten zijn een bron van grondstoffen voor de salami-industrie Knipoog
-Gesignaleerd; Bakrandruiters.
Van paardrijden hebben ze geen kaas gegeten, maar zitten nog het liefst op de bakrand met een laptop te bokken én het rijdende volk te bekritiseren. Scherp oog voor zwetende paarden, sporen en moeten meteen onder doktersbehandeling worden gesteld na het zien van een hulpteugeltje Bloos

Let wel, zoals jullie zien voldoet het profiel van de Tutfieper bijna aan dat van de gemiddelde Penny. Alleen zit er bijna een generatiekloof tussen en missen we vooral het woord "sielugh" wat wordt vervangen door iets volwassener vocabulaire.

Nog enige uiterlijke kenmerken: de tutfieper heeft altijd schone handen Clown en nagels, en het uiterlijk van het paard komt nog het meest overeen met dat van een opgetuigde kerstboom. Paard moet verder niet zeuren, die moet met de kin op de borst lopen, al loopt het met de achterhand ergens in Oostenrijk, dat maakt verder niet uit. En als paard moet het niet klagen want het heeft bijna net zo'n uitgebreide garderobe dan Paris Hilton heeft, en verder vele -peuten, -paten, -logen, dekens en dekbedden Tong uitsteken

De meest logische volgende stap is het wegfokken van de vacht.
Regendeken, mij best, dekentje in de trailer, prima maar levenslang aankleden? Koop dan toch liever een Barbie.
Arm paard, stel dat ze er een keer vandoor gaan zonder al die schattige dekentjes en kleertjes, ze zouden doodziek worden. Of nee, dan worden de wonderdokters immers weer opgetrommeld?

Ik wanhoop nog niet, hoor. Integendeel. De techniek staat voor niets en we zijn nog maar een paar stappen verwijderd van virtueel paardrijden, wat voor velen een uitkomst zal zijn.
Dan nog de hamvraag, hoe zou in godsnaam dit getutfiep zijn ontstaan?
"Postbode Siem, wij vervelen ons!"
"Ach zit niet zo te tutfiepen!"

Mooi is, dat het gemiddelde paard vaak nog meer kapitaal aan goederen bezit dan het zelf waard is: de waarde van een paard is immers maar vleesprijs, de rest emotionele waarde.......
Wie zei dat ook al weer nog meer?

Nog een fijne dag!

Crosskip

Re: Nieuwste hype: tutfiepen met paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:43

Briljant!!!! Afgod ROFL Go jij! Go jij!

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:44

Haha geniaal!! En mooi/grappig geschreven ook! Komt vast in Dikke van Dale; dat tutfiepen...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:44

lekker bezig jij de laatste tijd! Ja

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:45

Geweldig!! Haha!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:48

Weer sla je de spijker op de kop.. zoo herkenbaar.. Haha! Haha!
Ik ben er enorm om gelachen..

Ben benieuwd wat voor discussie hier weer uit voortkomt..

Ga zo door meid.. binnen 2 jaar kun je een bundel publiceren.. Haha!

postbodesiem

Hey ik word geroepen Haha!
TS je neemt me de woorden uit de mond, je vergeet nog even de (anky) setjesfreaks, voor ruiter en paard in dezelfde kleuren, te noemen.

waypoint

geweldig!! tutfiepen ROFL

joopiexx

Geweldig dit!

Hoe komt je erop zeg!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:49

Oh help ik herken mezelf.. ik heb altijd schone handen en nagels en nu ben ik een tutpieper Boos! Ik draag bij de paarden het liefst zovaak mogelijk handschoenen omdat ik bang ben dat mijn nagels breken en ik helemaal kriegel wordt van vieze nagels. Bloos Haha!

Ik herken trouwens veel mensen uit mijn omgeving wel in dit verhaal, dit zijn vooral welvarende mensen. Hier ligt volgensmij dus ook het verband: als je het geld ervoor hebt, waarom zou je het er dan niet aan uitgeven?

Wat betreft het -logen, -paten, -peuten stukje: men heeft alleen maar het beste met het dier voor.

Nee ik zie niet zoveel kwaad in het 'tutfiepen', maar hij is wel errug leuk geschreven. Haha!

newie

Zeer komisch Haha!

Inujojo

Haha, die moet ik aan m'n zusje doorsturen, met d'r twintigduizend en 1 setjes.. Kom ik aan met m'n 2 dekjes, eentje voor de mooi en eentje voor als de ander in de was ligt Tong uitsteken
Maar het is wel erg hoor als ik al die HAW topics zie.. "huppel aan het werk in anky blabber setje" ...Mens, wat kan mij het nu schelen in wat voor setje je paard rondhobbeld. Maar hier heb ik even smakelijk om gelachen Tong uitsteken

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:50

ode aan dit stuk! maakt een buiging, grandioos Haha!

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:50

geweldig..de bankrandruiter haha doet me gelijk aan iemand denken...

en idd paarden zn spullen zijn ook meer waard dan het paard..
En het stomme is ,waneer men besluit paard te verkopen ,worden voor het nieuwe paard ook weer gelijk nieuwe spulletjes gekocht, want het paard heeft immers een andere kleur..

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:52

Haha geweldig! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:52

Wat ik tegen het meteen inschakelen van een -peut, -paat, -loog enz. heb, is dat men vaak vergeet dat de meeste problemen voor zover je het problemen kunt noemen, puur berusten op ruiterfouten! Ik begrijp dat je zegt dat men het beste met z'n dier voorheeft, hoor Redrumfox, maar met een verkeerde zit of een te strenge hand, of zelfs gewoon voor geen meter kunnen rijden wordt nog altijd menig paard naar de kleuten geholpen...... alle hulpverleners ten spijt! Vaak is het nog niet zo gek om te investeren in echt goed leren zitten en rijden.

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:56

Goed geschreven, je bent lekker op dreef ik vond je andere tekst ook geweldig, ben het over het algemeen ook met je eens alleen niet over het volgende punt:

alleen Syndroom van Munchhausen by Proxis!
Gaat een paard er van door? Bokt een paard? Is-ie niet nageeflijk?Tja, mits het zadel past wordt er gelijk naar de telefoon gegrepen en de fysiotherapeut/osteopaat/tandarts/fluisteraar wordt erbij geroepen! Doorgaans mankeert het paard niets, maar ligt het aan de hand -> teugelvoering/zit/beenligging van degene die erop zit. Maar ja, al die -peuten, -paten en -logen varen er wel bij.

Ik heb toch echt liever dat mensen met een stakend paard, of wat dan ook het probleem mag zijn, eerst naar een lichamelijke oorzaak gaan kijken en er een second opinion bijhalen alszijnde een tandarts/osteopaat of fysiotherapeut dan dat ze zelf wat gaan aanklooien en wellicht nog meer schade aanrichten. Vaak hebben dat soort problemen toch een lichamelijke oorzaak, so what's the harm? Als dat dan uitgesloten kan worden kun je naar andere oorzaken gaan kijken, ik zou dat zeker adviseren Lachen

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:56

Hij is mooi ! Haha! OK dan!

Isa_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:57

ROFL

Geweldig!

En heel herkenbaar! Ik heb trouwens niet eens:

- setjes
- nagels (of je moet die afgekloven rouwrandjes die op die worstjes aan mn handen zitten meetellen) Clown
- peesbeschermers
- meer dan twee dekjes
- meer dan 2 dekens - een winterdeken en een zweetdeken, meer heeft ie niet nodig

Als ik de inhoud van sommige zadelkasten zie dan denk ik weleens dat ik in een ruiterzaak ben terecht gekomen Haha!

Tutfiepen - een heel leuk gevonden woord en werkeljk geweldig! Briljant geschreven stukje.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:57

Helaas berust de hele tekst op waarheid maar briljant verwoord.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:59

Weer een mooi stukje en met nagel op de kop!!

Onali

Briljant, je slaat de spijker op zn kop.
Je had zeker teveel tijd om handen? Huilen van het lachen

Anoniem

Loveable, tuurlijk kijk ik zelf ook naar het een en ander, maar dat snap je vast wel. Alleen, als je soms een peerd met de kop finaal in de lucht ziet lopen en je ziet gelijk dat degene die er op zit, voor geen meter rijdt, wat doe je dan?
Medische hulp voor het paard inschakelen of desbetreffende ruiter eh..... onderricht aanraden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:01

*LOL* Hoe kom je d'r op *LOL*

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:02

wheeee ik ben dus ook een tutfieper Huilen Huilen Huilen

ik heb een zomereczemer met boerka,en die ga ik dus echt niet naar zee doen.... Verdrietig
dat helpt trouwens ook niet,want aan zee krijgen ze het ook Knipoog